25/26 Mei - TNWO - Zandvoort - Enschede
Moderator:Beheerders
Mijn Garmin Edge 305 gaat gemiddeld maar 10 uur mee en mijn Samsung Xcover 10 tot 13.
Met combineren moet het wel mogelijk zijn dus maar inderdaad eerst eens proberen/oefenen hoe het navigeren werkt.
Vorig jaar had ik de route naar Scheveningen ingeladen maar werd toen totaal de andere kant opgestuurd. Waarschijnlijk was het mijn fout maar ik blijf stug 'dat ding' de schuld geven.
Voeding:
Tijdens de 24u van Assen vorig jaar heb ik 379 kilometer in 24:20 nog wat gefietst.
Ik heb om het uur ongeveer een Powerbargelletje genomen.
Zo nu en dan een reepje of SnelleJelle voor de afwisseling.
Verder rond etenstijd 's-avonds een pasta van de Albert-Heijn en ik meen ergens rond ontbijttijd weer een. (Ik kreeg ze niet op maar je moet toch wat normaal voedsel binnen krijgen tussen dat astronauten voer)
Verder heb ik me helemaal suf gezopen aan de sportdrank (gewoon uit de bidon) en water uit de Camelbag.
Maar; Er stond toen een onwijs goed team dat er voor zorgde dat mijn bidons en Camelbag gevuld klaar stonden, dat ik mijn reepjes en gelletjes optijd kon aanpakken en daardoor lekker door kon dieselen.
Tijdens een rondje IJsselmeer, 1e keer 298km 2e keer 302km, beide op de racer.
Om de +/- 1.5u een gelletje.
Rond koffietijd koffie met appelgebak. Rond lunchtijd uitsmijter ham/kaas en 2 a 3 cola. 's-Middags rond de koffie weer heel veel cola.
En de ganze dag water, water en water blijven drinken.
Het gaat je op een gegeven moment tegen staan. Doe er dan iets van limonade bij of neem het in de vorm van sportdrank. Veel vocht verminderd de kans op kramp.
Sportdrank zou hier nog beter voor werken zeggen ze.
Zelf heb ik weinig tot geen ervaring met kramp.
Waarom lees ik hier niks over zadelpijn??
Niemand ooit het gevoel gehad dat zijn ballen in de brand staan?
Nog nooit iemand blaren op zijn kont gehad?
Iedereen zit als gegoten op zijn fiets en kan dus gewoon uren op het zadel door brengen?
Jullie zijn nu al toppertjes!

Voor de TNWO ga ik voor het rondje IJsselmeer-dieet.
Gewoon het meest praktisch en ik vermoed redelijk vergelijkbaar geestelijk en fysiek.
Met combineren moet het wel mogelijk zijn dus maar inderdaad eerst eens proberen/oefenen hoe het navigeren werkt.
Vorig jaar had ik de route naar Scheveningen ingeladen maar werd toen totaal de andere kant opgestuurd. Waarschijnlijk was het mijn fout maar ik blijf stug 'dat ding' de schuld geven.
Voeding:
Tijdens de 24u van Assen vorig jaar heb ik 379 kilometer in 24:20 nog wat gefietst.
Ik heb om het uur ongeveer een Powerbargelletje genomen.
Zo nu en dan een reepje of SnelleJelle voor de afwisseling.
Verder rond etenstijd 's-avonds een pasta van de Albert-Heijn en ik meen ergens rond ontbijttijd weer een. (Ik kreeg ze niet op maar je moet toch wat normaal voedsel binnen krijgen tussen dat astronauten voer)
Verder heb ik me helemaal suf gezopen aan de sportdrank (gewoon uit de bidon) en water uit de Camelbag.
Maar; Er stond toen een onwijs goed team dat er voor zorgde dat mijn bidons en Camelbag gevuld klaar stonden, dat ik mijn reepjes en gelletjes optijd kon aanpakken en daardoor lekker door kon dieselen.
Tijdens een rondje IJsselmeer, 1e keer 298km 2e keer 302km, beide op de racer.
Om de +/- 1.5u een gelletje.
Rond koffietijd koffie met appelgebak. Rond lunchtijd uitsmijter ham/kaas en 2 a 3 cola. 's-Middags rond de koffie weer heel veel cola.
En de ganze dag water, water en water blijven drinken.
Het gaat je op een gegeven moment tegen staan. Doe er dan iets van limonade bij of neem het in de vorm van sportdrank. Veel vocht verminderd de kans op kramp.
Sportdrank zou hier nog beter voor werken zeggen ze.
Zelf heb ik weinig tot geen ervaring met kramp.
Waarom lees ik hier niks over zadelpijn??
Niemand ooit het gevoel gehad dat zijn ballen in de brand staan?
Nog nooit iemand blaren op zijn kont gehad?
Iedereen zit als gegoten op zijn fiets en kan dus gewoon uren op het zadel door brengen?
Jullie zijn nu al toppertjes!

