Hey,
Ik rij nu al een tijdje op een goedkope fixie om te kijken wat ik ervan vond en tot nu toe bevalt het mij super. Zo goed dat de oude fixie plaats mag maken voor een nieuwe.
Nu kan ik alleen voor een zeer aantrekkelijke prijs aan een waarschijnlijk zelfs carbonnen raceframe komen als basis voor mijn nieuwe project. (Fiets is puur om van a naar b te komen niet om rare dingen mee te doen, daar heb ik mijn andere fietsen al voor) Probleem is alleen dat dit frame verticale dropouts heeft.
Nu heb ik al 2 mogelijke oplossingen gevonden voor dit probleem namelijk de White Industries excentric achternaaf en de trickstuff excentriker Bottombracket(Adapter?). Nu zijn dit beide vrij prijzige oplossingen, achternaaf kost 155 euro en de excentriker 145, en ik vroeg me af of hier nog goedkopere alternatieve voor te vinden zijn.
Mochten deze er niet zijn vroeg ik me af welke van de twee oplossingen het beste is:
De White industriesnaaf welke er belachelijk gaaf uitziet en een achternaaf heb ik zoiezo nodig
of de trickstuff excentriker, is een extra onderdeel op de fiets maar dan kan ik een goedkoper kant en klaar wielsetje bij de fiets kopen en daarnaast heb ik wat slechte recensies gelezen over de white industries naaf.
Bij Voorbaat Dank
Casper
Verticale dropouts en fixed
Moderators:JJ, Beheerders
- Steel Farmer
- Contacteer:
Die WI ENO ecc is volgens mij de beste oplossing.
In mijn eigen ervaring is de ENO ecc is erg goed. (beter dan de rechte ENO)
Enig nadeel is dat het wiel iets van z'n plek verschuift in de achterrem.
Maar dat heb je bij een hor. frame ook enigzins.
Wanneer je de achterrem gewoon weglaat is dat probleem ook opgelost.
In mijn eigen ervaring is de ENO ecc is erg goed. (beter dan de rechte ENO)
Enig nadeel is dat het wiel iets van z'n plek verschuift in de achterrem.
Maar dat heb je bij een hor. frame ook enigzins.
Wanneer je de achterrem gewoon weglaat is dat probleem ook opgelost.