TNNZ - Prelude
Moderator:Beheerders
- didadunlop
En ze hebben mooi weer op de eerste twee dagen, ik zit nu nog buiten onder het genot van een Franziskaner te typen maar vraag me af hoe ze de eerste dag overleefd hebben. Wachten op het eerste verslag dan maar.fools schreef:It giet oan!
Wij; Bert P, Jan P em Steven S gaan in ieder geval los. We starten vroeg in de ochtend donderdag 5 september en hopen zondag 8 op het drielandenpunt te staan.
....
Succes bike packers

-
- didadunlop
Abandonsneeuwpop schreef:Het is hier zó stil, ik begin nu toch wel benieuwd te raken waar die Grunnegers geëindigd zijn...
We zijn tot en met track 7 gekomen, 10 km ten zuiden van Verray. Compleet weggeregend en niet meer in staat 140 km zware track in de door ons gegeven tijd af te leggen. Een kapot zitvlak, banden zonder profiel, maandagochtend weer op het werk present moeten zijn enz. bla bla.
Toch geweldige ervaring zo, mooie track alhoewel ik niet over alles enthousiast kan zijn, af en toe zelfs een gevaarlijke situatie maar gelukkig geen ongelukken. Wel erg veel variatie en heel veel mul zand door de droogte. Loodzwaar, je moet echt uren draaien om het in 4 ( of misschien minder ) te doen. Wind tegen help ook niet mee.
Ik wens het volgende team veel sterkte toe.
Laat het verder nog ff bezinken en ga hier wat suggesties doen.
Dank Willem voor de tacks e.d.
Foto' s volgen later.
Da's niet mooi. Kom maar door met die kritiek en verbeter punten, kunnen we weer op verkenningstocht.fools schreef:...mooie track alhoewel ik niet over alles enthousiast kan zijn, af en toe zelfs een gevaarlijke situatie maar gelukkig geen ongelukken.
Banden zonder profiel?? Van het slijten over de zandpaden zeker..

