Nicolai Helius AM/CC

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Azonic-xc-er
Nicolai Helius AM/CC

Bericht door Azonic-xc-er » za apr 30, 2011 1:16 pm

Ik was al een tijdje aan het kijken voor een opvolger voor mijn SC Heckler en dankzij iemand hier van het forum, eens gaan mailen met Nicolai en de blog in de gaten te houden heb ik een AM demo frame kunnen kopen.

Het frame was er binnen een paar dagen
Afbeelding

Afwerking is echt super
Afbeelding

In eerste instantie was het plan om de onderdelen van m'n Heckler over te zetten naar dit frame, is uiteindelijk niet helemaal gelukt ! Heb er meteen maar de onderdelen die ik wou bijgekocht door op verschillende fora te gaan shoppen. In eerste instantie gereden met een Marzocchi vork, maar die matchte totaal niet met de achtervering. Toevallig een nieuwe Lyrik gevonden die perfect past bij dit frame.

Eerste indrukken van de fiets zijn geweldig, ik wist eigenlijk al door m'n helius CC dat dit gewoon spot on ging zijn. Achterkant is merkelijk stijver en de vering nog net iets plushier. Fiets is echt enorm stabiel, en laat zich makkelijker "smijten" dan m'n vorige. Het gewicht tikt af op 15.2 kg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een foto van z'n broer

Afbeelding

hubertje

Bericht door hubertje » za apr 30, 2011 2:36 pm

amai man, wat'n bak!

mtb arno

Bericht door mtb arno » ma mei 02, 2011 9:36 pm

nice ride ..

cyberhawk