Cannondale capo fixed maken.

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
biermagnaat
Cannondale capo fixed maken.

Bericht door biermagnaat » di jun 05, 2012 10:34 pm

Ok mensen, ik zal me even herintroduceren. Ben Tom, kom uit Enschede en heb hier in het verleden ook wel eens wat gepost. Ik heb in 2009 een Cannondale capo gekocht en deze heeft eigenlijk de afgelopen jaren alleen maar in de schuur gestaan. Inmiddels fiets ik weer iedere dag en baal ik ervan dat ik toch geen Bianchi Pista heb gekocht. Ik wil namelijk fixed rijden. Nou zit er op mijn Cannondale een zogenaamde flip flop naaf. Aaan de ene kant zit nu een coaster cog en aan de andere kant schroefdraad. Nu wil ik graag fixed gaan rijden maar dan moet dat tandwiel wel goed op zijn plek blijven zitten.

Nu is dus mijn vraag. Wat voor tandwiel heb ik nodig? En heb ik eventueel nognmeer nodig. En ja ik weet dat singlespeedcentral een fijne winkel is om spullen te bestellen,. 8)

Al vast bedankt voor jullie hulp!

nutsjesmoar
Contacteer:

Bericht door nutsjesmoar » di jun 05, 2012 10:49 pm

Cannondale Capo, leuke fiets.

Bij een flip/flop naaf heb je aan de ene kant een freewheel (dus geen coaster (terugtraprem). Aan de andere kant kan een opschroeftandwiel met een lockring (die draait de andere kant op, zo zet hij het tandwiel vast). Check even het merk van de naaf, dan weet je watvoor draad je lockring moet hebben.

Je kunt het bij singlespeedcentral kopen, alhoewel ik deze site nogal duur vind.

red_vfr

Bericht door red_vfr » wo jun 06, 2012 7:03 am

zet anders even een foto van je naaf erbij. dat helpt ook.

Plaats reactie