Overstappen naar Yeti SB 66 of nog een jaartje op de Nomad

Over klimmen en afdalen met redelijk wat veerweg.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
freeko
Overstappen naar Yeti SB 66 of nog een jaartje op de Nomad

Bericht door freeko » wo jan 04, 2012 10:22 pm

Op dit moment rijd ik tot grote tevredenheid een Santa Cruz Nomad uit de eerste generatie.Ik rij voornamelijk rondjes in de buurt en enduro uitstapjes in Duitsland en de Alpen in de zomer.Snelheid of gereden afstand is niet direct belangrijk,de fun staat voorop.Ook van een dikkere afdaling of een DH ben ik niet vies.(Megavalanche track,DH Willingen/Winterberg,div bikeparks).De Nomad voldoet eigenlijk prima maar soms zie je wat nieuws en begint het te kriebelen.Omruilen met een nieuwere Nomad of een Intense 6.6 zie ik het nut niet van in,komt op hetzelfde neer als ik nu al heb.

Mijn Nomad:dit is wel de ruige setup.Heb er ook nog een Air demper en een setje lichtere wielen bij.
Afbeelding

Afbeelding

Nu is mijn oog gevallen op de Yeti SB 66.Ik vind het een zeer mooi frame en de werking lijkt me super.Op diverse Forums hoor je niets dan lof.
Nu is mijn vraag:ga ik er op vooruit of is het meer omdat je wat anders wilt.VPP blijft zeker goed,is het "Swift technology" systeen ook goed?.Mijn fiets heeft zich inmiddels bewezen op diverse DH en Enduro tracks.De Yeti heeft wel iets minder veerweg dan mijn Nomad maar dat merk je niet denk ik.

Zal de Yeti een verbetering zijn ten opzichte van de Nomad qua rij-eigenschappen of niet?Oftewel nog een jaartje blijven rijden tot de yeti wat goedkoper wordt of switchen?

De Yeti SB66: http://yeticycles.com/#/bikes/SB66/1/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

D.anoniem

Bericht door D.anoniem » vr jan 06, 2012 10:36 am

Ik zou als ik jou was, een mooie Santa Cruz Nomad Carbon kopen. Heb je het vertrouwde veersysteem, maar rij je toch iets nieuws / beters.

Succes met je keuze :)
The ride of ....

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » vr jan 06, 2012 11:04 am

maar dan rijd je wel carbon...

Vind die Yeti er wel heel mooi uitzien :) (volgens mij wil je hem gewoon :P)

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » za jan 07, 2012 7:43 am

Ik zou vooral de geo's eens naast elkaar leggen.
Als de stuurhoek vlakker wordt en dus de wielbasis langer en de BB lager is het wellicht een verbetering.
Ik merkte het in elk geval heel erg goed toen ik van 67.5 naar 66.5 ging.
Omdat hierdoor ook de wielbasis en de BB hoogte veranderden werd het een andere fiets.(in de positieve zin!!!)....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Plaats reactie