Fixed Gallery

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
eve
Fixy van Pieter

Bericht door eve » zo jun 08, 2008 5:33 pm

sedatif schreef:
@sph@ltdude schreef:Zag vandaag bij 't Tunneltje de Bilt een fixie rijden!
Beetje vage kleur frame (ik meen geel gezien te hebben), chop & flop stuur en voorrem. Anyone?
pieter van aMac aan de mariaplaats. heb ik helpen opbouwen, leuk frame wel.
Dit is inderdaad Pieter, een vriend van ons. Ik dacht dat voornamelijk Andy van de Fietskoerier hem had helpen bouwen? Anyway, hij wil dolgraag een fotootje uploaden van zijn sexy fixy, maar moet wachten tot Jelle zijn account activeert... Voorrem gaat er denk ik binnenkort af, trouwens.

Jelle? Druk jij op het knopje?

Groet,
Joaquim en Evelyn

paschout

Fixie bij het Tunneltje is inderdaad van mij

Bericht door paschout » ma jun 09, 2008 12:50 pm

Na jaren flatland bmx te hebben gereden en een passie te hebben voor alles dat met puur fietsen te maken heeft wil ik al een tijd fixed rijden. Deze fixie is het resultaat, met veel dank aan Andy. Spreek me gerust aan als je me ziet rijden, ik vind het leuk om mensen met dezelfde passie te ontmoeten.

Het is een pinarello treviso frame uit '81 met DP18 wielen. Dat remmetje gaat er inderdaad waarschijnlijk af, gebruik hem nooit.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » ma jun 09, 2008 1:58 pm

Strak! Ik vind dat soort eighties kleurenschema's echt tof. Wel fijn dat je er geen gele Deep V's of zo bij hebt genomen... Mooi ook de chrome voor- en achtervork!

@sph@ltdude
Contacteer:

Re: Fixie bij het Tunneltje is inderdaad van mij

Bericht door @sph@ltdude » ma jun 09, 2008 2:17 pm

paschout schreef:Na jaren flatland bmx te hebben gereden en een passie te hebben voor alles dat met puur fietsen te maken heeft wil ik al een tijd fixed rijden. Deze fixie is het resultaat, met veel dank aan Andy. Spreek me gerust aan als je me ziet rijden, ik vind het leuk om mensen met dezelfde passie te ontmoeten.
Ik zag je laatst rijden bij t Tunneltje de Bilt!
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

DGR

Bericht door DGR » ma jun 09, 2008 3:29 pm

Gaaf ding! En de Continental ventieldopjes matchen perfect bij je frame :o

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » ma jun 09, 2008 3:32 pm

Hahaha, oog voor detail!
DGR schreef:Gaaf ding! En de Continental ventieldopjes matchen perfect bij je frame :o

Fry

Bericht door Fry » ma jun 09, 2008 4:49 pm

DGR schreef:Gaaf ding! En de Continental ventieldopjes matchen perfect bij je frame :o
Hij mocht ze echter wel mooi uitlijnen met zijn buitenbandlogo's, beetje slordige indruk nu.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma jun 09, 2008 5:55 pm

En die zadelpen kan echt niet. Verder rete strak!!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Re: Fixy van Pieter

Bericht door JJ » ma jun 09, 2008 6:16 pm

joayeve schreef: Jelle? Druk jij op het knopje?
Daar ben ik niet van, moet Ruben, Coen of jeroen doen denk ik.

Zal ze even contacten..

JJ

eve

Bericht door eve » ma jun 09, 2008 10:10 pm

Oh, ik dacht altijd dat jij dat deed, Jelle. Nou ja, in elk geval is het knopjes drukken gebeurd, want Pieter heeft zijn mooie plaatjes al geupload.

Het wordt tijd dat Joaquim en ik ook eens een cameraatje tevoorschijn halen en wat foto's uploaden.

