Bikepacking zomer 2013

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
didadunlop
Bikepacking zomer 2013

Bericht door didadunlop » ma jan 07, 2013 9:45 am

Deze zomer heb ik tot nu toe twee keuzes staan.

1. week Highland trail in Schotland (www.highlandtrail.net) en daarna een week trailparks etc in Schotland. Highlandtrail via berghutten en niet op race tempo.

2. twee weken touren door het binnenland van IJsland (F26 naar het noorden en via een andere route terug). Minder echt MTB-en en meer gravel road touren door een desolaat landschap.

Hier nog mensen met intresse om mee te doen met een van deze twee? Mijn keuze ligt nog niet vast iig..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma jan 07, 2013 11:09 am

Ik zit met het volgende plan in mijn hoofd:

-Vliegen naar Oslo (RyanAir is erg goedkoop vanaf bijvoorbeeld Bremen)
-Craft-MTB-6daagse GPS-track volgen naar Trondheim (http://mtb6dagers.no)
-Via de weg weer terug naar Oslo (route http://www.styrkeproven.no/en) met eventueel nog wat uitstapjes om de fjorden te bekijken.

Die Highlandtrail400 is trouwens mooi te combineren met de Cairngorms Loop, en vliegen met easyjet op Glasgow is ook niet al te duur...
Laatst gewijzigd door sneeuwpop op ma jan 07, 2013 12:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma jan 07, 2013 11:15 am

sneeuwpop schreef:Ik zit met het volgende plan in mijn hoofd:

-Vliegen naar Oslo (RyanAir is erg goedkoop vanaf bijvoorbeeld Bremen)
-Craft-MTB-6daagse GPD-track volgen naar Trondheim (http://mtb6dagers.no)
-Via de weg weer terug naar Oslo (route http://www.styrkeproven.no/en) met eventueel nog wat uitstapjes om de fjorden te bekijken.
Die 6-daagse ziet er wel erg vet uit zeg!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 08, 2013 9:14 am

idd. Cairngorms loop is ook erg mooi. Ik had die combi idd nog niet aan gedacht. Dan wordt het een dikke twee weken. (en heul veul midges).

Mooie van IJsland lijkt mij de desolaatheid en het maanlandschap van het binnenland.

Afbeelding
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di jan 08, 2013 5:30 pm

Het word steeds vetter! :bounce:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 15, 2013 2:40 pm

Hups deze week eens boeken. 2,5 week IJsland midden augustus.

Nog mensen die intresse hebben om mee te gaan? Bikepacken dwars door het midden en weer terug...:D

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di jan 15, 2013 2:53 pm

Nope, ijsland wordt em sowieso niet voor mij!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jan 17, 2013 6:12 pm

Hups net geboekt...:D 2,5 halve week IJsland. Eerst dwars door het binnenland fietsen en daarna chillen in zo'n thermaalbad..:D

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do jan 17, 2013 10:12 pm

En jij maakt van dat thermaalbad dan wel een bubbelbad... :roll:

ragdoll

Bericht door ragdoll » vr jan 18, 2013 10:54 am

Binnenland van Ijsland (Askya) vorige zomer gedaan (met de 4x4 welteverstaan :))
Heel vet, idd heel desolaat en gruwelijk voor je materiaal, met wat je ook rijdt. Het is één en al lava-brokjes, heel licht maar vlijmscherp spul wat niks van je banden heel laat. We zijn drie fietsers tegengekomen in het binnenland, 2 daarvan hadden een riemaandrijving, en de derde had problemen met z'n ketting.. :lol:

Neem zeker genoeg water mee en zorg voor goed gesealde tubeless banden.
Veel plezier, je waant je op een andere planeet!

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jan 18, 2013 1:53 pm

Yups Askja staat ook op mijn voorlopige route. En daarna via wandelpaden naar Akureyi.

En idd goede banden uitzoeken. Nog tips? Ik rij binnenbanden met vloeistof erin. Laatste paar jaar nog geen lekke band gehad met die combi. Ach en ik wil 1x9 gaan rijden met een chainguide. Genoeg extra links mee en kettingolie..:D

yo-eddy

Re: Bikepacking zomer 2013

Bericht door yo-eddy » zo mei 05, 2013 7:05 pm

didadunlop schreef:Deze zomer heb ik tot nu toe twee keuzes staan.

1. week Highland trail in Schotland (www.highlandtrail.net) en daarna een week trailparks etc in Schotland. Highlandtrail via berghutten en niet op race tempo.

2. twee weken touren door het binnenland van IJsland (F26 naar het noorden en via een andere route terug). Minder echt MTB-en en meer gravel road touren door een desolaat landschap.

Hier nog mensen met intresse om mee te doen met een van deze twee? Mijn keuze ligt nog niet vast iig..:D
Als je graag wat meer "echt" wilt mtb'en zou je de oude zuidelijke route naar Askja kunnen rijden, echt een pittig tochtje dat ik in 1997 heb gereden met een maat van mij de "old gaesavatnaleio" oftewel running blind route. Vraag ernaar als je op Ijsland bent, echt een waanzinnig mooie trail met wat rivier doorwadingen (zou in Augustus vroeg in ochtend nog wel meevallen).

http://books.google.nl/books?id=KEzfR3K ... nd&f=false

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » zo mei 05, 2013 7:20 pm

didadunlop schreef:Yups Askja staat ook op mijn voorlopige route. En daarna via wandelpaden naar Akureyi.

En idd goede banden uitzoeken. Nog tips? Ik rij binnenbanden met vloeistof erin. Laatste paar jaar nog geen lekke band gehad met die combi. Ach en ik wil 1x9 gaan rijden met een chainguide. Genoeg extra links mee en kettingolie..:D
Geen lekke band gehad in 3 weken de ruigste trails van Ijsland gereden te hebben, was in 1997 en vroeger was alles natuurlijk wel beter :D
Hier een plaatje van de Highway F26

Afbeelding

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma mei 06, 2013 7:27 am

Jay!!!..:D Die plaatjes zoek ik ook idd.

Meeste lekke banden komen wsl van mensen die met een randonneur ofzo fietsen. Natuurlijk niet de die hard MTB-ers.... 8)

En die zuidelijke route heb ik ook naar zitten kijken. Maar ik ben in mijn eentje en de luchtfoto's geven aan dat het erg onduidelijk is waar de route is. Dus ik vind het nog even teveel risico. Ik zal die link eens bekijken.

yo-eddy

Bericht door yo-eddy » ma mei 06, 2013 8:54 am

didadunlop schreef:Jay!!!..:D Die plaatjes zoek ik ook idd.

Meeste lekke banden komen wsl van mensen die met een randonneur ofzo fietsen. Natuurlijk niet de die hard MTB-ers.... 8)

En die zuidelijke route heb ik ook naar zitten kijken. Maar ik ben in mijn eentje en de luchtfoto's geven aan dat het erg onduidelijk is waar de route is. Dus ik vind het nog even teveel risico. Ik zal die link eens bekijken.
de route is in de praktijk vrij goed te vinden hoor. Vanaf de laatste hut die je tegenkomt kun je info krijgen over de route. Zij geven aan de volgende hut (bij Askja) door dat je onderweg bent. Als je er langer dan 3 dagen over wilt doen moet je dat even melden anders worden ze ongerust :)
Weet niet waar je woont maar als je eens af wilt spreken om te kletsen/biken is dat prima, ik woon in Schoorl btw
Greetz Roy

Plaats reactie