Eerste FIXIE

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Pharralf
Eerste FIXIE

Bericht door Pharralf » vr jul 31, 2009 8:23 am

Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden onderstaande Peugeot racefiets op marktplaats gevonden. Na er de laatste tijd erg veel op gereden te hebben heb ik besloten om er mijn allereerste fixie van te gaan maken.

Ik ben van plan om alles zelf te gaan doen en ga binnenkort beginnen, het wordt zeker geen haast klus dus er zal een tijdje over heen gaan, maar ik ga proberen iedereen updated te houden bij dit forum, in de tussentijd zijn alle tips die jullie hebben welkom.

Afbeelding

Pharralf

Spuiten

Bericht door Pharralf » vr jul 31, 2009 11:32 am

Heeft er iemand ervaring met het spuiten van een frame, heb al wel gevonden hoe je een frame moet voorbereiden maar nog geen tips voor het spuiten.

Pharralf

Spuiten

Bericht door Pharralf » vr jul 31, 2009 11:33 am

Heeft er iemand ervaring met het spuiten van een frame, heb al wel gevonden hoe je een frame moet voorbereiden maar nog geen tips voor het spuiten.

Pharralf

Bericht door Pharralf » zo aug 02, 2009 8:36 pm

Is het nodig om mij de verf van mijn oude frame (chemisch) te verwijderen of volstaat schuren???

Ik blijf de vragen die ik heb gewoon maar gewoon stellen en hopelijk komt er ooit eens antwoord ;) zelf 2 keer achter elkaar zoals hierboven :roll:

MarkMeisner
Contacteer:

Bericht door MarkMeisner » zo aug 02, 2009 9:06 pm

Wellicht antwoord niemand omdat het antwoord overal te vinden is. Hier op het forum maar ook op het wereld wijde internet. Om je iig op weg te helpen kun je hier even een blik werpen.

Tips en dergelijke kun je ook voldoende hier op het forum vinden, er zijn al verschillende voor jou geweest die een dergelijk topic hebben geopend en tips gekregen hebben.

Blader dus gewoon lekker rond in het singlespeed topic en dan gaat het helemaal goed komen!

Succes met het bouwen en we zien graag het resultaat van de sleuteldagen!

Pharralf

Bericht door Pharralf » ma aug 03, 2009 3:28 pm

Ik ben net begonnen met het strippen van mijn fiets, alleen de ketting en de remmen hangen er nog aan. Ook alvast wat kabelgootjes verwijderd, een aantal kwamen er gewoon met de tang af en voor de rest moet ik toch echt de slijptol gaan gebruiken.

Foto's volgen als ik de fiets volledig gestripped heb.

MarkMeisner
Contacteer:

Bericht door MarkMeisner » ma aug 03, 2009 11:44 pm

Om hem helemaal glad te krijgen zou ik niet je tol gebruiken maar een grote ijzervijl, daar krijg je hem mooier mee glad zonder dat je per ongeluk in de frame zit :)

Pharralf

Bericht door Pharralf » wo aug 05, 2009 3:12 pm

Ik heb de gehele fiets ondertussen gestripped, heb alle kabel gootjes eraf geslagen, getrokken en geveild, de slijptol is hier niet aan te pas gekomen idd bedankt voor de tip!

Waar de slijptol helaas wel aan te pas is gekomen, is aan het verwijderen van mijn voorvork, er was een balletje in de buis gekomen waardoor deze er niet meer uit het frame kwam, gevolg.... door geslepen voorvork.

Volgende stap, verf verwijderen

Afbeelding

Pharralf

Bericht door Pharralf » zo aug 16, 2009 2:15 pm

Na een tijdje niks te hebben gedaan aan de fiets ben ik vandaag weer erg opgeschoten. Ik heb het frame en de voorvork gespoten. Lekker huis TUIN en keuken schilderen dus.

Afbeelding

Kleur is het echt iets donkerder, door de staat van mijn tuin moest de flitser er helaas aan te pas komen...

Pharralf

Bericht door Pharralf » wo sep 02, 2009 10:01 pm

Afbeelding

Eindelijk, van de week de tijd gevonden om mijn fixie (bijna) helemaal af te ronden. Ben echt tevreden over het eind resultaat. Rijd erg fijn, moet alleen nog een nieuwe lockring zoeken, die ik had was net iets te groot...

Pharralf

Bericht door Pharralf » di sep 08, 2009 9:28 pm

De voorrem die ik heb gemonteerd remt helaas niet, iemand een idee hoe dit kan komen, staat er gewoon strak genoeg op etc. maar de rem lijkt geen effect op de velg te hebben.

SeMy

Bericht door SeMy » di sep 08, 2009 10:16 pm

ZIet er leuk uit!

Over dat remmen. Ik zie dat je sidewall nonmachined zijn dus dat de verf nog op het remvlak zit. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat je remblokjes niet genoeg grip hebben en je dus slecht remt. Ik weet niet waar je ze kan laten machinen maar miss kan je het zelf doen met schuurpapier of misschien heel voorzichtig met een slijptol. Maar ik zou eerst langs je lbs gaan en het navragen.

trek

Bericht door trek » wo sep 09, 2009 6:14 pm

Ik zou je remmen eraf gooien.

Verder mooi resultaat. Een mooi negatieve stem zou de boel afmaken

Plaats reactie