Yeti ASX complete rebuild

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do apr 12, 2012 2:54 pm

Ff wat detail foto's:
Afbeelding
De beschermfolie op de bovenbuis is niet zo goed gelukt, jammer dan :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rest staat hier:
http://wittereus.pinkbike.com/album/Rebuild-pics/
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do apr 19, 2012 1:18 pm

En als laatse mijn naam erop :o :
Afbeelding
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

JR
Berichten:842
Lid geworden op:di jan 04, 2011 6:58 pm
Locatie:Lichtervelde

Bericht door JR » do apr 19, 2012 1:21 pm

Zeer mooie Yeti geworden 8)
Denk wel niet de naam nodig was, want 2 gelijke zullen er niet meer zijn denk ik ;)
S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do apr 19, 2012 7:02 pm

Dankje Jan. Hoe staat het met de jouwe?

En de naam vind ik gewoon vet 8)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » vr apr 20, 2012 9:39 am

normaal vind ik een naam erop wel leuk maar dit is wel een beetje goedkoop uitgevoerd op een mooie bike..

op deze manier vind ik het persoonlijk netter: (niet mijne)
http://www.pinkbike.com/photo/5704688/

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr apr 20, 2012 9:57 am

Heb je eigenlijk wel gelijk in Smittie; ik heb deze sticker ff snel opt werk kunnen maken, maar was er al over aant denken om een meer custom (=alleen witte letters) te gaan/laten maken. Voor nu doe ik het hiermee ;)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
sherlock
Berichten:3071
Lid geworden op:wo mei 25, 2005 3:43 pm
Locatie:RIJSWIJK ZH
Contacteer:

Bericht door sherlock » vr apr 20, 2012 12:09 pm

Mooi ding

Wat ik me alleen afvraag is of je qua cockpit niet je doel voorbij geschoten bent. Je rijdt met een flatbar maar wel met een enorme bak spacers onder je stem. In mijn optiek was het een stuk cleaner geweest om wel gewoon een riser er op te zetten maar dan zonder de spacers 8)

No offence ;)

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr apr 20, 2012 1:36 pm

of gouden spacers en gouden kett. blad bouten..

t concept is nog niet af imo ;)

Gebruikersavatar
dleidelmeijer
Berichten:559
Lid geworden op:wo jan 09, 2008 6:01 pm
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » vr apr 20, 2012 3:45 pm

En volgens mij hebben veel vorkfabrikanten een maximum wat je aan spacers mag gebruiken.....

JR
Berichten:842
Lid geworden op:di jan 04, 2011 6:58 pm
Locatie:Lichtervelde

Bericht door JR » vr apr 20, 2012 6:10 pm

WitteReus schreef:Dankje Jan. Hoe staat het met de jouwe?
Bwa, kan beter, hij is nog niet af :oops:
Het is wat druk..maar ja, het stoort met niet echt zo erg, want heb toch geen tijd om er mee te gaan rijden.. Hier en daar doe ik wel eens iets, dus eens vork en demper geserviced zijn zal het wel rap gaan want staat allemaal ongeveer klaar om te monteren en dan kan het plots snel gaan.
Merkte ik ook bij mijn Epic, want die is wel al klaar :arms:
Heb deze dan toch maar voorgenomen omdat ik met deze wel nog eens buiten kom ;)
Dus Demo zal eerder pas in Juni na examens klaar raken denk ik :oops:

En zoals sommige hier inderdaad schrijven, spacertje(s) minder zou mooier zijn ;)
S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr apr 20, 2012 10:04 pm

Hey allemaal,

De spacers laat ik zitten omdat ik de volledige lengte van de stuurbuis wil houden. Mss was een rise stuur zonder spacers mooier geweest, maar ik vind het prima zo.

Ik heb ook mijn naamsticker vervangen. Foto volgt.

Hey Jan: waar blijven den foto's?

Groeten.
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » za apr 21, 2012 10:07 am

Het zal het rijgedrag niet ten goede komen zoveel spacers onder je stuurpen, ook al heb je een flatbar. Ik zou de helft er eens onderuit halen en boven op je stuurpen zetten, als je je stuurbuis niet wilt inkorten.

Als je je stuurpen lager hebt, hang je wat meer over je stuur heen, waardoor je meer grip hebt op je voorwiel. Bochten zullen veel beter gaan dan. Als je te laag gaat, dan word jumpen weer wat moeilijker. Dus ergens de middenweg voor jezelf vinden.
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » zo apr 22, 2012 10:58 am

Bedankt voor de tip Jeroen; ik heb idd de indruk dat ik grip verlies op mijn voorwiel in de bochten. Maar het kan ook komen dat ik teveel naar voren hang; ik ga jou tip iig proberen. :arms:

Hier een update op de naamsticker:

Afbeelding

Zo beter? :lol:
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » zo apr 22, 2012 11:05 am

Veel beter en denk dat de tip van Tuup een hoop kan schelen keep us posted!
What goes up must come down(hill)

JR
Berichten:842
Lid geworden op:di jan 04, 2011 6:58 pm
Locatie:Lichtervelde

Bericht door JR » zo apr 22, 2012 11:29 pm

WitteReus schreef: Hey Jan: waar blijven den foto's?
Niet op gedacht om ze hier te zetten, maar goed idee, zo heb ik wat een uitvlucht waarom hij nog niet klaar is :lol:
Bij deze staan ze op het topic van de Demo ;)

En zeer mooi je naam hoor nu, hoe heb je dit nu gedaan..? :roll:
S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » ma apr 23, 2012 7:09 am

Dankje flip! Ik zal idd mijn bevindingen hier posten. Ik ga met hemelvaart richting Malmedy (voor een weekendje weg met de familie) en kan het dan @ ferme libert eens uitproberen :D

Jan; bekijk je topic zo ff 8) En de sticker heb ik ook opt werk kunnen maken. Ik wist niet dat we ook doorzichtige folie hadden :o Dus toen ik dat wist meteen aant werk :lol: gegaan en me een nieuwe gemaakt ;)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do mei 10, 2012 7:22 am

Ik heb de stuurbuis toch ingekort; ik merk als ik erop zit geen verschil. Ik moet hem nog testen op de baan, maar ik kan altijd nog een stuur met rise kopen als ik teveel naar voren hang.


Inkorten met pijpensnijder werkt schoon en netjes:
AfbeeldingAfbeelding

Zoontje en vrouwlief kwamen het werk bekijken:
Afbeelding

Eindresultaat:
Afbeelding
Let niet op de tyrips :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do mei 10, 2012 7:33 am

Ik vind dat mijn vork een beetje te zacht voor mij gewicht is (klopt ook met de veersterkte die erin zit = 72/82 kg en ik weeg 85 zonder gear). Toen ik de veer euit nam zag ik een mogelijkheid om de veer iets in te drukken dmv het plaasten van een onderlegring zodat je iets veerweg verliest, maar de veer strakker zal aanvoelen.
Hier zit de ring in de dop:
Afbeelding
Tussen de ring en de veer zit nog de originele ring:
Afbeelding

Het gekke is dat zonder de onderlegring erin de max veerweg 170 mm is en met de ring erin 180mm :?
Zonder ring:
Afbeelding
Met ring:
Afbeelding

Verschil in SAG;
Zonder ring:
Afbeelding
Met ring:
Afbeelding
verschil is dus 3mm, wat verwaarloosbaar is.

Iemand een idee hoe het kan dat hij origineel niet de 180mm heeft die hij zou moeten hebben?
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » do mei 10, 2012 9:16 am

WitteReus schreef: Iemand een idee hoe het kan dat hij origineel niet de 180mm heeft die hij zou moeten hebben?
doordat je die ring erin plaatst wordt je veer harder aangedrukt, deze drukt nu ook je negatieve veerweg veer strak waardoor je poten verder omhoog komen en het lijkt of je meer veerweg hebt.

als je zo gaat rijden zal je een harde klap horen bij het snel volledig uitveren omdat je negatieve veerweg nu niet werkt.

maar je SAG is nu maar 3.5 mm
voor 170 mm zou het toch wel minimaal 42.5 mm moeten zijn
en voor 180 mm 45 mm, dit is dan 25 %

dus die zwaardere veer is niet nodig lijkt mij

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » do mei 10, 2012 9:38 am

ik had weinig te doen dus ik denk ik maak het visueel:
Afbeelding

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do mei 10, 2012 9:55 am

Okay, maar ik ga volledig door de veerweg heen als ik een sprong/drop neem. En ik probeer bewust mijn gewicht te verdelen tussen achter en voorwiel.
En als ik je goed begrijp heb ik dus nu geen negatieve demping meer (de uitgaande slag van de vork) en moet ik een zwaardere veer kopen om ervoor te zorgen dat ik niet meer door mijn hele veerweg ga bij een sprong/drop.
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
sherlock
Berichten:3071
Lid geworden op:wo mei 25, 2005 3:43 pm
Locatie:RIJSWIJK ZH
Contacteer:

Bericht door sherlock » do mei 10, 2012 10:20 am

sag van 25% is inderdaad echt wel minimaal. Ik rij voor met 25 en achter met ongeveer 30%

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » do mei 10, 2012 10:21 am

WitteReus schreef: En als ik je goed begrijp heb ik dus nu geen negatieve demping meer (de uitgaande slag van de vork) en moet ik een zwaardere veer kopen om ervoor te zorgen dat ik niet meer door mijn hele veerweg ga bij een sprong/drop.
dat klopt, je gebruikt een ring om je veer op spanning te krijgen.
maar omdat je "positieve" veer sterker is dan je negatieve veer druk je enkel je negatieve veer in en die verliest dan zijn werking.

maar als je er volledig doorheen sla bij een drop zou ik idd een zwaardere veer proberen, maar ik vind het raar dat je sag nu zo weinig is als je veer veel te slap is..

normaal zou je de compressie nog zwaarder kunnen afstellen om het doorslaan tegen te gaan maar dat is bij een Domain 302 niet mogelijk.

Gebruikersavatar
WitteReus
Berichten:1479
Lid geworden op:wo jun 09, 2010 1:37 pm
Locatie:Melick
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do mei 10, 2012 10:41 am

Heel erg bedankt voor je info!
Wat zou kunnen ivm de SAG is dat de gemeten SAG bij zitten op het zadel is gemeten; dus niet staand in de pedalen (moet ik eens vanmiddag doen)

Ik zal eens voorzichtig voor een stijveren (gele) veer gaan kijken.
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » do mei 10, 2012 10:44 am

WitteReus schreef:Heel erg bedankt voor je info!
Wat zou kunnen ivm de SAG is dat de gemeten SAG bij zitten op het zadel is gemeten; dus niet staand in de pedalen
ja hierbij krijg je altijd een heel andere uitslag.
op deze manier veert bijna alleen je demper in en wordt je balhoofdhoek luier en veert de vork amper.

je moet gewoon in je rijhouding gaan staan op je pedalen en stuur vastpakken net alsof je aan het fietsen bent ;)

Plaats reactie