Jammer dat je al bij Venray moest stoppen, je hebt dan al zoveel geïnvesteerd en de tracks worden steeds beter/leuker/moeilijker.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
- didadunlop
De mindset van ons drietal was misschien net wat te veel ' fietsvakantie' en te weinig ' 'endurance race'.( Een groepsstart is denk ik wel degelijk heel stimulerend maar daar moeten we maar es over filosoferen hier. )
Niet dat we nou rustig aan deden of zo maar we hadden wel wat scherper op de uren moeten letten en nog efficiënter moeten inslaan/bunkeren.
Als ik het TNWO style gereden zou hebben had ik andere keuzes gemaakt en hebben doorgedrukt, ..nu voelt het of we drie mega lange toertochten achter elkaar hebben gereden. Best zwaar maar ik voel mij nog fris, ..na de TNWO was ik helemaal naar de klote. Jan en Bert mogen hun eigen verhaal doen, maar ik moet zeggen; Jan reed op een cross check met 42 mm Duremes, 34-27 aandrijving en het was een genot om deze cross kunstenaar de meest lastige stukken te zien nemen, ..niemand had dat hem met zulk materiaal nagedaan. Toch kost dat enorm veel kracht en de laatste waarschijnlijk lastigste tracks in de regen nemen leek ons geen goed idee. Ook Bert reed met een starre voorvork een 50 mm dureme/ supreme set en was na drie dagen rammelen horten en stoten er wel klaar mee. Ik wil maar zeggen, ..maak het jezelf niet moeilijker dan het al is en als je de keuze hebt; 29er met squish voor en misschien wel (durf ik het te zeggen?) achter. Singlespeed lijkt mij een slecht idee.
Ik heb de Dakota nog niet aan de laptop gehangen dus cijfers en wat meer gedetailleerde route verbeterpuntjes ga ik later doorgeven.
Niet dat we nou rustig aan deden of zo maar we hadden wel wat scherper op de uren moeten letten en nog efficiënter moeten inslaan/bunkeren.
Als ik het TNWO style gereden zou hebben had ik andere keuzes gemaakt en hebben doorgedrukt, ..nu voelt het of we drie mega lange toertochten achter elkaar hebben gereden. Best zwaar maar ik voel mij nog fris, ..na de TNWO was ik helemaal naar de klote. Jan en Bert mogen hun eigen verhaal doen, maar ik moet zeggen; Jan reed op een cross check met 42 mm Duremes, 34-27 aandrijving en het was een genot om deze cross kunstenaar de meest lastige stukken te zien nemen, ..niemand had dat hem met zulk materiaal nagedaan. Toch kost dat enorm veel kracht en de laatste waarschijnlijk lastigste tracks in de regen nemen leek ons geen goed idee. Ook Bert reed met een starre voorvork een 50 mm dureme/ supreme set en was na drie dagen rammelen horten en stoten er wel klaar mee. Ik wil maar zeggen, ..maak het jezelf niet moeilijker dan het al is en als je de keuze hebt; 29er met squish voor en misschien wel (durf ik het te zeggen?) achter. Singlespeed lijkt mij een slecht idee.
Ik heb de Dakota nog niet aan de laptop gehangen dus cijfers en wat meer gedetailleerde route verbeterpuntjes ga ik later doorgeven.
It is better to have tried and lost, than never to have tried at all
Heeren,
Ik maak een diepe buiging. Jullie zijn helden. De weersomslag was natuurlijk van epische proporties. Van hoogzomer naar diepe herfst in tijd van een dag.
Door dit soort pogingen wordt uiteindelijk wel duidelijk wát haalbaar is en in wélk tijdsbestek.
Heeren,
Ik maak een diepe buiging. Jullie zijn helden. De weersomslag was natuurlijk van epische proporties. Van hoogzomer naar diepe herfst in tijd van een dag.
Door dit soort pogingen wordt uiteindelijk wel duidelijk wát haalbaar is en in wélk tijdsbestek.
Humps are for camels
- didadunlop
Singlespeed is prima hoor, ik reed uit principe altijd na het wedstrijd seizoen tot en met het nieuwe jaar singlespeed.didadunlop schreef:Waarom geen singlespeed? Ik heb de ronde van NL singlespeed gedaan en dat ging erg goed.
Het is idd een bepaalde insteek van fietsen en verders niks. Ik heb ook moeite om daarin te komen.
De crux is; hoe lang wil je erover doen en hoeveel wil je lopen.
Het stuk door het reichwald was erg heftig en daar zaten een paar vieze klimmetjes in.
Ik heb mijn 30-34 vaak gebruikt. Limburg zal nog erger zijn en je fiets is in bike packing modus een stuk zwaarder.
Maak i.i.g niet de fout deze tocht te onderschatten, er zitten pittige stukjes in.
Ik denk als je je uren maar maakt het in 4 dagen wel te doen is, ..zeker als je een lamp meeneemt.
Even een grove schatting; het is zo'n 28-40 uur( naar gelang van aanleg) zuivere rijtijd en de hoeveelheid tijd die je jezelf gunt/denkt nodig te hebben om te eten en te rusten bepaald mede hoe lang je erover doet.
Als je op astronauten voer en hazeslaapjes ( kookwekker op 30 min of zonder slaapzak gaan liggen en wakker worden van de kou) echt gaat doorrijden (lamp) dan wordt het een echte endurance race. Als het evenement ooit die richting opgaat ben ik weer van de partij en ga dan mijn grenzen weer es opzoeken.
Het stuk Limburg ga ik in het najaar alsnog rijden want ander blijft het maar knagen.
:
Ik had het als volgt bedacht: 560km, is 4 x 140k. Ontbijt, 4h fietsen, lunch, 4h fietsen, diner, 2h fietsen: 10h per dag om 140k te doen, moet lukken.......
Maar toen je de tweede dag vanuit Groenlo sms-de was ik al bang dat je iets te langzaam ging.
Kun je nog wel aangeven waar de track te gevaarlijk was, want daar moet natuurlijk meteen iets aan gedaan worden.
Maar toen je de tweede dag vanuit Groenlo sms-de was ik al bang dat je iets te langzaam ging.
Kun je nog wel aangeven waar de track te gevaarlijk was, want daar moet natuurlijk meteen iets aan gedaan worden.
-
Beetje stil hier, maar ik lig sinds terugkomst uit Venray met koorts en een keelontsteking op de bank, dus had er even niet zoveel fut voor. Snel even een paar eerste indrukken: we zijn de eerste dag te laat begonnen (ivm logistiek naar Noordkaap) waardoor we de eerste dag niet tot Itterbeck zijn geraakt. De eerste twee dagen kun je best goed doorrijden, door afwezigheid van echt moeilijke passages. Door Limburg zal je gemiddelde flink dalen (met ca 5 km/h). 560 / 4 = 140 km/dag werkt dus niet. Je moet de eerste twee dagen meer rijden (170 km per dag of zo) om het in vier dagen te kunnen doen.
Alle feedback van Sloof gisteravond in de tracks verwerkt (saaie wedstrijd
)
@Team Grun
Geen foto's gemaakt ? Geen drie tentjes naast elkaar op de mInicampings?
@All
Team Grun had wel mooi twee minicampings gevonden op steenworp afstand van de track. Goed gevonden !!

@Team Grun
Geen foto's gemaakt ? Geen drie tentjes naast elkaar op de mInicampings?
@All
Team Grun had wel mooi twee minicampings gevonden op steenworp afstand van de track. Goed gevonden !!