TNNZ - Prelude

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
didadunlop

Bericht door didadunlop » di sep 03, 2013 7:02 pm

Misschien dat ik rond oktober ook wel een shot to fame doe. Wel op de singlespeed dan. En in 4 dagen (vrij/ma).
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

marx504

Bericht door marx504 » do sep 05, 2013 8:19 pm

fools schreef:It giet oan!
Wij; Bert P, Jan P em Steven S gaan in ieder geval los. We starten vroeg in de ochtend donderdag 5 september en hopen zondag 8 op het drielandenpunt te staan.
....
En ze hebben mooi weer op de eerste twee dagen, ik zit nu nog buiten onder het genot van een Franziskaner te typen maar vraag me af hoe ze de eerste dag overleefd hebben. Wachten op het eerste verslag dan maar.

Succes bike packers 8)

willem12

Bericht door willem12 » do sep 05, 2013 8:47 pm

Team Grun was om 17:30 bij de Chinees in Schoonoord en zou daarna nog een stukje gaan fietsen.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » vr sep 06, 2013 7:59 pm

Is er nog nieuws van het front Willem?

TBB

willem12

Bericht door willem12 » za sep 07, 2013 9:58 am

Ja, weer een Chinees als diner. Ik hoop dat ze niet teveel regen krijgen de komende 24h maar vrees met grote vrezen.

willem12

Bericht door willem12 » za sep 07, 2013 8:08 pm

Slechte berichten, een DNF / abandon hangt in de lucht. Met 35mm regen verwacht in Limburg morgen zou ik ook snel een treincoupé opzoeken.....

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo sep 08, 2013 10:45 am

Volgens buienradar is het nu en blijft het droog in brabant/limburg. Hebben ze de nacht overleefd? Ik werd vanmorgen wakker met een enorme bak regen op het zolderraam.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo sep 08, 2013 3:46 pm

Het is hier zó stil, ik begin nu toch wel benieuwd te raken waar die Grunnegers geëindigd zijn... :surrender:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

fools

Bericht door fools » zo sep 08, 2013 4:48 pm

sneeuwpop schreef:Het is hier zó stil, ik begin nu toch wel benieuwd te raken waar die Grunnegers geëindigd zijn... :surrender:
Abandon
We zijn tot en met track 7 gekomen, 10 km ten zuiden van Verray. Compleet weggeregend en niet meer in staat 140 km zware track in de door ons gegeven tijd af te leggen. Een kapot zitvlak, banden zonder profiel, maandagochtend weer op het werk present moeten zijn enz. bla bla.
Toch geweldige ervaring zo, mooie track alhoewel ik niet over alles enthousiast kan zijn, af en toe zelfs een gevaarlijke situatie maar gelukkig geen ongelukken. Wel erg veel variatie en heel veel mul zand door de droogte. Loodzwaar, je moet echt uren draaien om het in 4 ( of misschien minder ) te doen. Wind tegen help ook niet mee.
Ik wens het volgende team veel sterkte toe.
Laat het verder nog ff bezinken en ga hier wat suggesties doen.
Dank Willem voor de tacks e.d.
Foto' s volgen later.

willem12

Bericht door willem12 » zo sep 08, 2013 5:08 pm

fools schreef:...mooie track alhoewel ik niet over alles enthousiast kan zijn, af en toe zelfs een gevaarlijke situatie maar gelukkig geen ongelukken.
Da's niet mooi. Kom maar door met die kritiek en verbeter punten, kunnen we weer op verkenningstocht.

Banden zonder profiel?? Van het slijten over de zandpaden zeker.. :)

Jammer dat je al bij Venray moest stoppen, je hebt dan al zoveel geïnvesteerd en de tracks worden steeds beter/leuker/moeilijker.

ochikiro

Bericht door ochikiro » zo sep 08, 2013 5:46 pm

Ik zei toch Willem, dat we ze bij de Maas wel tegen zouden houden?

