Spot

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heckler
Berichten:241
Lid geworden op:di feb 21, 2006 8:31 am
Locatie:Assen
Spot

Bericht door Heckler » ma mei 09, 2011 12:44 am

Ik heb nu ook de showroom op DP gevonden, prima plek voor de update van mijn 5-Spot.

Afbeelding

Vergeleken met de eerste opbouw iets ge-de-tuned, M4 voor de V2 remmen en Deus/X0 aandrijflijn. Maar interessanter is de nieuwe cockpit met de Carnegie bar die van de Tallboy is gekomen. Eerste keer om op een AM gerichte bike voor de big sweep te gaan. Samen met een zadelpen met setback geeft dat een heel andere positie "in" de bike.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is net af, alles werkt en het past, maar ik heb er nog geen echte rit op zitten. Ik wil er eigenlijk een keer mee naar Kardinge voor een test, het is 'savonds weer langer licht.

Speclist:

Turner "Horst-link" 5-Spot maat L met 2009 RP23
Push rockers voor 150mm veerweg achter
Pace RC41 Fighter 150mm met 20mm steekas
Hope naven op Mavic 521 velgen, Nevegals 2.35
Hope Mono M4 remmen 180mm F+R
Race Face Deus cranks, SPD's, SRAM X0 3x9 gears
Race Face XY, WTB NAno, Thomson Elite
Ragley Carnegie bar met Raceface lock on's

Afbeelding

Plannen? een 24-36 double & bash als ie meegaat op vakantie (Alpen)
En toch een keer de Maverick DUC vork erin, of de SC met de 5" rockers.

Enjoy!!
Common sense was never common

Gebruikersavatar
sherlock
Berichten:3071
Lid geworden op:wo mei 25, 2005 3:43 pm
Locatie:RIJSWIJK ZH
Contacteer:

Bericht door sherlock » ma mei 09, 2011 10:42 am

Nice

Ik heb alleen die sturen nooit begrepen :|

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Bericht door Sven » ma mei 09, 2011 2:35 pm

Nice, spot-on!
Ik houd wel van een zwarte Turner (zie sig... :) )

Vraagje, hoe heb je je vork nu gezekerd? Ik denk dat je iets mist bij je balhoofd ;)

Gebruikersavatar
Heckler
Berichten:241
Lid geworden op:di feb 21, 2006 8:31 am
Locatie:Assen

Bericht door Heckler » ma mei 09, 2011 9:49 pm

@sherlock:
Ik begrip die sturen ook niet, maar ik ben ze gaan proberen en langzaam maar zeker "om" gegaan. Eerst een 2e handse alu om het aan te kijken en nu laatst de Carnegie in carbon van JJ laten komen voor de Tallboy. Ik heb nog een maand geprobeerd met een Ritchey 10D die mooier en lichter is, maar de Carnegie werkt dus echt beter werkt voor mij. Nu eens kijken hoe hij het op de Spot doet.

@Sven
Balhoofd is gezekerd met de klembouten van de stuurpen, de topcap geeft alleen voorspanning op het balhoofd. De Pace heeft geen starnut, ik heb de voorspanning met een spacer en een expander topcap geregeld. Als de stuurpen is vastgezetkan de topcap er ook af. Ik heb een hekel aan spacers, maar eerst kijken of ik zo met de hoogte van het stuur uitkom.

Enjoy!!
Common sense was never common

eiri
Berichten:25
Lid geworden op:wo mar 24, 2010 9:39 pm

Bericht door eiri » ma mei 09, 2011 9:59 pm

Zo hoort een mountainbike te zijn. Prachtige fiets!

Gebruikersavatar
Heckler
Berichten:241
Lid geworden op:di feb 21, 2006 8:31 am
Locatie:Assen

Bericht door Heckler » ma jul 25, 2011 1:03 am

De vakantie staat voor de deur en het worden de Alpen dit jaar, de Spot gaat mee en is toch weer angepast. Ik wil in de bergen de Moto's erop voor de power en die passen niet lekker op het Carnegie stuur. De hendel is breed van opzet en daarom moeten ze vrij ver naar binnen gemonteerd. Dit is de set-up geworden: Race Face D2 50mm correctie is 35mm pen met rise en een 720mm low rise Atlas stuur.

Afbeelding

De oplettende lezer ziet dat de remleiding nog ingekort moet. Ik aarzel een beetje omdat het steelflex is, heb ik nog niet eerder gedaan. En de vork is nu het 150mm Pace broertje, de vorige foto's was het nog de 130mm. De 130mm werkt niet goed met de Push rockers, voor en achter niet in balans als het terrein wat ruiger wordt. Ik hoop dat dat nu beter is.

