Een tijd geleden heb ik voor weinig een afgeragde Montague Paratrooper aangeschaft, met als doel daar een leuk fietsje van te bouwen. Primaire reden was dat het opvouwbare frame makkelijke de steile trappen op te sjouwen is.
Heb helaas geen foto van de originele staat, maar denk aan woestijnzand, pekel, tractorbandjes en een jarenlang gebrek aan liefde. In eerste instantie met minimale middelen weer aan het rijden gekregen. Daarna een flinke glijer gemaakt, die 2 kapotte derailleurs opleverde. Reed effectief al SS (in veel te zwaar verzet en met ge-tiewrapte achterderrie). Besloot in afwachting van mijn belasting teruggave van mijn vakantiegeld de fiets op te gaan knappen. Op dat moment was hij in deze staat

Na een hoop lezen hier en op mountainbike.nl uiteindelijk voor permanente SS gekozen. Mooi koffertje met gereedschap besteld en na 3 dagen "windowshopping" een hoop onderdelen via Internet. Als eerste kwam de bestelling van singlespeed.nl aan en met

en een BB van Pristine Fixed Gear kon ik in ieder geval weer rijden:

Een paar dagen later kreeg ik een veel te grote doos van Wiggle met een deel van mijn bestelling aldaar binnen:

Dus kon ik het niet laten om gelijk het stuur aan te pakken en zo een glimp op te vangen van wat het gaat worden:

Nieuwe remmetjes zijn inmiddels ook onderweg. Crankstel wordt de komende week opgestuurd verwacht ik. Op het moment ben ik het frame aan het strippen/schuren, zodat ik het matzwart kan spuiten. Heeft iemand een tip voor een goede topcoat?
Zo, nu heb ik een goede motivatie om vaart te maken, want wat ik tot nu toe gepost heb ziet er niet uit