Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.
Moderator:Beheerders
-
jah - Berichten:12
Bericht
door jah » wo mei 22, 2013 2:34 pm
Bummer van de twee afmeldingen.
De thuisblijvers hebben altijd ongelijk. De weersverwachting doet me me wel ernstig twijfelen aan mijn fietskeuze: Thorn Sterling Rohloff (Marathon extremes 50mm.) of mijn Salsa Vaya (met 40 mm Clement USH)
Ik heb er zin in.
gr.
Jos
-
willem12
Bericht
door willem12 » wo mei 22, 2013 2:53 pm
@jah,
En jij denkt dat de afzeggingen overwacht komen

Ik rekende zowieso op 40% DNF....dus die twee DNS vallen daarbinnen.
Thorn of Vaya, beide net niet 100% geschikt. De één is handiger op singletracks en de ander is relaxter op de rechte stukken. Ik kies Vaya

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » wo mei 22, 2013 4:09 pm
VOTE MONKEY!!!

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
dader
Bericht
door dader » wo mei 22, 2013 4:22 pm
Bijna klaar, bar end shifters zijn leuk maar m'n stuur is nu nog breder

Setje Rovals met Specialized Renegade 1.95.
Bidonhouder erop en Camelbak mee.
Gaat helemaal lukken..

-
Frank Z
Bericht
door Frank Z » wo mei 22, 2013 4:30 pm
Mooie bak! Gaat comfortabel fietsen. Welke maat tas is dat?
-
dader
Bericht
door dader » wo mei 22, 2013 5:09 pm
Een L.
Past goed, zijn mooie tassen! (revelate design)
-
Het TUIG
-
Contacteer:
Bericht
door Het TUIG » wo mei 22, 2013 5:13 pm
willem12 schreef:@jah,
Ik rekende zowieso op 40% DNF....

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » wo mei 22, 2013 5:49 pm
Zin an!!!
Vrijdag/zaterdag eens kijken wat voor banden ik eronder gooi.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
willem12
Bericht
door willem12 » wo mei 22, 2013 6:22 pm
Laten we er vanuit gaan dat het er ietsje "vettig" bij ligt. De kleinste nop moet voldoen maar zonder profiel zal je een paar slippers gaan maken.
-
bert
-
Contacteer:
Bericht
door bert » wo mei 22, 2013 7:26 pm
willem12 schreef:Laten we er vanuit gaan dat het er ietsje "vettig" bij ligt. De kleinste nop moet voldoen maar zonder profiel zal je een paar slippers gaan maken.
Exact. En met die gedachte in het achterhoofd zojuist de Super Moto vervangen door de breedste Fast Fred die in ik in de bandenkelder kon vinden. Het werd een 2.4.
Humps are for camels
-
ott
Bericht
door ott » wo mei 22, 2013 8:43 pm
Hoe laat wordt ongeveer het pondje in eerbeek aangedaan?
Dan ga ik er staan met tent en provisie, is er voorkeur qwa lekkers?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
bart wolkenfelt - Berichten:59
Bericht
door bart wolkenfelt » wo mei 22, 2013 9:06 pm
bontrager 29x2.3 team issue,dat worden de banden.
lijkt op een tractor maar rijd als de brandweer

-
Tall Boy Bram - Berichten:1502
Bericht
door Tall Boy Bram » wo mei 22, 2013 10:47 pm
marten schreef:Tall Boy Bram schreef: Het was jammer dat het apparaat het in het begin goed deed en vrij snel daarna minder. Nou ja, minder, hij deed het anders. Het pijltje dat je positie aangeeft wees de juiste kant op en ging mooi met het scherm mee. Even daarna moest ik elke keer met de joystick het scherm optimaliseren zodat ik de track goed zag. Weet niet waaraan dat ligt dat het eerst wel mooi ging en daarna veel handwerk werd.
met de pook kun je het scherm verschuiven. Als je vanuit deze handmatige modus weer naar automatisch meeschuiven wil moet je een stap terug doen door 1 x op de back toets te duwen.
ok, ik zal wel echt heel dom zijn maar ik krijg dit dus niet voor elkaar. Heb zojuist een kleine route bij mij in de wijk gemaakt door wat stukken natuurgebied dus nog nieuw gebied voor me. Heb daar in MapSource een track van gemaakt. Die ingeladen in de Etrex en ben weggereden. Helaas krijg ik het dus niet voor elkaar om de pijl automatisch mee te laten schuiven, ik moest dus weer telkens in/uitzoomen en met de pijltjestoest werken. Dat schiet echt niet op! Wie kan me helpen, ik wil wel morgen na werktijd (dus na koopavond of op vrijdagavond even langsrijden om e.e.a. onder de knie te krijgen.
Het gekke is dat toen ik maar naar huis na verschillende dingen onderweg in het menu uitgeprobeerd te hebben, ik het scherm elke keer mee zag draaien als ik een bocht om ging. Voor alle duidelijkheid, ik had toen het gewone beginscherm met de kaart van NL aanstaan. De route die ik zelf gemaakt had, of die van W12 waren dus niet actief. Nu wist ik waar ik was, namelijk 100 m van huis, dus verkeerd rijden was er niet bij.
TBB
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » do mei 23, 2013 7:29 am
Vraag 1 kan ik zo snel niet beantwoorden. Ik zal vanmiddag eens mijn GPS (etrex 30) aanzetten en kijken hoe die staat ingesteld.
Vraag 2 gaat erom of de bovenkant scherm noord is of je rijrichting. Daarover bestaat nog meer discussie dan of god bestaat of niet.
Ik hou van noord boven. Anderen willen rijrichting boven. Dat is een persoonlijke instelling.
-
bert
-
Contacteer:
Bericht
door bert » do mei 23, 2013 7:37 am
ott schreef:Hoe laat wordt ongeveer het pondje in eerbeek aangedaan?
Ik heb gerekend met een gemiddelde van 20kmh en neem per deeltraject van W12 een uur extra voor vertraging door verkeerd rijden, plaspauze, pannekoekkabouters en begraafplaatsbezoek. Dan kom ik ca. 12:00 uur uit. Kan een halfuurtje schelen, dus ruim genomen tussen 11:30u en 12:30u.
Humps are for camels
-
bert
-
Contacteer:
Bericht
door bert » do mei 23, 2013 7:44 am
Tall Boy Bram schreef: Die ingeladen in de Etrex
Welke Extrex? Kun je een link opzoeken naar de online handleiding? Dan kunnen we naar de juiste functie zoeken en vanaf de zelfde plek de juiste instelling aanpassen.
Humps are for camels
-
bert
-
Contacteer:
Bericht
door bert » do mei 23, 2013 8:20 am
Tall Boy Bram schreef:
Heb zojuist een kleine route bij mij in de wijk gemaakt door wat stukken natuurgebied dus nog nieuw gebied voor me...... Heb daar in MapSource een track van gemaakt. Die ingeladen in de Etrex en ben weggereden.
TRACK en ROUTE zijn twee verschillende type bestanden. Wat heb je op Mapsource gemaakt? Wat staat er in je eTrack? Graag screenprints als 'bewijs', niet om te z**ken, maar om het zeker te weten dat we het over het zelfde hebben.
Humps are for camels
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » do mei 23, 2013 8:22 am
Vraag 2:
http://garminetrex.wikispaces.com/Handl ... aartpagina
Ze zeggen hier dat noord boven
moet maar dat is een keuze. Ik doe altijd noord boven.
Vraag 1:
http://garminetrex.wikispaces.com/Handleiding#Trackback
Alhoewel ik trackback een lastige functie vindt.
Bij mijn etrex laad ik de tracks in en zet ik die per track op "show on map". Ik weet niet of de Hcx ook die functie heeft. Als ik die handleiding zo lees niet en moet je ieder track van W12 inladen en de trackback aanzetten op het moment dat je klaar bent met je eerdere track. Lastig maar helaas het gevolg van de beperkte geheugenruimte van de oudere units.
Zoals je kan lezen gaat het volgen van je kaart op een track pas aan als je de trackback aanzet. Daarna idd niet aan de cursorknop zitten en zo ja op quit klikken om terug te gaan.
Laatst gewijzigd door
didadunlop op do mei 23, 2013 9:49 am, 2 keer totaal gewijzigd.
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » do mei 23, 2013 8:23 am
En ik ga ervanuit dat je met de tracks werkt van W12.
Ik werk zelf nooit met routes. Juist om het gedoe wat Bert beschrijft te voorkomen.
-
ott
Bericht
door ott » do mei 23, 2013 9:24 am
bert l. schreef:ott schreef:Hoe laat wordt ongeveer het pondje in eerbeek aangedaan?
Ik heb gerekend met een gemiddelde van 20kmh en neem per deeltraject van W12 een uur extra voor vertraging door verkeerd rijden, plaspauze, pannekoekkabouters en begraafplaatsbezoek. Dan kom ik ca. 12:00 uur uit. Kan een halfuurtje schelen, dus ruim genomen tussen 11:30u en 12:30u.
Wat willen jullie eten?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
willem12
Bericht
door willem12 » do mei 23, 2013 9:30 am
De "self supporting" en HTFU aspecten van deze tocht komen wel onder druk te staan als we elke 100m een vreettent inrichten gerund oor familie en DNS'ers....
Elfstedentocht 1963 mannen !!
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » do mei 23, 2013 9:47 am
Goed, geen pannenkoek en water voor Willem bij de Muur
JJ
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » do mei 23, 2013 9:54 am
hahahaha. ik ben altijd wel voor de selfsupporting achtergrond. Vandaar dat ik al tankstations/begraafplaatsen en sanatoria heb opgezocht..
Nadeel van zo sávonds starten. Bij een meer daagse tocht slaap je snachts. Dus bij de Noord-Zuid versie geen snackstops.
-
marten - Berichten:973
Bericht
door marten » do mei 23, 2013 9:55 am
willem12 schreef:.. HTFU aspecten van deze tocht komen wel onder druk te staan als we elke 100m een vreettent inrichten gerund oor familie en DNS'ers....
Ik herinner me organisaties die dat op uitstekende wijze wisten te combineren en uit te buiten: pruttelende potten op houtvuur, flessen wijn, worst, kaas etc. Vervolgens blijkt dat dan aan de voet van de stijlste, langste en smerigste klim te staan

Laatst gewijzigd door
marten op do mei 23, 2013 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
/Marten