JJ
Moderators:JJ, Beheerders
Dat noem ik lovenswaardig!!G.A. Kalwij schreef:Je zal mij ook vaak met een helm op zien rijden
Dat is iets minder verstandigG.A. Kalwij schreef:(op me camelbak dan...)
je kunt je ook eerst inlezen voor je je geld uitgeeft aan zo'n eierdoos die 85% van alle beenletsels voorkomtG.A. Kalwij schreef:Heeft niks met stoer zijn te maken in mijn optiek.. Vind gewoon niet lekker zitten.. sorry.. ben nog helmen aan het proberen/zoeken...
Guido
p.s. op uitdagende mtb routes heb ik wel me helm op .. (en bij tourritten, daar is het verplicht)
Geloof niet dat ik je commentaar snap... Jij hebt commentaar of ik een helm draag? Helm is gekocht tbv tourritten en de leukere mtb ritten.. daar draag ik hem ook verders is het een vrij land..marten schreef:je kunt je ook eerst inlezen voor je je geld uitgeeft aan zo'n eierdoos die 85% van alle beenletsels voorkomtG.A. Kalwij schreef:Heeft niks met stoer zijn te maken in mijn optiek.. Vind gewoon niet lekker zitten.. sorry.. ben nog helmen aan het proberen/zoeken...
Guido
p.s. op uitdagende mtb routes heb ik wel me helm op .. (en bij tourritten, daar is het verplicht)
http://www.nohelmetlaw.org.uk/index.html
http://www.cyclehelmets.org/
http://www.cyclehelmets.org/papers/c2023.pdf
tuurlijk mag je een helm dragen en mag je er een boel geld aan uitgevenG.A. Kalwij schreef:
Geloof niet dat ik je commentaar snap... Jij hebt commentaar of ik een helm draag? Helm is gekocht tbv tourritten en de leukere mtb ritten.. daar draag ik hem ook verders is het een vrij land..
Ben ik het niet helemaal mee eens en graag zou ik je onderbouwing van deze stelling willen horen.Als je met helm op dingen durft die je zonder niet zou overwegen, zal je netto slechter af zijn
Wat een onzin. Ik heb regelmatig jongens bij ons in de groep gered zien worden door hun omhooggevallen eierdoos. Gered ja, van schedel breuk of gewoon blijvende schade aan hun gezicht. Helmen die dwars door midden zijn, of tot bijna op de schedel afgeschaafd. In het bos ben ik een keer van 15 tot 0 binnen 20 cm gegaan omdat ik wat bladeren wilde wegkoppen waar nog een vrij dikke tak in zat. Helm gespiest, zere nek, maar mijn hoofd was nog heel.marten schreef:tuurlijk mag je een helm dragen en mag je er een boel geld aan uitgevenIk zou alleen geen magische eigenschappen aan die omhooggevallen eierdoos toedichten, fietshelmpjes zijn allemaal flut. De fabrikant maakt terecht ook geen claims over vergrootte veiligheid, op de doos staan ook alleen maar kreten over de pasvorm en ventilatie en voldoet aan norm zoveel!
Als je met helm op dingen durft die je zonder niet zou overwegen, zal je netto slechter af zijn
Vol verbazing heb ik dit stukje zitten lezen!marten schreef: tuurlijk mag je een helm dragen en mag je er een boel geld aan uitgevenIk zou alleen geen magische eigenschappen aan die omhooggevallen eierdoos toedichten, fietshelmpjes zijn allemaal flut. De fabrikant maakt terecht ook geen claims over vergrootte veiligheid, op de doos staan ook alleen maar kreten over de pasvorm en ventilatie en voldoet aan norm zoveel!
Als je met helm op dingen durft die je zonder niet zou overwegen, zal je netto slechter af zijn
Hele menselijke en sociaal wenselijke reactie van de arts, maar hij gaat voetstoots van de altijd positieve werking van een helm uit. Dus altijd een 'zonder helm was het nog veel erger geweest' idee. Klinkt logisch, is het helaas niet.partyboj schreef:Vol verbazing heb ik dit stukje zitten lezen!marten schreef: tuurlijk mag je een helm dragen en mag je er een boel geld aan uitgevenIk zou alleen geen magische eigenschappen aan die omhooggevallen eierdoos toedichten, fietshelmpjes zijn allemaal flut. De fabrikant maakt terecht ook geen claims over vergrootte veiligheid, op de doos staan ook alleen maar kreten over de pasvorm en ventilatie en voldoet aan norm zoveel!
Een fietsmaatje van mij is twee weken terug bij de Fietschallenge in Vaals hard onderuit gegaan.
Gevolg: een gebroken nekwervel en in bepaalde stukken van z'n arm geen gevoel meer (hopelijk tijdelijk).
Eerste reactie van de arts bij het ziekenhuis: "Als je geen helm had opgehad was je hier niet meer geweest!"
I REST MY CASE!