29" All Mountain -- Big Mama - Big Love !!

Over klimmen en afdalen met redelijk wat veerweg.

Moderator:Beheerders

willem12

Bericht door willem12 » do jan 20, 2011 9:26 am

Zooo,
Even een tijdje radiostilte. Vork was drie weken onderweg tussen DE en NL maar is aangekomen.........in het zwart i.p.v. wit.. :cry:
Afbeelding
Duitse webshop-baas ging helemaal los op eigen personeel in de mail maar de fout was redelijk subtiel, labels waren goed maar in de doos de verkeerde kleur. Ik denk dat ik daar wel overheen ga komen, zwart is natuurlijk behoorlijk chic, de 2011 decals op de vitte vork vrij lelijk en ik krijg een hoop korting op SRAM spul als compensatie dus als echte Nederlander moet me dat aanspreken. Maar de kleurcombinatie van oranje frame met witte vork beviel me eigenlijk wel.

SRAM dus. Ik ga mijn XT derrie uit 2004 niet meer ombouwen. Ik heb jaren met plezier met shifters gefietst maar merkte dat ik op technisch terrein met mijn kleine handen meer controle wil hebben. Triggers en verstelbare remhendels moeten meer controle geven. Verder heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat SRAM makkelijker afstelt en afgelopen zomer kon vriend Bert na een crash zijn X9 rechtbuigen en doorfietsen. Ik ben een beetje huiverig voor plastic (carbon) dus X9 derrie ligt voor de hand.

Maar dan, de vraag voor 2011: Wordt het 2x9 of 2x10 ?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

steelhead

Bericht door steelhead » do jan 20, 2011 9:31 am

WILLLLEEEEEEEMMMMM!!!!!!

Heb je nou echt geen tijd gehad voor een goede foto? Zo druk ben zelfs jij niet.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

mateis

Bericht door mateis » do jan 20, 2011 9:42 am

heppypeppy schreef:Dit filmpje is (grotendeels) hier ongeveer 5km hemelsbreed vandaan opgenomen. Mag ik er dan wel eentje? ;)
Ja, maar dan op voorwaarde dat je mij die Weense Haus-trails een keer laat zien. :)

@ Willem (latere toevoeging): 2x10! 22-36-bash + 11-36 cassette.
Laatst gewijzigd door mateis op do jan 20, 2011 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

dader

Bericht door dader » do jan 20, 2011 10:01 am

Alpenkreuzer 3x10!

heppypeppy
Contacteer:

Bericht door heppypeppy » ma jan 24, 2011 8:11 pm

mateis schreef:
heppypeppy schreef:Dit filmpje is (grotendeels) hier ongeveer 5km hemelsbreed vandaan opgenomen. Mag ik er dan wel eentje? ;)
Ja, maar dan op voorwaarde dat je mij die Weense Haus-trails een keer laat zien. :)
Is goed, met die voorwaarde dat jij op een fs 29er komt :D (geintje, je bent met elke fiets welkom hoor)

Om maar weer on topic te gaan; waarom deze verkozen boven de andere beschikbare opties? Ik zit zelf namelijk ook af en toe in de richting van een fs 29er te kijken voor de toekomst...

willem12

Bericht door willem12 » ma jan 24, 2011 8:22 pm

heppypeppy schreef: Om maar weer on topic te gaan; waarom deze verkozen boven de andere beschikbare opties? Ik zit zelf namelijk ook af en toe in de richting van een fs 29er te kijken voor de toekomst...
Waarom een Salsa Big Mama en bijv. geen Niner RIP ? Ik wilde een frame wat 120mm veerweg aankon, hoog bottom bracket, geen carbon en all mountain geo..... en nog enigzins betaalbaar. Niner RIP had voorkeur, paar keer op geboden op Ebay maar kon toen opeens deze, "van een oud dametje" overnemen. Zo'n Lenz zit wel beter in elkaar maar dat is volgens mij helemaal niet meer bergop te sjouwen. De Big Mama is berekend op 100mm , dus als ik de Talas vast klik op 95mm zit dat voor XC redelijk snor en voor serieus berg af zet ik hem op 120mm. Las op diverse fora dat Big Mama zich zeer goed laten sturen met 120mm, lekker rustig en dat is wel handig in de bergen.

Anyway, vork is binnen dus ik kan weer aan het sleutelen. Nog wel 2x9 of 3x10 kopen.. :cry: :angelnot:

willem12

Bericht door willem12 » zo mei 01, 2011 6:02 pm

Zo, eindelijk weer tijd. Familie naar Zeeland, 's ochtends fietsen en 's middags sleutelen. Als je niet naar het EKSS gaat dan moet je wel aan een geared fiets werken. :)

Waarom Exar deze shifters niet zelf opereerde en lichter maakte zal ik nooit begrijpen ... 8)
Afbeelding

Deze fiets maakt het mij niet makkelijk. De bestelde witte vork bleek zwart, de lak heeft zo'n speciale mix dat alle beschadigingen niet mooi te repareren zijn, de Aktiv-8 kabels zijn te kort, de Sram rode spider moest met dremel van zijn gietfouten genezen worden en als klap op de vuurpijl.....had ik totaal over het hoofd gezien dat de zadelpen 31.6 mm moet zijn. Oeps. Bij Mantel schijnen nog Thomson Masperpieces gedumpt te worden, misschien nog daar naar toe.

