fixie + coaster brake
Moderators:JJ, Beheerders
Vraagje, ik wil een fixie, alleen dan met coaster brake, is dat mogelijk? is dat moeilijk te vinden?
Of kan ik een bepaalde naaf kopen waar die in zit.
wordt het dan een single speed bike? of blijft het dan een fixie?
En ik las ergens iets over flipflop? wat is dat precies?
16 jaar, geïnteresseerd, leergierig, fietsend, nieuw,
fixie bike bouwer in de leer.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Een fixed of starre naaf kan geen rem bevatten, dus een terug trap fixed naaf kan niet. Met een terugtrap rem wordt het dus een singlespeed. Er zijn veel mensen die met een terug trap rem fietsen in een fiets die er als doortrapper uitziet, hoef je je niet voor te schamen.
Flip flop naaf is een naad waar je aan twee kanten een tandwiel kunt monteren. hierbij heb je de keus tussen een vast verzet of een freewheel (tandwiel met vrijloop)
Flipflop naaf heeft dus ook geen rem mechanisme.

JJ
Flip flop naaf is een naad waar je aan twee kanten een tandwiel kunt monteren. hierbij heb je de keus tussen een vast verzet of een freewheel (tandwiel met vrijloop)
Flipflop naaf heeft dus ook geen rem mechanisme.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
oke!
Hoe heet zo'n naaf in het engels? of kan ik die bij elke fietsemaker kopen?
Moet ik dan bij dit forum zijn? of bij de single speed afdeling?
Moet ik dan bij dit forum zijn? of bij de single speed afdeling?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Welke naaf bedoel je? de terug trap naaf (coasterbrake hub) of de flipflop (geen aparte benaming, fixed of singlespeed naaf)?
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Re: fixie + coaster brake
Probeer gewoon met fixed te rijden, is echt veel leuker! Zolang je het niet hebt geprobeerd lijkt het misschien raar, maar je zal het echt zonde vinden om er een freewheel + rem erop te doen, want daarmee bouw je een leuke fixed gear (met veel rijplezier) om tot een saaie omafietsFincenDT schreef:Vraagje, ik wil een fixie, alleen dan met coaster brake, is dat mogelijk? is dat moeilijk te vinden?
ouders
Helaas vinden mijn ouders het een slecht idee dat ik rondrij op een fiets zonder remmen, of alleen een voorrem, aangezien de kans dan groot is dat je voorover klapt.
Re: ouders
Ik vrees dat je dan dit forum zult moeten verlaten.FincenDT schreef:Helaas vinden mijn ouders het een slecht idee dat ik rondrij op een fiets zonder remmen, of alleen een voorrem, aangezien de kans dan groot is dat je voorover klapt.

Met een fixed plus voorrem kun je trouwens perfect aanvoelen wanneer je achterwiel gaat liften bij het remmen. Wat veel moeilijker is is op een stoeprand springen, maar als ik dat zo afschat kunnen je ouders dat ook niet

/Marten
-
Staat min of meer in je onderwerpnaam...fixie - in de zin van fixed gear!
Ik rij zelf op een singlespeed (dus met freewheel) met een Gates Belt Drive...ik vind het ideaal
Gewoon met twee handremmetjes (v-brakes)...persoonlijk vind ik dat in de stad een fijner idee, je kunt zelf altijd goed vooruitkijken, maar er rijden/lopen/fietsen mensen rond die met een blikveld van minder dan een meter over deze aardbol navigeren (hoewel ik met mn handremmen ook niet binnen een meter stilsta, maargoewd :P)
Ik geloof dat op marktplaats wel wielsetjes worden verkocht (ook met flipflop naven, kan je het allebei eens uitproberen)...over de kwaliteit daarvan weet ik niets, maar ik geloof dat het niet vreselijk duur hoeft te zijn!
of bij de antieke olifant in Den Haag verkopen ze van Create wielsetjes:
http://www.mammoet.nl/store/catalog/pro ... 5290a2fe9b
Ik geloof dat zo;n hele fiets maar 120e duurder is...maarja is niet zo leuk als zelf bouwen natuurlijk

Ik geloof dat op marktplaats wel wielsetjes worden verkocht (ook met flipflop naven, kan je het allebei eens uitproberen)...over de kwaliteit daarvan weet ik niets, maar ik geloof dat het niet vreselijk duur hoeft te zijn!
of bij de antieke olifant in Den Haag verkopen ze van Create wielsetjes:
http://www.mammoet.nl/store/catalog/pro ... 5290a2fe9b
Ik geloof dat zo;n hele fiets maar 120e duurder is...maarja is niet zo leuk als zelf bouwen natuurlijk
-
Ja klopt! voordeel is dat je je benen stil kunt houden hehe, bij fixed moet je echt blijven doortrappen,de pedalen blijven namelijk rondgaan zolang je achterwiel rondgaat
Daardoor ga je ook "skidden" als je remt met een fixed gear, je blokkeert in feite gewoon je hele achterwiel! Met een freewheel moet je dus wel handremmetjes hebben, anders kom je helemaal niet meer stil te staan!

Ik ga denk ik een fixed wiel kopen, en een coasterhub + wiel, dan kan ik switchen naar wat ik wil, ik hoop dat de prijs niet te hoog wordt :s
Ik kan hem goedkoop laten spuiten bij een echte spuiter.
Nu rondzoeken op internet naar wielen en als ik die heb schoonmaken, spuiten en alles praktisch uitzoeken.
Ik kan hem goedkoop laten spuiten bij een echte spuiter.
Nu rondzoeken op internet naar wielen en als ik die heb schoonmaken, spuiten en alles praktisch uitzoeken.
Check www.mohobicycles.com uit Rotterdam, zij hebben mooi spul voor mooie prijzen 

Daar hebben ze bijvoorbeeld dit voor 370 euro. Met voor en achterrem en flipflopnaafMattin schreef:Check www.mohobicycles.com uit Rotterdam, zij hebben mooi spul voor mooie prijzen