Fixed Gallery

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za mei 16, 2009 7:30 pm

Dat met een 4 (of 8) spaaks Spinergy en je doet geen oog meer dicht snachts :D

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

marten

Bericht door marten » zo mei 17, 2009 7:47 pm

JJ schreef:Dat met een 4 (of 8) spaaks Spinergy en je doet geen oog meer dicht snachts :D

JJ
Zolang je het verschil tussen dag en nacht nog weet doe je het goed :roll:
/Marten

keywee

Pinarello Asolo project fixed

Bericht door keywee » vr mei 22, 2009 6:16 pm

So, after some parts dealing with JJ and a couple of hours behind the spanner, here is Cheryl's new mode of transport:

Afbeelding

G.A. Kalwij

MIjn fiets..

Bericht door G.A. Kalwij » vr mei 22, 2009 6:25 pm

Er komt een custom stads bakkie aan.. eerst maar eens frame wielen etc etc bij elkaar zoeken..
maar de afgelopen twee jaar hiermee gered..

Afbeelding
In originele staat

Afbeelding
Zoals hij er nu bij staat..

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » zo mei 24, 2009 11:39 pm

das net één rem teveel voor een fixie. ;) Fiets ziet er prachtig uit trouwens.
AMSTERDAM FIXXXED WEST SIDE!

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » ma mei 25, 2009 5:21 am

Fresh Jehl schreef:das net één rem teveel voor een fixie. ;) Fiets ziet er prachtig uit trouwens.
Tja uhm.. dat heet ouders/schoonouders na een klein klappertje.. Je zal mij ook vaak met een helm op zien rijden (op me camelbak dan...) 8) :lol:

Guido

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma mei 25, 2009 8:42 am

G.A. Kalwij schreef:Je zal mij ook vaak met een helm op zien rijden
Dat noem ik lovenswaardig!!
G.A. Kalwij schreef:(op me camelbak dan...)
Dat is iets minder verstandig ;)

JJ

(Die voor het dragen van een helm is, hoe stoer je ook bent ;) )

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » ma mei 25, 2009 3:06 pm

Heeft niks met stoer zijn te maken in mijn optiek.. Vind gewoon niet lekker zitten.. sorry.. ben nog helmen aan het proberen/zoeken...

Guido

p.s. op uitdagende mtb routes heb ik wel me helm op .. (en bij tourritten, daar is het verplicht)

marten

Bericht door marten » ma mei 25, 2009 4:08 pm

G.A. Kalwij schreef:Heeft niks met stoer zijn te maken in mijn optiek.. Vind gewoon niet lekker zitten.. sorry.. ben nog helmen aan het proberen/zoeken...

Guido

p.s. op uitdagende mtb routes heb ik wel me helm op .. (en bij tourritten, daar is het verplicht)
je kunt je ook eerst inlezen voor je je geld uitgeeft aan zo'n eierdoos die 85% van alle beenletsels voorkomt ;)

http://www.nohelmetlaw.org.uk/index.html
http://www.cyclehelmets.org/
http://www.cyclehelmets.org/papers/c2023.pdf

:D
/Marten

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » ma mei 25, 2009 4:25 pm

marten schreef:
G.A. Kalwij schreef:Heeft niks met stoer zijn te maken in mijn optiek.. Vind gewoon niet lekker zitten.. sorry.. ben nog helmen aan het proberen/zoeken...

Guido

je kunt je ook eerst inlezen voor je je geld uitgeeft aan zo'n eierdoos die 85% van alle beenletsels voorkomt ;)

http://www.nohelmetlaw.org.uk/index.html
http://www.cyclehelmets.org/
http://www.cyclehelmets.org/papers/c2023.pdf

Geloof niet dat ik je commentaar snap... Jij hebt commentaar of ik een helm draag? Helm is gekocht tbv tourritten en de leukere mtb ritten.. daar draag ik hem ook verders is het een vrij land..

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma mei 25, 2009 5:41 pm

das net één rem teveel voor een fixie.
Gelukkig grijpt de fashion police op tijd in... :lol:
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » ma mei 25, 2009 5:45 pm

GAAAP :boring:
Waar gaat het over??!!? ;)

Burnhard

Bericht door Burnhard » ma mei 25, 2009 5:49 pm

tuinbonen met een stukje spek.

iemand? :?

:arms:
The essence of being human is being able to direct your own life!

TF

Bericht door TF » ma mei 25, 2009 5:52 pm

Burnhard schreef:tuinbonen met een stukje spek.

iemand? :?

