TNNZ 2019

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

sneeuwpop
Re: TNNZ 2019

Bericht door sneeuwpop » di jun 11, 2019 6:04 pm

+1 oftewel ik wil ook graag toegang tot de google-group en kom ook graag op de startlijst :bounce:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Fred

Bericht door Fred » zo jun 30, 2019 12:23 am

Is de rit nog doorgegaan en ergens te volgen? De link werkt al even niet meer bij mij?

marten

Bericht door marten » zo jun 30, 2019 6:25 am

Fred schreef:
zo jun 30, 2019 12:23 am
Is de rit nog doorgegaan en ergens te volgen? De link werkt al even niet meer bij mij?
Donderdag kreeg ik nog een mailtje van een deelnemer die op het punt stond naar de start te vertrekken, maar meer weet ik ook niet
/Marten

marx504

Bericht door marx504 » ma jul 01, 2019 8:57 pm

Het evenement is erg diep ondergronds gegaan. Maar de 2019 rit is in elk geval gelukt tenminste voor degenen die de pré party in Bunnies overleefd hadden.
Dus zondagochtend om 10 uur bij de Noordkaap om een stukje te gaan fietsen. Met dertien man sterk op pad en 2 dagen later zat de eerste verdwaasd om zich heen te kijken op het drie landen punt.

Voor mij ging het als volgt:
Dag 1 ging als een speer, tot Nijverdal gekomen en de noordenwind droeg daar zeker aan bij. Slapen op paalcamping.

Op dag 2 vroeg uit de veren om de zonsopgang te zien op de Holterberg, dan door de Achterhoek op weg naar het Reichswald. Intussen kwamen we minder en minder mensen tegen, iets met hitte. Het drinken was bijna niet aan te slepen maar we vochten ons de de verzengende hitte op de Maas duinen heen om tot Venlo te komen, camping met vaste bewoners wij mochten naast een blokhut op een stukje gras.

Laatste dag, dat was voor de meesten tenminste de planning, doorknallen door prachtige bossen, overwoekerde paden en een lang stuk Meinweg om in Limburg nog wat te klimmen. Zelfs een bikepark met halfpipe zat er in om het nog wat technischer te maken. En dan in de loop van de zondag druppelden iets meer dan de helft binnen.

En 2020? Tja, er gaan stemmen op om de route toch nog ergens beschikbaar te houden, maar wel "of the grid" want of het allemaal keurige fietspaden zijn weet eigenlijk niemand. Dus tzt komt er weer een TNNZ.

Peter Dronten

Bericht door Peter Dronten » do jul 04, 2019 8:49 pm

Ook ik was op de lijst gekomen. Ik had het al een paar x voorbij zien komen en mij trok de TNNZ wel aan.
Flink getraind hiervoor stond ook ik vrijdag om 10.00 uur aan de start met 11 anderen en de koersdirecteur :)
Dat we vrijdag voorbij Coevorden zouden komen had ik wel gedacht, maar voorbij Nijverdal zaten wij al op 200 km.
Ook verrassend dat we nog met 7 man elkaar weer daar troffen bij een paal kampeer camping, waar de latere winnaar Bas besloot nachts door te fietsen.
De warme zaterdag reden de meesten alleen of in kleine groepjes. In Kleve kwam ik na 110 km. om 12.30 David weer tegen en wij hadden hetzelfde idee om de warmte even uit te zitten.
David maakte mij ervan bewust dat als wij avonds nog 90 km. zouden fietsen wij op zondagavond aan de finish in Vaals zouden staan. Dat had ik nooit gedacht. Ik heb eerst maar eens een lekker bad genomen in de fontein bij het uitzicht punt. Na het Reichtswald en de eerste Maasduinen (met een lekker vennetje) was bij ons de pijp leeg en hebben eerst gegeten in Well. David zocht een camping op en ik besloot alleen verder te gaan en kwam weer tot bijna 200 km.
Om 11 uur gestopt op een vlakte bij een paar bomen en om 5.00 weer verder. Nog 145 km. to go.
Zondag ging als een speer en was om 6.15 al bij checkpoint A74 Venlo snelweg en lag ik 4e. Foto met snor uit respect voor Bas. Die was toen al bijna binnen. Want vooraan waren ook al uitvallers waaronder de koploper. Van 7 tot 8 bij een gesloten pretparkje gezeten om mijn GPS op te laden, dat had ik bij die snackbar moeten doen:( . Daarna ketting gebroken en tot Vlodrop flink doorgetrapt, om 10 uur bij de Aldi eten gekocht voor de hele dag. Om 12.00 uur weer afkoeling in een beekje gezocht en zag ik Jelle, Marco en Rene voorbij komen. Marco achterhaalde ik na een uur weer en wij zijn samen een doorgeploeterd. Hij ging naar de Mac in Kerkrade waar hij Rene en Jelle trof. Ik ging door en dacht wel ingehaald te worden.
Alle steile heuvels moest ik net als ochtends van de fiets af. Kost teveel energie en was bang voor mijn ketting.
Om 17.01 kon ik eindelijk mijn bike parkeren bij de vlagen. Kort daarna komen Jelle en Marco binnen, Rene 1.5 uur later.
Wat een rit. In 3 dagen had ik nooit gedacht. 5 vd 12 uitgevallen.
Daarna hele week honger, slapen en nagenieten. Wat een weekend. Mannen, Willem bedankt.
Groet Peter en tot TNNZ 2020.

Kenwel

Bericht door Kenwel » zo jul 28, 2019 6:36 am

Ik wil binnenkort ook deze route gaan rijden. Hoe kom ik aan de gps ervan?

ChristiaanRoos

Bericht door ChristiaanRoos » do aug 29, 2019 9:13 am

Hoi, ook ik zou deze route graag eens willen rijden. Is er een mogelijkheid om aan de gpx track te komen? Is de route ook goed te doen op een gravelbike?

Bij voorbaat dank.
Chris

tiewrap

Bericht door tiewrap » do jun 11, 2020 7:03 am

Zojuist in 4 dagen de snelle versie van de transnl gereden.
Veel stukken van gravelrides.cc er in geplakt, en Komoot heeft ook nog wat leuke stukjes verzonnen.
Ondanks wat slecht weer hebben we genoten.
Respect voor degene die het origineel achter elkaar hebben gereden.
Ja denk.

Fred

Bericht door Fred » za aug 15, 2020 12:09 am

https://www.facebook.com/watch/?v=2354626088175019

Een filmpje op facebook van de route.

Plaats reactie