OohDie, die fiets met dat spiegelwiel, is die ook live te bewonderen? Wellicht zelfs te berijden? Joaquim houdt maar niet op over die fiets... In de stad waar hij vandaan komt is het heel normaal om elkaars fietsen voor een 'test ride' te lenen, kan dat ook in Nederland?

evelyn

OohDie
Contacteer:

Bericht door OohDie » ma jun 09, 2008 11:09 pm

Evelyn schreef:OohDie, die fiets met dat spiegelwiel, is die ook live te bewonderen?
Jammer genoeg niet en ben ik ook wel blij dat ik hem niet heb want het schijnt dat Sedatif een moord doet voor dat wiel.
Maar ik zal mijn eigen diskwheel eens opknappen en poetsen, kijken of die ook zo wil glimmen. En dan leen ik hem maar al te graag aan Joaquim uit.

paschout

Bericht door paschout » di jun 10, 2008 8:25 am

JJ schreef:En die zadelpen kan echt niet. Verder rete strak!!

JJ
Ik denk dat ik je gemengde gevoelens snap, maar ik vind de zadelpen mooi. Daarnaast bied hij me veel functie: ik ben 2 meter lang en met deze zadelpen kan ik fijn fietsen.

Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik ben een pietje precies, maar had er nog nooit bij stilgestaan dat je de logo's op je banden uit kan lijnen met je ventiel.

Pieter

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di jun 10, 2008 11:41 am

Qua pen ben ik het helemaal met je eens, ik ken het probleem (loop zelf ook tegen de 2m/94kg) en dan is Thomson de beste keus. Maar in dit frame, had dan een zilveren erin gezet.

Maar boeien, het blijft een toffe bike en ook in 'onze' maat helemaal in proporties.

JJ

SeMy

Bericht door SeMy » di jun 10, 2008 8:20 pm

Van dit:

Afbeelding

Naar dit:

Afbeelding
Afbeelding

Giant speeder frame herspoten in signalgreen (duitse polizei groen zegmaar).
Met surly/dp18 wielen, surly cog en ring 44x15, 105 remmetje met crosstop lever, 105 pedalen met doubleclips, rubino rubber, oury rubber, regal zadel, crank/headset/stem/stuur/zadelpen zijn de originele.

Het rijdt echt heerlijk zo fixed, je plakt echt aan de weg. Ik ging om me mtb zitten en die vrijloop gaf zon vaag contactloos gevoel, maar als het hobbeliger wordt heb ik dat toch liever. Maar fixed op de weg of miss een keer fixed xc proberen.

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » di jun 10, 2008 9:13 pm

NICE! Vind de balans tussen het groen, zwart en zilver precies goed en die combi van lint en Oury grips erg tof...

Moet zeggen dat ik de originele lak ook tof vind. Wilde vroeger op de basisschool altijd zo'n felgekleurde Giant mountainbike, maar kreeg een normale Gazelle stadfiets...

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di jun 10, 2008 10:26 pm

Per schreef:Afbeelding
Afbeelding

En deze natuurlijk:

Afbeelding
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Per

Bericht door Per » di jun 10, 2008 10:37 pm

Het TUIG schreef:
Per schreef:Afbeelding
Afbeelding

Als die van mij ook met het zadel eronder paste, had Zaltbommel misschien niet eens bestaan :D

hydrus

Bericht door hydrus » wo jun 11, 2008 6:12 pm

hydrus is in de wolken!

Normaal ga ik vrijdagmiddag met een fixie naar huis rijden!
Heb gisteren een bod gedaan van 50 euro op een mooie lilla fixed gear die de huidige eigenaar gebruikte om op rollen te rijden.

Na wat weg en weer mailen over enkele details (maat, gaatjes voor remmen of niet, bandjes/tubes) hebben we afgesproken dat ik er vrijdagmiddag om mag.

Momenteel heb ik wel geen camera, maar ik probeer er nog ergens één te lenen voor vrijdag, dat ie mooi op de foto kan!

