Achterwiel voor een fixie... geschikt?

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Mitch_s
Achterwiel voor een fixie... geschikt?

Bericht door Mitch_s » vr okt 28, 2011 11:48 am

Ik ben van plan een fixie te bouwen, ik heb hier nog een goed achterwiel liggen zonder iets van een tandwiel dr op.. Nou vind ik wel op internet een cog en een lockring, maar als ik naar dat achterwiel kijk zou ik niet weten hoe die lockring dr op moet.. ;)

Iemand ideeën hoe je een fixie van deze hub kan maken?:

Afbeelding

(Op dit achterwiel zaten eerst 6 versnellingen (van Shinamo)

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr okt 28, 2011 12:04 pm

Helaas, lockring is alleen mogelijk op een speciale naaf. Lees anders dit eens door.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr okt 28, 2011 12:26 pm

Suicide fixie!!! Zijn genoeg gekken die het doen. Dan maar zonder lockring en met een zwik locktite. Of een moer van een trapas om wat extra kracht erop te zetten.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » vr okt 28, 2011 12:36 pm

Ikzelf heb ook nog wat zitten denken.. mn opa heeft de nodige professionele machines voor metaal en hout.. misschien dat hij een spacer kan maken die om mn as zit en dan die cog op zn plek houdt..
Laatst gewijzigd door Mitch_s op vr okt 28, 2011 4:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr okt 28, 2011 1:25 pm

Nah ga er maar vanuit dat als je goed op gang bent en je krans komt los dat niks hem tegenhoudt. De bedoeling is dat je zo min mogelijk "play" hebt in je systeem. Anders krijg je ineens een klap als de krans tegen die rand aan klapt.

Advies: gewoon ergens een cheap ass fixie wieltje scoren. Gezien de hipheid ervan moet je op internet wel iets kunnen hosselen voor weinig.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie