WINDcycleworks hardtail 29er

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BartV
Contacteer:
WINDcycleworks hardtail 29er

Bericht door BartV » di jan 27, 2015 8:45 pm

Dit is mijn stalen hardtail 29er:

Afbeelding

Ik heb het frame zelf gebouwd en uiteraard daarna ook de fiets zelf opgebouwd. Het frame is specifiek voor mij ontworpen, oa met een geometrie en buiskeuze passend bij mijn lengte en gewicht (beide XL). Ook de keuze van de afmontage is daar op afgestemd.

Frame: Columbus Zona en Dedacciai COM buizen, fillet brazed, oversized balhoofdbuis, postmount rembevestiging op seatstay, S-bend achtervorken.
Opbouw: Een mix van onderdelen van mijn vorige fiets en wat nieuw spul. Oa SRAM X9/XO aandrijving, BB7 remmen, Rock Shox Reba vork, Thomson zadelpen en stuurpen, Chris King headset en een custom setje wielen (Hope Pro 2 / NoTubes Flow).

Een uitgebreidere toelichting is te vinden op mijn website: http://windcycleworks.nl/post/939864625 ... zelf-naast
En een fotoverslag van de bouw staat hier: https://www.flickr.com/photos/windcycle ... 360465260/

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » di jan 27, 2015 9:22 pm

Ik ben geen xc hardtail fan maar dit vakmanschap en project kan ik wel erg waarderen!
Sterk werk!
What goes up must come down(hill)

sampers

Bericht door sampers » wo jan 28, 2015 1:29 am

wow, wat een frame! :o

Die afwerking is echt schitterend, zelfs de kleur is top.
Voor mij is het enige wat niet bij het plaatje past, de remmen.

Maar nog bijlangrijker, hoe rijdt ie?

btw, Mooi fotoverslag ook.
dead straight to live wrong

BartV
Contacteer:

Bericht door BartV » do jan 29, 2015 9:43 am

Bedankt voor de complimenten!

@sampers: Hij rijdt erg goed. Ten opzichte van mijn vorige frame (OnOne Scandal) heb ik de reach net wat korter gemaakt, wat een duidelijk comfortabelere houding oplevert. Daarnaast heb ik de stuurhoek ook iets aangepast waardoor ik 'm net wat makkelijker door switchbacks etc. heen krijg.

Wat betreft de remmen (mechanische Avid BB7). Optisch zijn ze inderdaad niet de mooiste voor dit frame. Maar verder ben ik er erg te spreken over mechanische schijfremmen voor nederlands XC werk. Voor mij voldoende remkracht en verder heel makkelijk in onderhoud en afstelling (daar heb ik met hydro's hele andere ervaringen).

Plaats reactie