Jammer mannen, ik ben erg benieuwd naar wat jullie zo gesloopt heeft. Het weer de laatste 48u is zeker geen makkelijke kost geweest.

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo sep 08, 2013 7:33 pm

Ochi: 8)

Wel bummer. Maar gezien de regen van vannacht kan ik me er wel iets bij voorstellen.

De route ligt dus nog open..... wie o wie gaat de eerste zijn?

fools

Bericht door fools » zo sep 08, 2013 10:52 pm

De mindset van ons drietal was misschien net wat te veel ' fietsvakantie' en te weinig ' 'endurance race'.( Een groepsstart is denk ik wel degelijk heel stimulerend maar daar moeten we maar es over filosoferen hier. )
Niet dat we nou rustig aan deden of zo maar we hadden wel wat scherper op de uren moeten letten en nog efficiënter moeten inslaan/bunkeren.
Als ik het TNWO style gereden zou hebben had ik andere keuzes gemaakt en hebben doorgedrukt, ..nu voelt het of we drie mega lange toertochten achter elkaar hebben gereden. Best zwaar maar ik voel mij nog fris, ..na de TNWO was ik helemaal naar de klote. Jan en Bert mogen hun eigen verhaal doen, maar ik moet zeggen; Jan reed op een cross check met 42 mm Duremes, 34-27 aandrijving en het was een genot om deze cross kunstenaar de meest lastige stukken te zien nemen, ..niemand had dat hem met zulk materiaal nagedaan. Toch kost dat enorm veel kracht en de laatste waarschijnlijk lastigste tracks in de regen nemen leek ons geen goed idee. Ook Bert reed met een starre voorvork een 50 mm dureme/ supreme set en was na drie dagen rammelen horten en stoten er wel klaar mee. Ik wil maar zeggen, ..maak het jezelf niet moeilijker dan het al is en als je de keuze hebt; 29er met squish voor en misschien wel (durf ik het te zeggen?) achter. Singlespeed lijkt mij een slecht idee.
Ik heb de Dakota nog niet aan de laptop gehangen dus cijfers en wat meer gedetailleerde route verbeterpuntjes ga ik later doorgeven.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » ma sep 09, 2013 8:10 am

It is better to have tried and lost, than never to have tried at all

Heeren,
Ik maak een diepe buiging. Jullie zijn helden. De weersomslag was natuurlijk van epische proporties. Van hoogzomer naar diepe herfst in tijd van een dag.

Door dit soort pogingen wordt uiteindelijk wel duidelijk wát haalbaar is en in wélk tijdsbestek.
Humps are for camels

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma sep 09, 2013 8:11 am

Waarom geen singlespeed? Ik heb de ronde van NL singlespeed gedaan en dat ging erg goed.

Het is idd een bepaalde insteek van fietsen en verders niks. Ik heb ook moeite om daarin te komen.

fools

Bericht door fools » ma sep 09, 2013 8:47 am

didadunlop schreef:Waarom geen singlespeed? Ik heb de ronde van NL singlespeed gedaan en dat ging erg goed.

Het is idd een bepaalde insteek van fietsen en verders niks. Ik heb ook moeite om daarin te komen.
Singlespeed is prima hoor, ik reed uit principe altijd na het wedstrijd seizoen tot en met het nieuwe jaar singlespeed.
De crux is; hoe lang wil je erover doen en hoeveel wil je lopen.
Het stuk door het reichwald was erg heftig en daar zaten een paar vieze klimmetjes in.
Ik heb mijn 30-34 vaak gebruikt. Limburg zal nog erger zijn en je fiets is in bike packing modus een stuk zwaarder.
Maak i.i.g niet de fout deze tocht te onderschatten, er zitten pittige stukjes in.
Ik denk als je je uren maar maakt het in 4 dagen wel te doen is, ..zeker als je een lamp meeneemt.
Even een grove schatting; het is zo'n 28-40 uur( naar gelang van aanleg) zuivere rijtijd en de hoeveelheid tijd die je jezelf gunt/denkt nodig te hebben om te eten en te rusten bepaald mede hoe lang je erover doet.
Als je op astronauten voer en hazeslaapjes ( kookwekker op 30 min of zonder slaapzak gaan liggen en wakker worden van de kou) echt gaat doorrijden (lamp) dan wordt het een echte endurance race. Als het evenement ooit die richting opgaat ben ik weer van de partij en ga dan mijn grenzen weer es opzoeken.
Het stuk Limburg ga ik in het najaar alsnog rijden want ander blijft het maar knagen.

