Specialized P3 2014

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DutchGeert
Specialized P3 2014

Bericht door DutchGeert » do okt 31, 2013 5:51 pm

Bikers,

Ik ben weer begonnen aan een 26" bike. De bmx is toch niet waar mijn hart ligt. Ik heb besloten weer een dirt/street/park bike te gaan bouwen. Het volgende wat ik al heb aan onderdelen.

Partslist;
- Specialized P3 Frame
- Fox 831
- XO 170mm BB30
- XO Black 160mm
- Fun Fatboy 30mm rise 785mm
- Inspired platform pedals
- Continental tubes
- Geax AKA 2.2 tires
- XTR/Dura Ace ketting
- Inspired Pivotal
- Shadow Mid seat
- Cane Creek shim
- Mavic EX721
- Odi Longneck
- Sram BB30 PF

Er moeten nog een aardig wat onderdelen besteld worden en over sommige onderdelen ben ik nog niet uit. Moet zeggen dat het aardig begint te jeuken als de pakketjes binnen blijven komen. Het frame staat al in bestelling!

Veel lees plezier en hou het topic in de gaten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Geert
Laatst gewijzigd door DutchGeert op za jun 21, 2014 7:37 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » do okt 31, 2013 6:27 pm

Goed dat je terug naar 26" gaat, bmx wereld (Belgische toch) zijn een bende kinderen die over alles drama liggen te maken.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Christiaan

Bericht door Christiaan » vr nov 01, 2013 7:37 pm

Stuur die vork naar mij!

DutchGeert

Bericht door DutchGeert » vr nov 01, 2013 7:54 pm

Haha, ben juist blij dat ik er een heb kunnen vinden!

DutchGeert

Bericht door DutchGeert » wo nov 06, 2013 2:24 am

Vandaag (Gisteren) het frame binnen gekregen, erg clean!

Afbeelding

Tom...

Bericht door Tom... » wo nov 06, 2013 8:52 am

DutchGeert schreef:Vandaag (Gisteren) het frame binnen gekregen, erg clean!

Afbeelding
Nice! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat 8) En waarom voor de Specialized P3 gekozen als ik vragen mag?
Wie het wiel 2x uitvind kan een fiets bouwen

DutchGeert

Bericht door DutchGeert » wo nov 06, 2013 5:42 pm

Ik heb gekozen voor de P3 omdat de geo mij erg aanspreekt. Ook had ik graag weer eens een alu frame willen rijden. Het frame is echt strak en mooi om te zien. De geo is er een stuk op vooruit gegaan met de voorgaande modellen. Het is meer slopestyle georiënteerd en dat is precies wat ik wil gaan doen.

Toch besloten een pivotal te gaan rijden met bmx seat.

Afbeelding

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » wo nov 06, 2013 6:59 pm

cleanste zadel/pen combo voor een mtb! rest ziet er ook wel goed uit! en welke maat was die thomson? heb wel interesse ;)
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » do nov 07, 2013 5:32 pm

remmie_dirt schreef:cleanste zadel/pen combo voor een mtb! rest ziet er ook wel goed uit! en welke maat was die thomson? heb wel interesse ;)
http://bit.ly/HApmzk
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » do nov 07, 2013 7:21 pm

de lachende derde schreef:
remmie_dirt schreef:cleanste zadel/pen combo voor een mtb! rest ziet er ook wel goed uit! en welke maat was die thomson? heb wel interesse ;)
http://bit.ly/HApmzk
:whistle: nevermind, is niet de maat die ik zoek dus... desalniettemin ben ik erg benieuwd naar het eindresultaat!
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/

DutchGeert

Bericht door DutchGeert » ma nov 18, 2013 12:55 pm

Tijd voor een update! Zojuist zijn m'n velgen, gripps en BB binnen gekomen.

-Mavic EX721
-Odi Longneck
-Sram BB30 PF

Afbeelding

Alleen nog de naven bestellen met spaken en dan is op een lopende bestelling na de fiets compleet. Onderweg is een MRP Bling Ring 30t black. Mooi microdrive rijden voor de cleane looks en gemak van de vrije ruimte.

DutchGeert

Bericht door DutchGeert » do dec 05, 2013 11:15 am

Tijd voor een update!

Zojuist m'n naven, lockring, en single speed kransje binnen gekregen.
Setje rim tape erbij en zo dadelijk de spaken en nippels ophalen.