Is wel m'n eerste fiets met tubes, hopelijk gaat dat wat lekker. (zullen wel niet de jongste tubes zijn die erop liggen, die zal ik dus meteen mogen vervangen waarschijnlijk)

hydrus

Bericht door hydrus » vr jun 13, 2008 2:30 pm

Ze is er!
Helaas geen foto's zonder mij erop, want ik was er niet af te slaan :-D

Afbeelding
Gonna catch you!

Afbeelding
Trackstand

Afbeelding
Cirkeltje achteruit, lukt al iets meer dan 270°

Afbeelding
Trackstand zonder handjes

Afbeelding
geen handtekeningen a.u.b. :P

Na de foto's heb ik m'n broek wat opgetrokken, om voor de hand liggende redenen... (die ik gelukkig niet aan de lijve heb ondervonden :D)
Vergeet niet op m'n niet zo hippe sandalen te letten...

Dit is de fiets zoals ik hem gekocht heb. Ik zou er graag tubes met wat wit op plakken (als dat bestaat) en een wit zadel ipv dit zwart onding.
Misschien vervang ik de as in de achternaaf nog door een solid model ipv deze met QR,maar dat zien we nog wel...

dgmtc

Bericht door dgmtc » zo jun 15, 2008 1:11 pm

Als je fixed en brakeless gaat rijden is het misschien geen slecht idee om de QR uit de achteras te halen...
Hoe dan ook een goede deal gedaan!
Zie ik het fout of is het ook een gefixte koersframe en geen pisteframe? Ik zou namelijk graag wel eens een pisteframe vinden voor weinig geld...

hydrus

Bericht door hydrus » zo jun 15, 2008 3:50 pm

Het is een koersframe inderdaad. Pistefietsen heb ik ook al voorbij zien komen, maar dan voor minstens 300 euro.

Ik ga overigens niet brakeless rijden, komt een voorrem op. (en de assen ga ik vervangen om diefstal te ontmoedigen)

4130kees

.

Bericht door 4130kees » ma jun 16, 2008 10:45 pm

ik ben nieuw op dit forum
heb een anderhalf jaar op een converted empella veldrit frame gefietst, toen wat geld gespaard en dit in elkaar gezet:)

Afbeelding

Afbeelding

partlist:
frame: bianchi 53cm
frok: italiaanse shit, uit berlijn gekocht bij die keirin shop, tijdens de tour met mijn band. (helaas vorige week een ongelukje gehad, en is nu krom, er zit nu een stock bianchi fork op)
wielen, rigida dp-18 (zwart laten poedercoaten) en miche primato naven, zelf gespaakt, is leuk geworden.
bbb korte stem
bbb mtb stuurtje, mooi ingekort
edwin delarosa bmx grips
continental grans prix banden
mks njs pedalen
selle royal classic zadel (is nu een san marco supercorsa geworden, mooi classiek)

ik heb er dus een ongeluk mee gehad, na 2 jaar fixed en remloos rijden in de drukke stad van utrecht nu voor het eerst een heuze ongeluk, iets geleerd: niet in de dode hoek van een bus rijden, straks gaat hij inparkeren dus zet hij de bus dwars in de straat waar je in fiets +- 50 kmph.

er is een fixed gear hyves, lijkt me een goeie om mensen tegen te komen die in de buurt wonen:) : http://fixedgear.hyves.nl/

:D

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di jun 17, 2008 7:42 am

Welkom hier Kees!

Super strak apparaat!

Klinkt alsof dat ongeluk ook had kunnen gebeuren met remmen, maar het blijft natuurlijk altijd goed opletten...

JJ

dader

Bericht door dader » di jun 17, 2008 10:33 am

Mooie bike Kees!,
Gezellig he met je fiets in bed!

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jun 17, 2008 11:06 am

mooi hoor.

Maar wat zit er in de gitaarkoffer daaronder? Mooie USA telecaster? Of een Les Paul Sunburst?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie