Fixed Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
Sram heeft een oude@sph@ltdude schreef:SRAM jumps on the hipster bandwagon!
Ben benieuwd hoe skid- en skipproof het ding is

Doubt Kills Dreams
en zelfs die koe was uit de sloot gehaald (het wiel opnieuw uitgevonden) in de 80 er jaren waren die fixed/freewheels te koop. Een engelse machinewerker maak die dingen en ze waren tijdens het rijden te bedienen met een kabeltje. Ik heb het gelezen in het blad FIETS 198... Net al de bladen weer op zolder gelegd, ben ff klaar met fietsen geloof ik..Gijsberg schreef:Sram heeft een oude@sph@ltdude schreef:SRAM jumps on the hipster bandwagon!
Ben benieuwd hoe skid- en skipproof het ding isuit de sloot getrokken en opgepoetst?.. http://www.63xc.com/daves/sunone.htm
- didadunlop
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Dat is een heel ander verhaal weet ook niet of dit het topic voor is. Het gevoel is ook tweeledig aan de ene kant euforie omdat ik mijn doel heb gehaald, Arnhem te bereiken. Aan de andere kant de problemen die we met de tandem hebben gehad. 20 km na Amsterdam brak er een versnellingskabel waardoor we maar 1 versnelling hadden en dat was de zwaarste (Vince schatte het op 53 x 13). En toen brak er ergens in the middle of nowhere ergens in Friesland de aandrijfketting! Dan breekt dus je virtuele klop. Maar gelukkig had iemand uit ons groepje een reserve ketting (hoe krijg je het in je hoofd om die mee te zeulen) bij zich en konden we weer door. Maar goed van A-dam tot Zwolle (bijna 200 km) in de zwaarste versnelling gefietst (via Bolsward (lees afsluitdijk)). En Daar was gelukkig een kundig persoon die onze versnelling gefikst heeft zodat we van Zwolle tot Arnhem toch weer konden schakelen.
Ik heb mijn doel in ieder geval gehaald, Arnhem bereiken (300 km) en Vince heeft zelfs (op zijn eigen kader) A-dam gehaald.
maar voor mij geld 1 keer maar nooit meer hoewel ik er geen moment spijt van heb gehad.
Ik heb mijn doel in ieder geval gehaald, Arnhem bereiken (300 km) en Vince heeft zelfs (op zijn eigen kader) A-dam gehaald.
maar voor mij geld 1 keer maar nooit meer hoewel ik er geen moment spijt van heb gehad.
Mooi verhaal Ohdie,
ik heb gewoon op me fixed (0 problemen en ook 0 versnellingen nodig gehad
) de rit in een vrij vlotte tijd uitgereden! Vond het gehele evenement echt geniaal in zijn eenvoud en hoeveel pijn het ook deed, volgend jaar weer!
Was iig een hele mooie 1e kennismaking met de koeriers-wereld van nederland!
ik heb gewoon op me fixed (0 problemen en ook 0 versnellingen nodig gehad

Was iig een hele mooie 1e kennismaking met de koeriers-wereld van nederland!
Ik wil al tijden graag een frame laten bestellen bij Jonny Cycles
Maar na het zien van dit plaatje weet ik het niet meer zeker.

Zal ik hem dan toch maar bij Eric Baar bestellen?
Maar na het zien van dit plaatje weet ik het niet meer zeker.

Zal ik hem dan toch maar bij Eric Baar bestellen?
-
Misschien vrolijkt dat het hem een beetje op, hij was net bij DeWereldDraaitDoor en zag er nog steeds een beetje aangeslagen uit. Kan ook komen doordat Mathijs van N. hem continu onderbrak trouwens............. Misschien de moeite om even op te zoeken bij uitzending gemist?steelhead schreef:Ik denk dat ook hij fietser genoeg is om op zo'n uitnodiging in te gaan. Wel na de rit chillen in zijn crib natuurlijk!! We nemen zelf wel bier mee!!!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Man, wat hebben we toch veel, helaas allemaal gepensioneerde, fiets helden in nederland.
Strakke fiets, zeker als je weet hoe strak ze er mee reed...
JJ
Strakke fiets, zeker als je weet hoe strak ze er mee reed...
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!