fixie remmen
Moderators:JJ, Beheerders
Hoi allemaal
Ik heb nu sinds een paar dagen mijn eerste fixie fiets, en moet daar nu mee leren rijden.
Om te leren remmen heb ik al een paar filmkes op youtube opgezocht met tutorials. Nu doe ik (denk ik) toch bijna volledig hetzelfde als die mannen, en het lukt me niet om mijn achterwiel stil te houden. Alleen op losse ondergrond een beetje (kiezel enz.)
Het probleem is dan ook dat mijn achterwiel begint te schokkken en daardoor ook een beetje springen/hobbelen. Weet iemand waar dit aan kan liggen, wat ik beter kan doen?
Ik heb nu sinds een paar dagen mijn eerste fixie fiets, en moet daar nu mee leren rijden.
Om te leren remmen heb ik al een paar filmkes op youtube opgezocht met tutorials. Nu doe ik (denk ik) toch bijna volledig hetzelfde als die mannen, en het lukt me niet om mijn achterwiel stil te houden. Alleen op losse ondergrond een beetje (kiezel enz.)
Het probleem is dan ook dat mijn achterwiel begint te schokkken en daardoor ook een beetje springen/hobbelen. Weet iemand waar dit aan kan liggen, wat ik beter kan doen?
- tringle_sack
gewicht nog meer naar voor laten hellen, meer druk van je bovenbenen op je stuur zetten, been waarmee je je pedalen tegenhoudt meer proberen te strekken en voorlopig op heel gladde beton-ondergrond oefenen (bvb ondergrondse parking). oh, en een voorste rem laten staan.
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 200 tekens.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het is de techniek die het hem doet. Inderdaad de druk van het achterwiel halen:

Gewoon veel oefenen, net als met zoveel andere dingen.
Maar hiermee ga je niet efficient remmen. Of inderdaad een voorrem monteren, of je fiets leren vertragen met je benen, zonder dat je in een slip raakt of juist slippen met zoveel mogelijk druk op je achterwiel, of een combi van die twee. Have fun en wees voorzichtig!
JJ

Gewoon veel oefenen, net als met zoveel andere dingen.
Maar hiermee ga je niet efficient remmen. Of inderdaad een voorrem monteren, of je fiets leren vertragen met je benen, zonder dat je in een slip raakt of juist slippen met zoveel mogelijk druk op je achterwiel, of een combi van die twee. Have fun en wees voorzichtig!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
het is zoiezo niet de bedoeling dat ik constant slippend tot stilstand kom
maar ik wil het wel kunnen ingeval van nood, als ik eens echt snel moet stoppen (en voor de show natuurlijk)
Hoe zit het eigenlijk met de kettingspanning? zo hard mogelijk spannen of iets losser?
Alvast bedankt voor de vorige antwoorden

Hoe zit het eigenlijk met de kettingspanning? zo hard mogelijk spannen of iets losser?

- cyberhawk
- Contacteer:
als je snel wil stoppen helpt skidden dus niet..lolbike schreef:het is zoiezo niet de bedoeling dat ik constant slippend tot stilstand kommaar ik wil het wel kunnen ingeval van nood, als ik eens echt snel moet stoppen (en voor de show natuurlijk)
zie jj zijn reply.. proberen zo veel mogenlijk tegendruk uit te oefenen op je pedalen dat is het beste (als je wil remmen )
- cyberhawk
- Contacteer:
+ 2 !marten schreef:Skidden is gaaaaap. Historisch correct is je bovenarm tegen het stuur drukken en met een goeie handschoen je voorband beetpakkenlolbike schreef:, als ik eens echt snel moet stoppen (en voor de show natuurlijk)

je kan ook gewoon een rem monteren ,, dat heet in de volksmond evolutie...

en het is een stuk veiliger.. dan de mondiale koeriers mode te volgen..
mijn opa heeft de opkomst van de freehub nog meegemaakt.. iedereen wou ook met stille voetjes een tunnel in kunne rijden .. en nu gaan we trug..

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Niet helemaal strak, hij moet iets speling hebben.lolbike schreef: Hoe zit het eigenlijk met de kettingspanning? zo hard mogelijk spannen of iets losser?
This ain't no sun tan, we got a mud tan!