Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).
Moderator:Beheerders
-
Tom... - Berichten:707
Bericht
door Tom... » wo jan 28, 2015 9:29 pm
Inmiddels alles binnen gekregen. Nu is het beestje helemaal opbouwen!
Moet alleen nog even een extra balhoofd kroon op de kop tikken voor de Pike DJ

Wie het wiel 2x uitvind kan een fiets bouwen
-
Bericht
door Tom... » do jan 29, 2015 8:26 pm
De fiets is af! Ietsje zwaarder dan ik had verwacht. Details foto's en hoe die rijd volgt snel!

-
DaHoe - Berichten:501
Bericht
door DaHoe » vr jan 30, 2015 10:49 am
Mooi geworden!
-
Bericht
door Tom... » ma feb 09, 2015 7:05 pm
-
Ruben
- Forumbeheerder
Bericht
door Ruben » ma feb 09, 2015 9:52 pm
Ziet er goed uit!
-
Tuup J
Bericht
door Tuup J » ma feb 09, 2015 10:36 pm
Vette bike!
Life begins at the end of your comfortzone.
-
cHoc
Bericht
door cHoc » wo feb 11, 2015 7:04 am
Tom... schreef:racingralph schreef:Dat snap ik, maar dit is geen fiets om een kinderstoeltje op te monteren...
Ik snap eerlijk gezegt niet waarom de SID zo ondergewaardeerd word?!
Rij al 1,5 jaar met een Rockshox SID en hij doet het perfect. Rij met zowat altijd 16 bar (maximale druk) En ja... IK vind dit persoonlijk fijn als hij alleen veert als het moet. Echter heeft hij hierdoor nooit een krimp gegeven en doet zijn werk goed!
Wat mij betreft gewoon laten zitten die SID, voor waar een SX voor gemaakt is is een SID juist uitstekend, en precies wat jij ook graag aan veereigenschappen hebt. En ik vind het toch net ff wat beter staan dan die Pike, ivm afwerkingsverschil van het zwart op het frame en de Pike.
Daarbij, je hebt de 15mm steekas versie, die is sowieso stijver dan de QR versie. de SID's van 15 jaar geleden, die waren pas slap, tegenwoordig is het toch echt wel een stuk beter geworden. En zolang je niet te zwaar bent kan de SID best lang meegaan op deze fiets.
shoot me again, I ain't dead yet
-
Bericht
door Tom... » wo feb 11, 2015 1:04 pm
cHoc schreef:Tom... schreef:racingralph schreef:Dat snap ik, maar dit is geen fiets om een kinderstoeltje op te monteren...
Ik snap eerlijk gezegt niet waarom de SID zo ondergewaardeerd word?!
Rij al 1,5 jaar met een Rockshox SID en hij doet het perfect. Rij met zowat altijd 16 bar (maximale druk) En ja... IK vind dit persoonlijk fijn als hij alleen veert als het moet. Echter heeft hij hierdoor nooit een krimp gegeven en doet zijn werk goed!
Wat mij betreft gewoon laten zitten die SID, voor waar een SX voor gemaakt is is een SID juist uitstekend, en precies wat jij ook graag aan veereigenschappen hebt. En ik vind het toch net ff wat beter staan dan die Pike, ivm afwerkingsverschil van het zwart op het frame en de Pike.
Daarbij, je hebt de 15mm steekas versie, die is sowieso stijver dan de QR versie. de SID's van 15 jaar geleden, die waren pas slap, tegenwoordig is het toch echt wel een stuk beter geworden. En zolang je niet te zwaar bent kan de SID best lang meegaan op deze fiets.
Heb ook besloten om niks meer met de pike te gaan doen. Vind zelf inderdaad het wit mooi breken met het zwart. Soort eye catcher.
Als je goed kijkt is die juist de 9mm QR versie. Is uit 2013 als ik me niet vergis deze vork. Eigenlijk nooit problemen mee gehad ofzo met de QR. Achja misschien iets voor in de toekomst om te verbeteren?!
Kwa gewicht van mezelf mag ik niet klagen. Ben maar een lange slanke vent zeggen ze altijd

-
stunior - Berichten:233
Bericht
door stunior » wo feb 11, 2015 7:09 pm
Zeer mooi geworden!
-
Bericht
door Tom... » ma feb 16, 2015 8:06 pm
Rij-ervaring
Vandaag maar eens even op en neer gegaan naar WOOD15 om het speeltje een beetje te testen en te kijken waar te verbeteren is.
Het eerste probleem kwam al vrij snel naar boven. En dat was niet aan de fiets, maar aan mijzelf: m'n conditie is dus 0,0 geworden.
Echter rijdt de fiets zelf heerlijk. Lomp maar tegelijkertijd ook gevoelig. Dat hij iets zwaarder is dan ik wilde merk ik op de baan totaal niet! Dat was wel wat mij opviel. De achtervering heb ik ook totaal geen last van of energie verlies. Heb er 20 bar in gepompt en hem op zijn stugst gezet. Hij moet zijn werk alleen doen als het nodig is vind ik zelf.
Op de rechte stukken is die lekker lomp en is hij goed op zijn achterwiel te krijgen. Manual's gaan gemakkelijk met de fiets. In de bochten is hij lekker speels maar merk ik de langere wielbasis ten opzichten van een hardtail wel.
Op de iets lompere XC stukjes die ze er hebben is de achtervering wel lekker. Gewoon gaan en nergen naar omkijken!
Er staan nog een paar kleine dingen in bestelling op dit moment als finishing touche. Heb een bijpassende DTswiss snelspanner voor besteld en de NC-17 Sudpin III s-pro pedalen.