Al met al toch een flinke veranderng, Oostenrijk here I come...

Afbeelding
Overigens ben ik van mening dat de Moto remhendel simpelweg de allermooiste is.
En uitgerekend die hebben ze maar 1 jaar gemaakt, onbegrijpelijk. Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler op ma aug 15, 2011 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Common sense was never common

SITH
Berichten:582
Lid geworden op:di jul 19, 2005 11:37 am

Bericht door SITH » ma jul 25, 2011 12:22 pm

Ik heb begrepen dat deze versie tot 2008 werd gemaakt. 2009 was toch al met de andere link?

Maargoed, mooie bak. Ik ben de bezitter van een 2008 rode spot.

Enuh. voor interesse hij is te koop als frame ;)

Gebruikersavatar
Fanman
Berichten:63
Lid geworden op:za jun 28, 2008 1:36 am
Locatie:Utrecht

Bericht door Fanman » ma jul 25, 2011 2:08 pm

SITH schreef:Ik heb begrepen dat deze versie tot 2008 werd gemaakt. 2009 was toch al met de andere link?
Dit frame is een Horstlink, die werd gebruikt tot 2006. Van 2006 t/m 2008 was dat de TNT link en vanaf 2009-heden de DW link.

Gebruikersavatar
Heckler
Berichten:241
Lid geworden op:di feb 21, 2006 8:31 am
Locatie:Assen

Bericht door Heckler » ma aug 15, 2011 4:39 pm

Update met plaatjes in het wild uit Oostenrijk, en bl##dy h#ll wat zijn die Alpen steil. :roll:

Eerste paar keer vooral de paden op de kaart gevolgd:
Afbeelding

Op zich mooi werk voor de eerste paar 100 hoogtemeters, maar veelal erg goed geplaveid
Afbeelding

En na al het klimmen mag het ook naar beneden :D :D
Afbeelding

En als je van de paden afgaat, kun je ook bv een stukje van de beekjes nemen:
Afbeelding

Maar toen vond ik uit wat de kleine stippellijntjes op de kaart betekenen:
Afbeelding

Zadel naar beneden, en genieten maar:
Afbeelding

Picture worth a 1000 words ........
Afbeelding

Dit zijn de laatste 100m terug naar het appartement, "off-piste"
Afbeelding

Ik ben ook erg blij met mijn Nevegals, Ralph heeft hier niets te zoeken
De Spot werkt prima, uphill met de pro-pedal op 2 en dan open voor de afdaling.

Het klimmen blijft erg pittig want vooral voor wandelaars uitgelegd,
die gaan minder snel vooruit, maar nemen duidelijk steilere lijnen naar boven.
Ik besteed dus veel tijd in de Granny voor en de grootste 3 tandwielen achter.
Alternatief is 6 EUR voor de lift, heb ik al eens gedaan op een luie dag.

Enjoy!!
Common sense was never common

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » ma aug 15, 2011 7:06 pm

Vette plaatjes! Ik wil ook :)

Telkens als ik dit topic zie hoop ik een Spot belt drive te zien :)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » ma aug 15, 2011 8:04 pm

hehehe ik dacht exact hetzelfde JJ...:D

Maarre mooie bak. Geloof best dat je in Oostenrijk goed kan knallen..:D

Waaom heb je de tallboy niet meegenomen naar Oostenrijk?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
Caramba
Berichten:1952
Lid geworden op:za jul 07, 2001 1:00 am
Locatie:'s-Hertogenbosch

Bericht door Caramba » ma aug 15, 2011 8:28 pm

5Spot's blijven vet :arms:
Ik moet de mijne eigenlijk ook hoognodig uitlaten in dit soort terrein :D

Ik zal de mijne binnenkort eens posten in de showroom!

Gebruikersavatar
Heckler
Berichten:241
Lid geworden op:di feb 21, 2006 8:31 am
Locatie:Assen

Bericht door Heckler » ma aug 15, 2011 10:38 pm

didadunlop schreef:Waaom heb je de tallboy niet meegenomen naar Oostenrijk?
Omdat ik op vakantie de auto ook nog wil kunnen parkeren met de fiets er achterop 8)
En ik wil me ook zonder remmingen kunnen "overgeven" aan de technische trails.

De Spot is een stuk minder dinero's als de Tallboy, simpel zat. Ik heb de Tallboy wel op biketrips zonder gezin in de Ardennen en de Harz gereden, zeer capabel chassis. Maar op de Spot met 150mm voor en achter, super korte 35mm voorbouw en lage zitbuis kan ik toch ook beter de echt steile technische passages bergaf nemen.

Kleine wielen "duiken" wel diep tussen de dikke wortels en stenen ;)

Enjoy!!
Common sense was never common

Plaats reactie