Tijd dat ik het topic is even bij ga werken want er is in tussen tijd erg veel verandert.
Aller eerst een foto van hoe ik hem heb opgebouwd met bovenstaande speclist.'
Om het project "af" te hebben voelde natuurlijk super! Hier een foto.
Naar een paar keer rijden was ik er nog niet helemaal tevreden mee.
Zo vond ik dat de stickers die er op zaten de fiets niet goed doen. Na een middag poetsen toch maar begonnen met stickers trekken en hier het resultaat. Ik vond het frame een stuk beter ogen, oordeel zelf!
De fiets was toch nog niet zoals ik had gehoopt dat die zou zijn. Er moest meer uit de fiets te halen zijn. Zo heb ik mij verdiept in de geo en rijervaring. Zo heb besloten toch te gaan voor een 120mm vork ipv 100mm. De voorkant zou net wat hogen komen te staan waardoor de rijeigenschappen toch wat toegankelijker werden. De fox vond ik mooi staan op 100mm maar met 120mm toch iets te dun naar mijn mening. Een 2e keus voor de vork ging dus alsnog op. Een Argyle RCT, van 140mm tot 60mm vrij inzetbaar. Een RCT besteld en verlaagd naar 120mm. Niet alleen voor het oog was het goed maar het frame kwam een stuk beter tot z'n recht. Ik kreeg echt de smaak te pakken van het frame mij de bieden had. Ook de remkabel was nog erg lang dus deze netjes in laten korten. De banden gaven mij veel grip in het zand maar in het park leverde ik hier aanzienlijk op in. De AKA zijn ingeruild voor een set Booze Light. De stuureigenschappen werden stukken beter en de rolweerstand minder! Zie hier de foto.
Zoals de fiets er bij stond kon ik er erg goed mee uit de voeten komen. Ik had geen klagen en alleen was goed naar wens dus mooi nog een plaatje!
Toch was de verleiding groot, de Truvativ Boobar in het zwart spookte toch wel door m'n hoofd heen. Het is en blijft een mooie bar en de zwarte kleur doet hem een stuk beter dan het grijze. Nou liep ik tegen een probleem aan.. De stem moest vervangen worden want deze was af. Zou ik het wel doen zou ik niet doen.. Lang getwijeld maar toch eigenaar geworden van een nieuwe stuurcombo waaronder een Holzfeller stem en een Boobar. De iets lagere rise en de backsweep van de bar sluit toch wel erg goed aan met de geo. Zo moest ik na het verkopen van m'n BMX een nieuw zadel aanschaffen. Deze had ik er destijds afgehaald voor dit project maar moest nu toch nog worden aangeschaft. Ik wou toch graag pivotal dus zheb ik een nieuw Mid seat gehaald van Shadow. Nu ik toch op dreef was en de Crossmax toch wel erg mooi vond om aan m'n fiets toe te voegen maar een topic geopend in de gezochte items. Hier heb ik nog een mooie slag kunnen slaan en zo ook deze in bezit gekregen.
De fiets is nu helemaal af. De beleving die de fiets geeft met rijden is gewoon super. De looks zijn perfect dus voor mij tot zover niets anders meer. Het is een van de betere frames die ik gereden heb en toch een aardige gok na een aantal stalen frame te hebben gereden. Ik was toch erg onder de indruk en nieuwschierig naar het nieuwe P3 frame. Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt en kan het frame zeker aanraden voor degene die op zoek is naar een speels frame. In het park en op dirts voelt hij aan zoals je het hoopt en het hoort. Ik ben echt super tevreden met het eindresultaat en zal hier de komede tijd (jaren) pleziert van hebben. Nog 1 om het af te maken en zal spoedig eens wat actiefoto's plaatsen.
Hoop dat jullie weer wat voeding en inspiratie hebben gekregen!
Mvg,
Geert