Aappii's new bitching ride - Specialized Demo 8 2010

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
aappii
Aappii's new bitching ride - Specialized Demo 8 2010

Bericht door aappii » di mei 08, 2012 7:46 pm

Sinds begin dit jaar heb ik een nieuw speeltje om m'n Mongoose te vervangen, een Specialized demo 8 2010. Gelukkig kon ik veel onderdelen direct overzetten vanaf m'n Mongoose, dus op een mooie dag the building begins:
Afbeelding

Omdat het toch mooi weer was had ik gelijk maar even alles gedemonteerd om de lagers na te lopen. Helaas kwam ik erachter dat vrijwel alle lagers vastzaten of extreem slecht draaiden. Ik heb ze nog geprobeerd te reanimeren met teflon spray maar het mocht niet baten. RIP lagers...
Afbeelding

Omdat er in m'n Mongoose een 150x12 achternaaf zat en in de Demo een 135mm achternaaf moest m'n wiel omgespaakt worden. Tijdens het spaken erachter gekomen dat m'n oude mavic velg gescheurd was. Goed balen aangezien ik dit niet voorzien had. Maar uiteindelijk via mr. Monster een mooi rood setje velgen kunnen bemachtigen. Uiteindelijk heeft dit super uitgepakt en ben ik echt blij met het resultaat.
Na een awesome late night bike building sesion was dit het resultaat:
Afbeelding
pretty psyched!! :dribble:

Paar weken later een lagersetje binnen gekregen via de vorige eigenaar(zeer netjes afgehandeld) en deze heb ik afgelopen weekend gemonteerd. Omdat ik toch nog moest wachten heb ik het frame profesioneel laten poetsen, als laatste laag is er een teflon laag overheen gegaan. Ben benieuwd of dit werkelijk verschil uitmaakt met modder die blijft kleven, of dat die nu van m'n frame glijdt.
Ook heb ik m'n Thomson zadelpen met Selle Italia SLR zadel verwisseld voor een SDG Ibeam met SDG Ifly zadel. Simpelweg omdat deze kleurencombi beter bij m'n fiets past.
Maarja resultaat:
Afbeelding

Plannen nu nog zijn:
- protune air kit in mn marz 888 gooien en kijken of ik het gewicht omlaag kan krijgen.
- andere crankset, iets in de trant van saint of truvativ descenders.
- mn remhendels vervangen of schuren. Deze zijn nu blauw geanodiseerd, dit ziet er natuurlijk niet uit.
- en natuurlijk keihard knallen dit seizoen!!!

update 29-05

Inmiddels kan ik al wel wat dingen van m'n to do lijstje afhalen. Zo was het plan om mn remhendels dezelfde oppervlaktebehandeling te geven als geborsteld aluminium of rvs plaat. Helaas liet het gereedschap dit niet toe. Dus toen heeft een vriend van me ze gezandstraald. Het resultaat vond ik nog te ruw, dus heb ik er toch voor gekozen om ze te polijsten. Na een paar uur goud eerlijke handarbeid zeer tevreden over het resultaat:(links de gepolijste remhendel en rechts de gezandstraalde)
Afbeelding

Op eerste pinksterdag ben ik met wat vrienden afgedaald naar Malmedy om de Demo eens flink aan de tand te voelen. Gelukkig was het prachtig weer en lagen de tracks er ook super bij. Ik heb aardig wat runs kunnen maken, en ik moet zeggen dat de bike me zeer bevalt. Wel moet ik nog even aan de slag met de fox dhx rc4. Want bij lange na staan alle instellingen goed. Hier nog een mooie actie shot van de drop.
Afbeelding

Voor de rest is er een Hone crankstel naar me onderweg mede als een truvativ boo bar. Ik zal hem binnenkort ook eens wegen alvorens ik de pro tune kit monteer.

till the next update

update 15-6

de laatste tijd erg druk gehad met school, projecten afsluiten etc. maar toch ook ngo wat kunnen doen aan m'n fiets.
Nieuwe cranks gemonteerd:
Afbeelding

ook nog een ander stuurtje geprobeerd, ben zeer benieuwd wat jullie vinden wordt het de Truvativ Boo bar of toch m'n oude TR30 bar houden.
Afbeelding

Afbeelding

Ben zeer benieuwd naar jullie mening!!
Laatst gewijzigd door aappii op vr jun 15, 2012 9:35 am, 6 keer totaal gewijzigd.

richard_librium

Bericht door richard_librium » di mei 08, 2012 7:47 pm

ziet er netjes uit!

bulldogg73

Bericht door bulldogg73 » di mei 08, 2012 8:12 pm

Ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld :angelnot: , desondanks een zeer mooie build.
Ik vind vooral de rode wielen op het rode frame iets hebben 8)

ps
Om de blauwe anodisering van je remhendels te verwijderen kan je ovenreiniger gebruiken.
Hierna zullen ze matt grijs zijn.
2013 Canyon Nerve AL 29

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo mei 09, 2012 8:33 am

bulldogg73 schreef:Om de blauwe anodisering van je remhendels te verwijderen kan je ovenreiniger gebruiken.
Hierna zullen ze matt grijs zijn.
yep..
of 2 soorten gootsteen ontstopper..

ik geef je wel een tel nummer voor wat info, ik ken een sic iemand die alles zilver maakt :lol:

Naxx

Bericht door Naxx » wo mei 09, 2012 9:14 am

Ziet er goed uit zeg!

aappii

Bericht door aappii » wo mei 09, 2012 5:14 pm

het plan was eigenlijk om mn remhendels met scotch & brite aan te pakken. Je krijgt dan geborsteld aluminium uiterlijk. Dat vond ik wat mooier dan gewoon kaal. helaas kom ik met mn tool niet overal bij dus zal ik hem of moeten strippen met een zuur of laten zandstralen. resultaat post ik uiteraard.

Remmes

Bericht door Remmes » do mei 10, 2012 3:26 pm

ziet er prachtig uit !

aappii

Bericht door aappii » wo mei 30, 2012 6:51 pm

update onderaan post 1

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mei 31, 2012 8:20 am

BRRAAAAAAPPP

aappii

Bericht door aappii » vr jun 15, 2012 9:36 am

update onderaan eerste post

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr jun 15, 2012 10:36 am

Een idee is om het stuur dat het prettigst rijdt te laten zitten?
Of ben ik nou gek?
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » vr jun 15, 2012 11:27 am

Heb er mee gereden dus weet hoe goed ze aanvoelen, maar ben nooit zo gecharmeerd geweest van de looks van een BooBar. En zwart is ALTIJD beter ;)

Oude stuur dus 8)

aappii

Bericht door aappii » vr jun 15, 2012 2:09 pm

illuminatastigmata schreef:Een idee is om het stuur dat het prettigst rijdt te laten zitten?
Of ben ik nou gek?
qua afmetingen zitten ze heel dicht bij elkaar in de buurt, qua prestaties ook. dus vandaar dit luxe probleem.

Plaats reactie