AM(en beetje xc) geschikte FR

Over klimmen en afdalen met redelijk wat veerweg.

Moderator:Beheerders

Lautje

Bericht door Lautje » wo aug 17, 2011 8:50 pm

Ik heb alleen ervaring met een oudere DHX air. Die had vooral een erg zompig middengebied. Heb nu een RP23 ervaren en die vind ik een stuk beter aanspreken.

vinnycorleone

Coilair

Bericht door vinnycorleone » do sep 08, 2011 5:50 pm

Nou mensen,

Zoals het er nu uitziet is het de Trek Slash die het meest aan mijn verwachtingen voldoet. Aangezien ik hier nog niet het geld helemaal voor heb, heb ik besloten nog een paar maandjes te wachten (begin volgend jaar) met de aankoop van een nieuwe fiets. Op deze manier kan ik mooi even door sparen en de eerste gebruikerservaringen van de Slash afwachten.

Ik heb echter niet stil gezeten. Ik ben op marktplaats gaan kijken naar een tussenoplossing van onder de 1000 euro. Toevallig stond er net een Kona Coilair met framemaat XXL (is 20") op! Het ging om een model uit 2007, door de vorige eigenaar gekocht in 2010 als overjarig model. Hierna heeft hij schijnbaar een hernia gekregen en heeft er naar eigen zeggen maar 3 keer op gefietst. Hij vroeg er 800 euro voor.

Nou, dit allemaal bij elkaar leek mij zeker de moeite waard om een kijkje te komen nemen. Bij aankomst bleek er geen woord gelogen. De fiets zag er echt als nieuw uit!

Lang verhaal kort: Ik heb 800 ballen afgetikt en de fiets de volgende dag direct getest op de filthy trails bij een beginners-clinic. Ik ben supertevreden!

Voor nou blijf ik lekker op deze fiets rijden en oefenen. Zodra er een nieuwe komt, laat ik het weten!

Afbeelding

bryan

Bericht door bryan » vr sep 09, 2011 8:34 pm

:arms:

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr nov 04, 2011 7:25 am

Mathijs- schreef:ik ben wel helemaal weg van mijn eigen Nicolai Helius AM (2011).

De fiets is leuk in winterberg en ik heb met mijn 160mm voor en 200mm achter ook al wat vaker mtb-routes gefietst.

Hoe krijg je op je Helius achter 200mm als ik vragen mag?
De mijne gaat tot ''slechts''170mm met de 216 demper..........
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Plaats reactie