Nou.... dat klinkt niet verkeerd! ;)
If you're a gangster... what are you doing in show business?

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » ma mei 25, 2009 5:54 pm

hmm uitje erdoorheen en bal gehakt erbij?! :roll:

TF

Bericht door TF » ma mei 25, 2009 6:08 pm

Mn oude nieuwe fixie

Afbeelding
If you're a gangster... what are you doing in show business?

Burnhard

Bericht door Burnhard » ma mei 25, 2009 6:41 pm

kijk :lol: nog meer liefhebbers van het echte eten!

The essence of being human is being able to direct your own life!

marten

Bericht door marten » di mei 26, 2009 7:42 am

G.A. Kalwij schreef:
Geloof niet dat ik je commentaar snap... Jij hebt commentaar of ik een helm draag? Helm is gekocht tbv tourritten en de leukere mtb ritten.. daar draag ik hem ook verders is het een vrij land..
tuurlijk mag je een helm dragen en mag je er een boel geld aan uitgeven :D Ik zou alleen geen magische eigenschappen aan die omhooggevallen eierdoos toedichten, fietshelmpjes zijn allemaal flut. De fabrikant maakt terecht ook geen claims over vergrootte veiligheid, op de doos staan ook alleen maar kreten over de pasvorm en ventilatie en voldoet aan norm zoveel!

Als je met helm op dingen durft die je zonder niet zou overwegen, zal je netto slechter af zijn
/Marten

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mei 26, 2009 8:43 am

Als je met helm op dingen durft die je zonder niet zou overwegen, zal je netto slechter af zijn
Ben ik het niet helemaal mee eens en graag zou ik je onderbouwing van deze stelling willen horen.

A: Ik heb meerdere helmen met grote deuken erin weggegooid. Moet er niet aan denken waar deze deuken zouden hebben gezeten als ik geen helm op had. Nadeel van deuken in je hoofd is dat ze vaak wat langduriger/problematischer schade veroorzaken dan deuken op benen/armen etc.

B: Als ik op de MTB zit gebruik ik de helm ook om takken etc weg te koppen. Zonder helm had ik al verschillende mooie sneeen gehad op mijn hoofd van deze takken.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di mei 26, 2009 9:09 am

marten schreef:tuurlijk mag je een helm dragen en mag je er een boel geld aan uitgeven :D Ik zou alleen geen magische eigenschappen aan die omhooggevallen eierdoos toedichten, fietshelmpjes zijn allemaal flut. De fabrikant maakt terecht ook geen claims over vergrootte veiligheid, op de doos staan ook alleen maar kreten over de pasvorm en ventilatie en voldoet aan norm zoveel!

Wat een onzin. Ik heb regelmatig jongens bij ons in de groep gered zien worden door hun omhooggevallen eierdoos. Gered ja, van schedel breuk of gewoon blijvende schade aan hun gezicht. Helmen die dwars door midden zijn, of tot bijna op de schedel afgeschaafd. In het bos ben ik een keer van 15 tot 0 binnen 20 cm gegaan omdat ik wat bladeren wilde wegkoppen waar nog een vrij dikke tak in zat. Helm gespiest, zere nek, maar mijn hoofd was nog heel.

Als wij in een groep rijden eisen we dat iedereen een helm op heeft, zo niet dan oprotten of achterin rijden. Ik vind het egoistisch als mensen zonder rijden in een groep, want wie moet de troep oprijden als je neer gaat? Nu moet dat natuurlijk ook als iemand wel een helm draagt, maar dan laat je in ieder geval zien dat je om jezelf en om je mede fietsers geeft..

Ik durf met helm niet echt meer dan zonder helm, maar ik vind het wel een fijn idee dat als ik er af ga ik nog een beetje bescherming rondom heb.

Einde rant :)

JJ

alain

Bericht door alain » di mei 26, 2009 9:25 am

Ik mag er niet aan denken dat ik destijds geen eierdoos ophad ;)
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=33832

Ik zal de pics eens terug aanslingeren.
Voor de rest is het een vrij land en doe je wat je wilt,
maar je ligt sneller op je bek dan je denkt..

partyboj

Bericht door partyboj » di mei 26, 2009 10:39 am

marten schreef: tuurlijk mag je een helm dragen en mag je er een boel geld aan uitgeven :D Ik zou alleen geen magische eigenschappen aan die omhooggevallen eierdoos toedichten, fietshelmpjes zijn allemaal flut. De fabrikant maakt terecht ook geen claims over vergrootte veiligheid, op de doos staan ook alleen maar kreten over de pasvorm en ventilatie en voldoet aan norm zoveel!

Vol verbazing heb ik dit stukje zitten lezen!
Een fietsmaatje van mij is twee weken terug bij de Fietschallenge in Vaals hard onderuit gegaan.
Gevolg: een gebroken nekwervel en in bepaalde stukken van z'n arm geen gevoel meer (hopelijk tijdelijk).
Eerste reactie van de arts bij het ziekenhuis: "Als je geen helm had opgehad was je hier niet meer geweest!"

I REST MY CASE!

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » di mei 26, 2009 11:31 am

;) Wow!

Ik ben van mening net zoals zoveel andere dingen dat wie het spelletje speelt z'n eigen ding moet doen. Te hard rijden op de weg? Joh dan niet zeiken als je een bon krijgt! Geen verlichting op je fiets .. tja kan je boete kosten .. De discussie wel of geen helm ligt gevoeliger maar ook daarbij vind ik dat ieder zijn eigen verantwoording heeft! Zal nooit iemand dwingen een helm op te doen maar dan ook nie miepen als er wat gebeurt !

marten

Bericht door marten » di mei 26, 2009 12:19 pm

partyboj schreef:
marten schreef: tuurlijk mag je een helm dragen en mag je er een boel geld aan uitgeven :D Ik zou alleen geen magische eigenschappen aan die omhooggevallen eierdoos toedichten, fietshelmpjes zijn allemaal flut. De fabrikant maakt terecht ook geen claims over vergrootte veiligheid, op de doos staan ook alleen maar kreten over de pasvorm en ventilatie en voldoet aan norm zoveel!

Vol verbazing heb ik dit stukje zitten lezen!
Een fietsmaatje van mij is twee weken terug bij de Fietschallenge in Vaals hard onderuit gegaan.
Gevolg: een gebroken nekwervel en in bepaalde stukken van z'n arm geen gevoel meer (hopelijk tijdelijk).
Eerste reactie van de arts bij het ziekenhuis: "Als je geen helm had opgehad was je hier niet meer geweest!"

I REST MY CASE!
Hele menselijke en sociaal wenselijke reactie van de arts, maar hij gaat voetstoots van de altijd positieve werking van een helm uit. Dus altijd een 'zonder helm was het nog veel erger geweest' idee. Klinkt logisch, is het helaas niet.

Uiteraard zal een extra laag zoals helm of een stevige muts bij kleine akkefietjes schrammen of een enkel hechting kunnen voorkomen. De helm heeft dan bovendien het voordeel dat je niet terug hoeft om hem weer van die tak te halen.

Maar hoe zit het met de echte grote klap?
Niet vallen is altijd te prefereren boven wel vallen, dus wat als de helm jou of je omgeving toch verleidt heeft tot het nemen van extra risico?
En als je valt maakt de helm je hoofd groter en misschien ook wel stroever. Het is dus afhankelijk van het valscenario niet uit te sluiten dat de krachten op hersenen of wervelkolom onder omstandigheden ook vergroot kunnen worden.

Blijft dus de vraag, hoe verhouden de positieve en negatieve effecten van een helm zich met elkaar. Dat is natuurlijk moeilijk testen, want geen vrijwilliger valt graag nog een keer. Wat je wel kunt doen is kjiken of het minder druk wordt op de eerste hulp als alle fietsers opeens verplicht een helm op moeten. Dat blijkt dus nauwelijks verschil te maken. Kennelijk werken helmen niet erg effectief of nodigen ze toch uit tot het nemen van meer risico's

Zet je een helm op, dan is het vermoedelijk het gezondst om er niet al te hard in te geloven ;)
/Marten

didadunlop

Bericht door didadunlop » di mei 26, 2009 1:06 pm

Daarom is bij motorrijden de helm al jaren verplicht over eigenlijk de gehele wereld. Zowel bij hardrijden (superbike) als zacht rijden (trials).

En meten bij de eerste hulp is onzinning. Want ik kom daar niet voor iedere keer dat ik val. Misschien zonder helm wel. Dat argument wordt vaak gebruikt maar is net zo onzinning als zeggen dat een helm onder alle omstandigheden veiliger is. In de stad is een helm misschien minder effectief als op een rotsig/puntig bergpad.

De effecitiviteit van een helm valt trouwens goed te meten in een lab. Gooi maar een dummy van een fiets met/zonder een helm. Zet een helm neer en zie hoeveel ie kan hebben voordat ie gesloopt wordt. Zo doen ze het al jaren in de motorsport en daar liggen de belangen nog net iets hoger als bij het fietsen.

Plaats reactie