Dartmoor Two6Player.......dirt-(freeride)bike

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
datang
Dartmoor Two6Player.......dirt-(freeride)bike

Bericht door datang » do jun 26, 2014 11:58 am

Sinds we in Wageningen zijn begonnen aan de bouw van het Wild Dukes Bikepark is de vraag naar een leuke fiets voor erbij steeds groter geworden. Eigenlijk al wel iets langer, maar nu kwam hij echt naar boven vliegen. Daarbij ben ik een paar weken geleden in Bikepark Spaarnwoude op de feite gedrukt door op m'n plaat te gaan op mijn 29er. Niet dat hij de afdaling niet aankan, ik heb namelijk aardig wat runs gemaakt zonder problemen (ook hoogste drop-off), maar toch is het niet ideaal natuurlijk. Hij is gewoon niet speels genoeg! Dus dat bij elkaar opgeteld vond ik dat er echt wat moest komen. Het plan was om een bike op te bouwen die a) kort, speels genoeg was voor dirt-jumpen, north-shore, pump-track en b) genoeg veerweg, versnellingen en nog mogelijkheid om te fietsen voor technischere afdalingen, motorcross baan sprongen etc. Ik ben gaan zoeken en kwam bij Dartmoor uit, mooie goedkope frames (200 euro). Ik zou na de zomervakantie een Dartmoor Phantom gaan opbouwen! :- :-D
Toen kreeg ik 'helaas' 19 mei een berichtje van een forum-member van mountainbike.nl of ik nog interesse had in zijn Dartmoor Two6Player.... En voor een wel erg verleidelijke prijs.. Ik moest wel snel beslissen, dus ik de volgende dag maar aan m'n ouders voorgedragen, of ik nog een mountainbike erbij mocht kopen... :-? Nou hebben ze me blij verrast met een 'nou, dat moet dan maar..' :D Die zaterdag naar Rotterdam gegaan met de trein en tada, ik had mijn dirtbike! :-q Het zelf opbouwen van een fiets gaat dus nog even niet door, wat ik wel jammer vind. Maar deze deal is zo goed, daar kan geen zelfbouw tegen op. Helemaal tevreden dus! :-D

En jemig, wat rijdt hij lekker zeg! Ik ben de volgende dag gelijk met een vriend naar Kwintelooijen gegaan, op de motorcross baan gesprongen en in de buurt nog wat hele steile afdelinkjes gepakt.. Heerlijk gewoon! (wel voor de 10km heen fietsen mijn dropper erin gezet, zodat ik nog een beetje kon zitten) Vervolgens thuis nog wat stoepjes op bunnyhoppen etc, doet ie allemaal! Ik ben helemaal tevreden, kan niet wachten om naar Wild Dukes te gaan als hij af is :-q

Speclist:

Frame..................Dartmoor Two6player
Voorvork..............Rockshox Pike 454 Coil U-Turn
Wielset.................DT Swiss FR 2350
Banden................Maxxis Larsen TT 26*2.0
Stuur...................Race Face Chester 740mm
Stuurpen..............Race Face Evolve DH stem
Remmen..............Avid Elixer 5, 180-160mm schijven v/a
Shifter.................Shimano XT
Grips...................Kona
Crank..................Shimano XT
Trappers..............Shimano DX
Achterderailleur....Shimano XT korte kooi
Cassette..............Shimano 105 race
Tandwiel voor.......Blackspire 34t
Chainguide...........E13
Zadelpen..............Race Face Chester/Gravity Dropper Classic (27.2mm)
Zadel...................Bontrager Rhythm

Heel verhaal, nu foto's!

In 'freeride' setting met Race Face pen

Afbeelding

In 'freeride' setting met GD Dropper

Afbeelding

Wheelie, zonder helm :P :oops:
Afbeelding

In dirtbike (of gewoon speelfiets) setting

Afbeelding

XT crank, E13 chainguide, Shimano DX pedalen

Afbeelding