Voor de TNWO ga ik voor het rondje IJsselmeer-dieet.
Gewoon het meest praktisch en ik vermoed redelijk vergelijkbaar geestelijk en fysiek.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
- Berichten:463
- Lid geworden op:zo jun 01, 2008 4:19 pm
- Locatie:Bennekom
Goede tips Thijs, daar kun je wat mee.
Mijn garmin dakota20 lust aa batterijen,
dus daar gaan er genoeg van mee.
En die tracks laden blijft een gekloot, en dan hebben we
het nog niet over de afwijkingen gehad.
3meter of iets meer is maar zo een ander pad!
@Jelle, verouderde kaarten speelde een grote rol!
Mijn garmin dakota20 lust aa batterijen,
dus daar gaan er genoeg van mee.
En die tracks laden blijft een gekloot, en dan hebben we
het nog niet over de afwijkingen gehad.
3meter of iets meer is maar zo een ander pad!

@Jelle, verouderde kaarten speelde een grote rol!

Ik was tot voor kort lid van de zadelpijn club maar een SQLab zadel op de racert en een Brooks op de Vaya deden wonderen. Vaya+Brooks+Sugoi en voor het eerst in mijn leven heb ik geen zadelpijn !! Nu mijn dijbenen nogProf. Dr. Tuig, Ceo of Pantma Industries Ltd. schreef: Waarom lees ik hier niks over zadelpijn??
Niemand ooit het gevoel gehad dat zijn ballen in de brand staan?
Nog nooit iemand blaren op zijn kont gehad?
Iedereen zit als gegoten op zijn fiets en kan dus gewoon uren op het zadel door brengen?
Jullie zijn nu al toppertjes!

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Als meervoudig lid van de +300km club, en van de +250km club en de +200km club weet ik al waar ik last van ga krijgen: rug.
Voor wie rekening houdt met zadelpijn en ongemakken bij de bips: drop bij de pannenkoekenkabouters en snoepjesfee een pakketje droge kleren en doe ook een potje zinkzalf in je day pack.

Voor wie rekening houdt met zadelpijn en ongemakken bij de bips: drop bij de pannenkoekenkabouters en snoepjesfee een pakketje droge kleren en doe ook een potje zinkzalf in je day pack.

Humps are for camels
Dochter speelde op EHV, dus ik kon mooi een extra verkenning inlassen. Bejaardentempo om de longen te sparen.
Zo mooi eindigen we ! Zit in het laatste uur.

De eerste grenspaal, de 840D

We hebben de keuze uit een aantal finish plaatsen, grenspalen genoeg.
Ik neig naar Glanerbrug, kunnen de support teams een cafetje pakken als het te lang duurt.

Links Duitsland en rechts Nederland. Maar...niet in de route

Ik voel een puzzeltocht opkomen.

Zo mooi eindigen we ! Zit in het laatste uur.

De eerste grenspaal, de 840D

We hebben de keuze uit een aantal finish plaatsen, grenspalen genoeg.
Ik neig naar Glanerbrug, kunnen de support teams een cafetje pakken als het te lang duurt.

