Amersfoort - Berlijn
Moderator:Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik ben volgend jaar van plan om de doorsteek naar Berlijn te maken. Lijkt me leuk om dat deels onverhard, en in ieder geval zo auto luw mogelijk te doen. Tot Enschede weet ik inmiddels onverhard de weg (dankzij WdW et al.), dan schijnt er een route van Rheine naar Bielefelfd te lopen, en ik hoop vanaf daar wat via Duitse vrienden te vinden. Of het allemaal door zal gaan is nog niet helemaal zeker, maar het plannen gaat in ieder geval beginnen.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Mooi.
Hoelang wil je er over doen? Dan kun je het singletrack/off-road gedeelte uitrekenen.
Wel of niet via de Harz/Brocken?
Heb je deze al eens gezien: TransBrandenburg: http://transbrandenburg.wordpress.com/ voor het laatste stukje.
Willem
Hoelang wil je er over doen? Dan kun je het singletrack/off-road gedeelte uitrekenen.
Wel of niet via de Harz/Brocken?
Heb je deze al eens gezien: TransBrandenburg: http://transbrandenburg.wordpress.com/ voor het laatste stukje.
Willem
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
-
Re: Amersfoort - Berlijn
Tussen Rheine en Bielefeld kun je de Hermanns-route nemen. Dit is officieel een wandelroute, met enkele stukken die voor een wandelaar wat makkelijker te doen zijn dan voor een fietser, maar voor het grootste deel prima te rijden is. Ik heb dat stuk eens door de weeks in maart met temperaturen tussen de 0 en 5 graden gefietst, toen was het heel rustig. Ik denk dat het, zodra het weer wat beter is het snel druk wordt met wandelaars. Of het dan nog prettig doorfietsen is betwijfel ik.JJ schreef: dan schijnt er een route van Rheine naar Bielefelfd te lopen, ...
-
Ik ben afgelopen maart van Groningen naar Berlijn gefietst, maar had geen zin om te speuren naar geschikte on/off routes of elementen daaruit. Heb op de kaart een streep van mijn voordeur naar de Brandenburger Tor getrokken (had niet veel tijd, vandaar een zo rechtstreeks mogelijke route) en op basis van die streep een route over kleine weggetjes en onverharde paden gemaakt. Dat leverde een verrassend mooie route op. Autoluw en behoorlijk veel onverhard.