fixie in wording; tandwiel/ketting issues!

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
victor rinakles
fixie in wording; tandwiel/ketting issues!

Bericht door victor rinakles » ma nov 01, 2010 5:01 pm

Dag experts,

heb een probleem met mijn tandwielen voor achter en de ketting. De combinatie werkt niet! :shock:

Na alle posts over het maken van een fixie goed te hebben bestudeerd ben ik zelf begonnen. Het is en jan janssen frame met shimano 600 erop. Helemaal gestript, cassette eruit, andere naaf (met schroefdraad) erin gezet. Toen een 16 tands bmx wieltje achter dichtgelast (allemaal op aanwijzingen van dit forum :D ) eropgezet.

Toen dachten we bijna klaar te zijn, maar toen paste de ketting wel om het voorblad (52 tands shimano 600 blad) maar niet om het achtertandwiel! loopt er steeds af. Geloof dat de individuele tanden dichter op elkander staan dan het voorblad. Nu sta ik voor een keuze, of voorblad en ketting vervangen, of achtertandwiel (waar veel werk aan gehad) vervangen. Hebben jullie tips op dit gebied? Alle suggesties zijn welkom. Ik post later nog fotos van de fixie in wording. :)

Vriendelijke groet,

Victor
i'm waiting for the snizl, the fizl and the shizl

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » ma nov 01, 2010 5:08 pm

Is dat bmx tandwiel niet voor 1/8 ketting? dan zijn de tanden gewoon te breed.. 1/8 ketting erop leggen kan... niet helemaal netjes met je smalle blad voor..
Cannondale F4000 SL , Stevens Gran Turismo , NYC-Bikes fixie , GT fixie

victor rinakles

Bericht door victor rinakles » ma nov 01, 2010 5:13 pm

ja, denk dat het inderdaad een 1/8 tandwiel is achter. Voor heb ik 3/32 en ook de ketting is 3/32. Zou het wel kunnen een 1/8 ketting op een 3/32 voorblad?

gr. victor
G.A. Kalwij schreef:Is dat bmx tandwiel niet voor 1/8 ketting? dan zijn de tanden gewoon te breed.. 1/8 ketting erop leggen kan... niet helemaal netjes met je smalle blad voor..
i'm waiting for the snizl, the fizl and the shizl

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » ma nov 01, 2010 5:54 pm

Echt netjes is het niet maar ik rij er ook mee.. bij mij gaat het goed..
Cannondale F4000 SL , Stevens Gran Turismo , NYC-Bikes fixie , GT fixie

L'ESPRIT

Bericht door L'ESPRIT » di nov 02, 2010 2:41 am

Ja dat kan gewoon, dat gaat in de praktijk geen problemen opleveren.

Plaats reactie