Links Duitsland en rechts Nederland. Maar...niet in de route


Ik voel een puzzeltocht opkomen.

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Ja Brammo, ..collega oet Grunn.
Wat ik heb begrepen over tochtn rijden op een GPS dat het veel tijd en geklooi kan schelen als je het juiste apparaat hebt.
Als je er al tegen aan te hikken zat om zo'n ding te kopen;
De dakota en oregon serie zijn te prefereren boven de edge 800', Ze gebruiken bovendien penlites dus dat is weer een probleem minder.
Oregon heeft een groter scherm en laat meer kaart zien ..is voor een leesbril type geschikter.
Een 3assig kompas laat de richting bij stilstand intact, .je wordt horendol als je een afslag gemist hebt, stilstaat n de gps weet niet meer wat noord is, ..let dus op met de dakota 10 die dit mist.
De oregon 600 serie is het laatste model van garmin die ook glosnas sattelieten kan oppikken en dat betekend sneller en naukeuriger.Groot intern geheugen dus de route hier op kwakken moet geen probleem zijn.
Bovendien heeft deze als enige een smart phone achtig scherm van hard glas, ..met dito bediening en een veel betere afleesbaarheid in zonlicht. Wel prijzig en kan je hem op tijd bekomen?
Begint nu leverbaar te zijn en mensen beginnen hun oudere oregons op marktplaats te zetten, ..vaak incl. Kaarten dus dat kan ook een goedkopere optie zijn.
Wat ik heb begrepen over tochtn rijden op een GPS dat het veel tijd en geklooi kan schelen als je het juiste apparaat hebt.
Als je er al tegen aan te hikken zat om zo'n ding te kopen;
De dakota en oregon serie zijn te prefereren boven de edge 800', Ze gebruiken bovendien penlites dus dat is weer een probleem minder.
Oregon heeft een groter scherm en laat meer kaart zien ..is voor een leesbril type geschikter.
Een 3assig kompas laat de richting bij stilstand intact, .je wordt horendol als je een afslag gemist hebt, stilstaat n de gps weet niet meer wat noord is, ..let dus op met de dakota 10 die dit mist.
De oregon 600 serie is het laatste model van garmin die ook glosnas sattelieten kan oppikken en dat betekend sneller en naukeuriger.Groot intern geheugen dus de route hier op kwakken moet geen probleem zijn.
Bovendien heeft deze als enige een smart phone achtig scherm van hard glas, ..met dito bediening en een veel betere afleesbaarheid in zonlicht. Wel prijzig en kan je hem op tijd bekomen?
Begint nu leverbaar te zijn en mensen beginnen hun oudere oregons op marktplaats te zetten, ..vaak incl. Kaarten dus dat kan ook een goedkopere optie zijn.
Laatst gewijzigd door fools op ma apr 08, 2013 8:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan gpx files via de bryton site in je apparaat krijgen, ..leuk ding voor op de racert maar voor zo'n tocht als de TNWO gaat ie niet voldoen vrees ik.rinus schreef:En hoe zit het nou met stroop of suiker ?![]()
Dank voor alle tips en antwoorden !![]()
Dit geeft weer genoeg stof om uit te zoeken.
Voor tips en tricks, ik wil het met een bryton 50 gaan doen, maar weet nog niet eens hoe ik een route moet invoeren :
Sterkte !
Garmins ook altijd met een lanyard aan de fiets vastknopenfools schreef:Ja Brammo, ..collega oet Grunn.
Wat ik heb begrepen over tochtn rijden op een GPS dat het veel tijd en geklooi kan schelen als je het juiste apparaat hebt.
Als je er al tegen aan te hikken zat om zo'n ding te kopen;
De etrex 10-20-30 zijn beter afleesbaar omdat het niet touchscreen geen rand heeft waar alle blubber op blijft hangen, maar bedienen zonder stoppen kun je door het waardeloze pookje vergeten
/Marten
Er is een verzorgingspost tussen Brummen en Enschede in de maak. De beoogde contractant is mondeling accoord. Koersdirecteur Drs. W12 is geïnformeerd. Contractdocumenten zijn aan de beoogd verzorgende toegezonden.
Vanmiddag pols ik een neef voor een onbemande waterpost bij Vinkeveen.
Vanmiddag pols ik een neef voor een onbemande waterpost bij Vinkeveen.
Humps are for camels
Gisteren een avond tocht van 90 km gemaakt, ..op de bryton gedeeltelijk een route nagereden, ...ding liet wel te wensen over maar als ik de stroom voorziening kan regelen zou ik het er misschien ook wel mee kunnen doen.
Als zadel heb ik een ISM (op all mijn fietsen) en zadelpijn is verleden tijd.
( de monstertijdrit van 2008 op een 'flite' was de hel op aarde)
Als zadel heb ik een ISM (op all mijn fietsen) en zadelpijn is verleden tijd.
( de monstertijdrit van 2008 op een 'flite' was de hel op aarde)
-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm
pfff, wat voor zeem had je toen in je broek Steven?
Ik heb gisteren 1/3 van de afstand van de Monstertijdrit gedaan (Tijdstrijderscup Almere), ik reed ook met een ISM zadel, wereld zadel voor tijdrijden! Maar de dunne zeem van het CT snelpak ging op 3/4 van de afstand toch wel een beetje irriteren. Jammer dat we geen CT snelpakken van Assos hebben....
TBB
Ik heb gisteren 1/3 van de afstand van de Monstertijdrit gedaan (Tijdstrijderscup Almere), ik reed ook met een ISM zadel, wereld zadel voor tijdrijden! Maar de dunne zeem van het CT snelpak ging op 3/4 van de afstand toch wel een beetje irriteren. Jammer dat we geen CT snelpakken van Assos hebben....

