Even een tijdje radiostilte. Vork was drie weken onderweg tussen DE en NL maar is aangekomen.........in het zwart i.p.v. wit..

Duitse webshop-baas ging helemaal los op eigen personeel in de mail maar de fout was redelijk subtiel, labels waren goed maar in de doos de verkeerde kleur. Ik denk dat ik daar wel overheen ga komen, zwart is natuurlijk behoorlijk chic, de 2011 decals op de vitte vork vrij lelijk en ik krijg een hoop korting op SRAM spul als compensatie dus als echte Nederlander moet me dat aanspreken. Maar de kleurcombinatie van oranje frame met witte vork beviel me eigenlijk wel.
SRAM dus. Ik ga mijn XT derrie uit 2004 niet meer ombouwen. Ik heb jaren met plezier met shifters gefietst maar merkte dat ik op technisch terrein met mijn kleine handen meer controle wil hebben. Triggers en verstelbare remhendels moeten meer controle geven. Verder heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat SRAM makkelijker afstelt en afgelopen zomer kon vriend Bert na een crash zijn X9 rechtbuigen en doorfietsen. Ik ben een beetje huiverig voor plastic (carbon) dus X9 derrie ligt voor de hand.
Maar dan, de vraag voor 2011: Wordt het 2x9 of 2x10 ?