Donorfiets voor eerste fixed gear fiets

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Aron K
Donorfiets voor eerste fixed gear fiets

Bericht door Aron K » wo mar 20, 2013 11:39 am

Hallo,

Ik zal me eerst introduceren, ik ben nieuw hier. Ik wielren sinds een aantal jaren en ben 15 jaar oud. Ik rijd sinds kort op een Giant Defy 3. Nou zou ik het heel leuk vinden om naast m'n normale racefiets een fixed gear fiets te bouwen.

Ik heb nog niet veel verstand van de techniek achter het ombouwen van een racefiets naar een fixed gear. Mijn idee is om een oude donorfiets en een fixed gear achterwiel te kopen. Daarna de donorfiets strippen en stap voor stap weer opbouwen met ander stuur etc. Waar moet ik op letten bij het kopen van een (liefst zo goed koop mogelijke) donorfiets? En passen fixed gear achterwielen in alle frames?

Alvast bedankt!
Aron

marten

Re: Donorfiets voor eerste fixed gear fiets

Bericht door marten » wo mar 20, 2013 1:48 pm

Aron K schreef:Hallo,

Ik zal me eerst introduceren, ik ben nieuw hier. Ik wielren sinds een aantal jaren en ben 15 jaar oud. Ik rijd sinds kort op een Giant Defy 3. Nou zou ik het heel leuk vinden om naast m'n normale racefiets een fixed gear fiets te bouwen.

Ik heb nog niet veel verstand van de techniek achter het ombouwen van een racefiets naar een fixed gear. Mijn idee is om een oude donorfiets en een fixed gear achterwiel te kopen. Daarna de donorfiets strippen en stap voor stap weer opbouwen met ander stuur etc. Waar moet ik op letten bij het kopen van een (liefst zo goed koop mogelijke) donorfiets? En passen fixed gear achterwielen in alle frames?

Alvast bedankt!
Aron
lees dit: http://www.m-gineering.nl/fixie_bouwen.htm
/Marten

Aron K

Re: Donorfiets voor eerste fixed gear fiets

Bericht door Aron K » wo mar 20, 2013 3:32 pm

marten schreef:
Aron K schreef:Hallo,

Alvast bedankt!
Aron
lees dit: http://www.m-gineering.nl/fixie_bouwen.htm

Bedankt, handige site!

Plaats reactie