Op zoek naar een fixie achterwiel... waar kopen?
Moderators:JJ, Beheerders
Hi guys,
Ik ga beginnen aan m'n eerste fixie project!
Ik ben sinds een dag op zoek naar een fixie achterwiel voor in een oude racert, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het goedkoopste waar ik nu op uit kom is een shop uit Engeland (99 pond).
Kan iemand mij tips geven over waar te kopen? Ik heb de bekende sites al doorgelezen (sheldon/m-gineering etc), maar kom er niet uit via Google.
Ik ga beginnen aan m'n eerste fixie project!
Ik ben sinds een dag op zoek naar een fixie achterwiel voor in een oude racert, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het goedkoopste waar ik nu op uit kom is een shop uit Engeland (99 pond).
Kan iemand mij tips geven over waar te kopen? Ik heb de bekende sites al doorgelezen (sheldon/m-gineering etc), maar kom er niet uit via Google.
Re: Op zoek naar een fixie achterwiel... waar kopen?
Weet je het zeker dat je deze pagina's van de site al doorgelezen hebtMu`` schreef: Ik heb de bekende sites al doorgelezen (sheldon/m-gineering etc), maar kom er niet uit via Google.
>>>knip<<<
Yes, dat kan. Vriend van mij kan lassen, maar ik moet wel precies weten op wat voor hub ik moet lassen. Als ik een oud racewiel met cassette heb, dan heb ik nog steeds een ronddraaiend freewheel. Iemand een linkje waar ik kan vinden hoe ik dit kan tackelen?

http://www.m-gineering.nl/track.htm#freehub*
http://www.m-gineering.nl/ssfaq.htm*
Ik heb zelf het freewheel ook vastgelast en een oude bmx kransje genomen

* Ik ben zo vrij om een linkje te plaatsen
Doubt Kills Dreams
Mijn eerste conversion was een on-one 130mm (want raceframe) fixed / free naaf gespaakt op een mavic velg in een oude peugeot. Heb deze (boodschappen) fiets nog steeds, spatbordjes, bagagerekje dikkere banden)
Degelijk spul allemaal die naven van on-one / planet-X. Zéér betaalbaar ook. Aanrader
Je zou zoiets kunnen laten inspaken door iemand?
Heb daarna een setje miche naven + deep-v's laten spaken door JJ (singlespeed.nl) voor in een '09 Fuji track. Redelijk standaard setje maar tot op heden geen krimp gegeven. En tegen een heel redelijke prijs
Degelijk spul allemaal die naven van on-one / planet-X. Zéér betaalbaar ook. Aanrader

Heb daarna een setje miche naven + deep-v's laten spaken door JJ (singlespeed.nl) voor in een '09 Fuji track. Redelijk standaard setje maar tot op heden geen krimp gegeven. En tegen een heel redelijke prijs

Ik heb een tijdje op markplaats zitten snuffellen en een wiel gekocht waarop een converter zit. Stukje veiliger als lassen. Voor 45 euro was ik klaar. Dit leek mij de eenvoudigste oplossing zonder zelf aan te rommellen met lassen of zelf een wiel op te bouwen. Van het weekend de fiets maar eens strippen en het wiel erin hangen.