Dit is hem nu. Hopenlijk nog op tijd af voor het bakkie koffie bij de sponsor.
Afbeelding

dader

Bericht door dader » zo mei 01, 2011 6:55 pm

Lekker hoor Willem, dat wordt een fijne ragbak!

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma mei 02, 2011 3:53 pm

Heel verhaal afgestoken over dat een X.9 beter zou zijn, zet ie er toch een XTR derrie op. :? Mooi kleurtje. Enne. XT cranks... :cry:

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma mei 02, 2011 4:16 pm

100mm is geen heavy all mountain. Dan denk ik eerder aan Tracer 29er.

Maar da's miereneukerij. Volgens mij ga je wel pret hebben met deze fiets :-)

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma mei 02, 2011 4:24 pm

Oei, die naven matchen lekker bij dat frame. Persoonlijk neig ik ook meer maar een zwarte vork zodat de nadruk ligt op het frame en het schitterende blauw.

willem12

Bericht door willem12 » ma mei 02, 2011 6:56 pm

zonoskar schreef:Heel verhaal afgestoken over dat een X.9 beter zou zijn, zet ie er toch een XTR derrie op. :? Mooi kleurtje. Enne. XT cranks... :cry:
Touché. XT cranks was ik altijd al van plan en toen ik voor weinug wat XTR spul kon krijgen was ik snel verkocht. Wel "shadow" trouwens, een enorme verbetering, ene stuk smaller. Ik ga hem in de bergen 2x9 rijden, nog meer ruimte.

Die Intense ziet er ruiger uit en gebruikt geloof ik een 120mm RLT, deze is lief oranje maar heeft wel een 95-120 TALAS. Zoveel veerwerg heb ik i.i.g. nog niet gereden :)

Off-Topic:
Ik moet echt snel weer serieus naar beneden rijden, begon vorige week on de Hermannsweg uit pure verveling gewoon rechtuit naar beneden te rijden :angelnot:

willem12

Bericht door willem12 » za mei 07, 2011 7:08 pm

Klaar!!

Afbeelding

Enorm hoog in vergelijking met vorige fietsen. Bottom Bracket ligt zeker 5-6cm hoger.
Afbeelding

Afbeelding

Kleuren mix.....(mis) match
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoge zit, compact. Zal wennen worden. In de bergen 2x9 met 34 Tands voor+ bash ring. Flatpedals i.p.v. klickies
Afbeelding

Afbeelding

Specs:
Frame: Salsa Big Mama Medium
Wielen: King ISO + Stans Flow + DtSwiss spaken
Vork: Fox Talas 95-120 FIT
Remmen: Formula The One 203+ 180
Drivetrain: XTR + XT + X9 (3x9, 2x9)
Stuur: Bontrager Carbon Riser
Zadel: Charge
Zadelpen: Thomson Masperpiece (licht !!)
Pedalen: XTR (In de bergen flatpedals)

Aangezien alleen de vork en cranks nieuw zijn wil ik alle forumleden op DP en MTB.Nl van harte bedanken voor al hun tweedehands waar !!!

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za mei 07, 2011 8:13 pm

Lekker hoor, W12. Ziet er nog best licht uit, en die zwarte vork staat em goed! Komt ie morgen ook mee? Ben erg benieuwd hoe ie er in het echt uit ziet (en hoop natuurlijk stiekum op een proefritje....) :arms:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

mateis

Bericht door mateis » ma mei 09, 2011 12:50 pm

Nice!! Op de beloofde flat pedals na dan. ;)

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma mei 09, 2011 1:53 pm

Ik heb wel een idee waar de inspiratie vandaan komt, maar ga jij dat er ook mee doen?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

willem12

Bericht door willem12 » ma mei 09, 2011 2:37 pm

Het TUIG schreef:Ik heb wel een idee waar de inspiratie vandaan komt, maar ga jij dat er ook mee doen?
Afbeelding
Dit is doelgebruik. September. Wie mee wil mag mee !!

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma mei 09, 2011 3:15 pm

Oranje fietsen zijn natuurlijk altijd mooi. Die zwarte vork staat ook erg mooi. Nu weet ik dat de achterbrug van mijn Ventana een keertje terug naar de fabriek gaat voor een oranje jasje. Alleen zou een oranje Sram cassette mooier zijn natuurlijk :)

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma mei 09, 2011 7:20 pm

Vet plan Willem. Als ik een fully had zou ik meegaan..:D

Neem je wel deze mee:

Afbeelding
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma mei 09, 2011 9:31 pm

willem12 schreef:
Dit is doelgebruik.
Post gelijk nog een paar van die filmpjes die je eerder poste, dan pak ik vast een zak chips. :thumbsup:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Heckler

Bericht door Heckler » ma mei 09, 2011 9:55 pm

zonoskar schreef:Oranje fietsen zijn natuurlijk altijd mooi. :)
De spijker op de kop, ook deze mag er zijn.

Enjoy!!
Common sense was never common

Plaats reactie