:

willem12

Bericht door willem12 » ma sep 09, 2013 9:24 am

Ik had het als volgt bedacht: 560km, is 4 x 140k. Ontbijt, 4h fietsen, lunch, 4h fietsen, diner, 2h fietsen: 10h per dag om 140k te doen, moet lukken.......

Maar toen je de tweede dag vanuit Groenlo sms-de was ik al bang dat je iets te langzaam ging.

Kun je nog wel aangeven waar de track te gevaarlijk was, want daar moet natuurlijk meteen iets aan gedaan worden.

Bronco Billy

Bericht door Bronco Billy » di sep 10, 2013 3:57 pm

Beetje stil hier, maar ik lig sinds terugkomst uit Venray met koorts en een keelontsteking op de bank, dus had er even niet zoveel fut voor. Snel even een paar eerste indrukken: we zijn de eerste dag te laat begonnen (ivm logistiek naar Noordkaap) waardoor we de eerste dag niet tot Itterbeck zijn geraakt. De eerste twee dagen kun je best goed doorrijden, door afwezigheid van echt moeilijke passages. Door Limburg zal je gemiddelde flink dalen (met ca 5 km/h). 560 / 4 = 140 km/dag werkt dus niet. Je moet de eerste twee dagen meer rijden (170 km per dag of zo) om het in vier dagen te kunnen doen.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » di sep 10, 2013 4:09 pm

Wow. Dat klinkt als "probeer het eerst maar eens in 5 dagen te doen". Beterschap.
Humps are for camels

fools

Bericht door fools » di sep 10, 2013 6:12 pm

Zie je wel dat groente uit blik niet bijdraagt aan een goede gezondheid! :D
Sterke Bert, ..ik was vandaag ook best wel een beetje moe

willem12

Bericht door willem12 » wo sep 11, 2013 3:04 pm

Alle feedback van Sloof gisteravond in de tracks verwerkt (saaie wedstrijd :( )

@Team Grun
Geen foto's gemaakt ? Geen drie tentjes naast elkaar op de mInicampings?

@All
Team Grun had wel mooi twee minicampings gevonden op steenworp afstand van de track. Goed gevonden !!

fools

Bericht door fools » wo sep 11, 2013 4:52 pm

Ja we hebben foto's gemaakt, ..meest vanuit de heup geschoten dus grotedeels bewogen. Ook wat van het kampeer gebeuren.
Maar Jan en Bert zullen je ze toezenden. Maak zelf maar een selectie.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » do sep 12, 2013 8:18 am

Theorielessen Heeren. Morgen overhoring.

http://www.slideshare.net/GuntherDesmed ... s=og.likes
Humps are for camels

willem12

Bericht door willem12 » do sep 12, 2013 8:30 am

Hoe kom je daar nu weer aan :? Mooi gevonden :lol:

bert
Contacteer:

Bericht door bert » do sep 12, 2013 8:33 am

willem12 schreef:Hoe kom je daar nu weer aan :? Mooi gevonden :lol:
Via Marcel Besemer. Besem ontbbreekt nog als deelnemer aan dit topic en als potentieel deelnemer aan TNNZ. Stuur hem eens een invite.
Humps are for camels

Plaats reactie