TBB
Concurrentie zit niet stil en organiseert in 'ons' weekend een vierentwintiguursrace in Zandvoort.
http://www.cyclingzandvoort.nl/programma/24-uurs-race/
http://www.cyclingzandvoort.nl/programma/24-uurs-race/
Humps are for camels
Dat is dan een mooi alternatief voor als het niet wil lukken met de GPS.bert l. schreef:Concurrentie zit niet stil en organiseert in 'ons' weekend een vierentwintiguursrace in Zandvoort.
http://www.cyclingzandvoort.nl/programma/24-uurs-race/

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Ik hoor en zie (feesboek) stoere trainingsverhalen. Honderden kilometers worden gemaakt, de vorst is uit de grond, banden vol met lucht, trainingsplannen worden strikt nageleefd, kortom, eindelijk voorjaar !!
Ik heb zelf precies 4km gefietst dit weekend, op een streng dieet van Ventolin en Flixotide. Dat wordt nog een hele toer om mijn duurvermogen in vier weken op te rekken naar 250+ km
Voor de rest iedereen O.K. en vol goed moed ?
Ik heb zelf precies 4km gefietst dit weekend, op een streng dieet van Ventolin en Flixotide. Dat wordt nog een hele toer om mijn duurvermogen in vier weken op te rekken naar 250+ km


Voor de rest iedereen O.K. en vol goed moed ?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Je moet er potvandrie wel zelluf op je eigen feestje bij zijn, Willem. Ik zeg: flink trainen in de komende weken, want het wordt krapjes.willem12 schreef:Ik hoor en zie (feesboek) stoere trainingsverhalen. Honderden kilometers worden gemaakt, de vorst is uit de grond, banden vol met lucht, trainingsplannen worden strikt nageleefd, kortom, eindelijk voorjaar !!
Ik heb zelf precies 4km gefietst dit weekend, op een streng dieet van Ventolin en Flixotide. Dat wordt nog een hele toer om mijn duurvermogen in vier weken op te rekken naar 250+ km![]()
![]()
Voor de rest iedereen O.K. en vol goed moed ?
Humps are for camels
25 Mei is wel een topdag bij biking in Europa. Zie hier de Schotse bijdrage: http://www.highlandtrail.net/
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl