Winterbanden of spikes

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jurriaan
Winterbanden of spikes

Bericht door Jurriaan » ma dec 03, 2012 8:47 am

Een trend om voor de fiets ook met winterbanden te komen vindt menig fabrikant.
De moeite waard voor woon-werk (en de veel gebruikte bakfiets) of gelijk investeren in banden met spikes?

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » ma dec 03, 2012 9:34 am

Als jij kijkt hoeveel verschil het maakt op de auto, lijkt mij het zeker het proberen waard op de fiets.
Op mijn werk doen we veel met de band van CST. Dan heb je al een winterband voor 32,95 wat vrijwel even duur als een normale band.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

urban waste

Bericht door urban waste » ma jan 28, 2013 11:56 am

Ligt denk ik vooral aan de plekken waar je fietst (veel plekken waar niet gestrooid/geschoven wordt?). Ik gebruik nu al een paar seizoenen spikes en dat bevalt super. Eigenlijk vooral vanwege eerdere glijpartijen bij ijzel. Meestal verwissel ik alleen het voorwiel. Alleen bij langere perioden met sneeuw (zoals de afgelopen 2 weken) leg ik achterop ook spikes.
Winterbanden zou ik niet gauw gebruiken omdat ik de meerwaarde niet echt zie. Misschien alleen met sneeuw, maar hoe vaak komt dat voor. En ik denk dat je met ijzel dan alsnog onderuit gaat, dus dan liever spikes voorop! Glijden vind ik niet erg, maar een voorwiel wat snel onder je weg schiet is niet prettig.

Plaats reactie