Voornaaf: Hope Pro 2 Evo 15mm
Achternaaf: Hope pro 2 Evo Trail/SS (met stalen body)
Kransje: Chris King Kog 13t
No name lockring
Rim Tape: Schwalbe

Afbeelding

Vanavond beginnen met de vielen vlechten, richten en monteren.
Laatste onderdeel is de MRP Bling Ring die nog op zich moet laten wachten.
Ik ga nog wel rondkijken voor carbon spacers voor de achternaaf. Oogt altijd wat vetter dan de originele zilveren.

Mvg

DutchGeert

Bericht door DutchGeert » za jun 21, 2014 7:25 am

Tijd dat ik het topic is even bij ga werken want er is in tussen tijd erg veel verandert.

Aller eerst een foto van hoe ik hem heb opgebouwd met bovenstaande speclist.'
Om het project "af" te hebben voelde natuurlijk super! Hier een foto.

Afbeelding

Naar een paar keer rijden was ik er nog niet helemaal tevreden mee.
Zo vond ik dat de stickers die er op zaten de fiets niet goed doen. Na een middag poetsen toch maar begonnen met stickers trekken en hier het resultaat. Ik vond het frame een stuk beter ogen, oordeel zelf!

Afbeelding

De fiets was toch nog niet zoals ik had gehoopt dat die zou zijn. Er moest meer uit de fiets te halen zijn. Zo heb ik mij verdiept in de geo en rijervaring. Zo heb besloten toch te gaan voor een 120mm vork ipv 100mm. De voorkant zou net wat hogen komen te staan waardoor de rijeigenschappen toch wat toegankelijker werden. De fox vond ik mooi staan op 100mm maar met 120mm toch iets te dun naar mijn mening. Een 2e keus voor de vork ging dus alsnog op. Een Argyle RCT, van 140mm tot 60mm vrij inzetbaar. Een RCT besteld en verlaagd naar 120mm. Niet alleen voor het oog was het goed maar het frame kwam een stuk beter tot z'n recht. Ik kreeg echt de smaak te pakken van het frame mij de bieden had. Ook de remkabel was nog erg lang dus deze netjes in laten korten. De banden gaven mij veel grip in het zand maar in het park leverde ik hier aanzienlijk op in. De AKA zijn ingeruild voor een set Booze Light. De stuureigenschappen werden stukken beter en de rolweerstand minder! Zie hier de foto.

Afbeelding

Zoals de fiets er bij stond kon ik er erg goed mee uit de voeten komen. Ik had geen klagen en alleen was goed naar wens dus mooi nog een plaatje!

Afbeelding

Toch was de verleiding groot, de Truvativ Boobar in het zwart spookte toch wel door m'n hoofd heen. Het is en blijft een mooie bar en de zwarte kleur doet hem een stuk beter dan het grijze. Nou liep ik tegen een probleem aan.. De stem moest vervangen worden want deze was af. Zou ik het wel doen zou ik niet doen.. Lang getwijeld maar toch eigenaar geworden van een nieuwe stuurcombo waaronder een Holzfeller stem en een Boobar. De iets lagere rise en de backsweep van de bar sluit toch wel erg goed aan met de geo. Zo moest ik na het verkopen van m'n BMX een nieuw zadel aanschaffen. Deze had ik er destijds afgehaald voor dit project maar moest nu toch nog worden aangeschaft. Ik wou toch graag pivotal dus zheb ik een nieuw Mid seat gehaald van Shadow. Nu ik toch op dreef was en de Crossmax toch wel erg mooi vond om aan m'n fiets toe te voegen maar een topic geopend in de gezochte items. Hier heb ik nog een mooie slag kunnen slaan en zo ook deze in bezit gekregen.

Afbeelding

De fiets is nu helemaal af. De beleving die de fiets geeft met rijden is gewoon super. De looks zijn perfect dus voor mij tot zover niets anders meer. Het is een van de betere frames die ik gereden heb en toch een aardige gok na een aantal stalen frame te hebben gereden. Ik was toch erg onder de indruk en nieuwschierig naar het nieuwe P3 frame. Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt en kan het frame zeker aanraden voor degene die op zoek is naar een speels frame. In het park en op dirts voelt hij aan zoals je het hoopt en het hoort. Ik ben echt super tevreden met het eindresultaat en zal hier de komede tijd (jaren) pleziert van hebben. Nog 1 om het af te maken en zal spoedig eens wat actiefoto's plaatsen.

Afbeelding

Hoop dat jullie weer wat voeding en inspiratie hebben gekregen!

Mvg,

Geert

Plaats reactie