Codename "project SX" Update
Moderator:Beheerders
Gisteren het frame weer ontlakt en dat ging echt TE makkelijk. De Totem lijkt veel harder dus die houden we nog maar even zo. Gisteren middag ook meteen het frame weer gespoten met spuitbussen waar ik wel ervaring mee heb en het resultaat is niet te vergelijken met de vorige beurt. Vanmiddag het frame maar eens in elkaar zetten 

-
-
-
-
Beetje laat, ondertussen is de fiets reeds gespoten. Maar toch.WitteReus schreef:Scotschpad zou ik niet doen; waterproof 1200/1400 korrel schuurpapier tussen door!
En ontvetten tussendoor is niet nodig, als het maar stofvrij is![]()
De laatse 3 regels ben ik het helemaal met je eens!![]()
Sherlock; wat ik denk wat gebeurt is is dat je onderlaag "overspuitbare anti-steenslag verf" niet met de hittebestendige lak gemengd kan worden. Hierdoor kan je hittebestendige lak niet uitharden.
Wat ook kan is dat de "overspuitbare anti-steenslag verf" zacht blijft (is ook de bedoeling) en je hittebestendige lak hard wel uit en zal hierdoor sneller beschadigen (hard laagje op zachte ondergrond breekt sneller).
Hou iig de moed erin, want de meesten hier (denk ik) zouden nog niet eens aan zoiets beginnen
![]()
Succes!
Scotch pad is wel degelijk goed, dan wel de fijne voor mattering (3M ref.7447). En ALTIJD ontvetten, als je het stofvrij maakt kan je dit evengoed doen met ontvetter.
En met 2K verven in spuitbus... Deze soort verf, naargelang het type, is altijd tussen 2 Ã 4 uur te verwerken. Nadien zullen sommigen nog enkele dagen 'vloeibaar' blijven maar het is aan te raden die niet meer te gebruiken omdat ze dan niet meer de volledige goede eigenschappen van krasvastheid, hechting nog zal hebben.
+ speed never kills, suddenly becoming stationary is what gets you +
Jij bedoelt dus te matteren tbv de hechting?frykt schreef: Beetje laat, ondertussen is de fiets reeds gespoten. Maar toch.
Scotch pad is wel degelijk goed, dan wel de fijne voor mattering (3M ref.7447). En ALTIJD ontvetten, als je het stofvrij maakt kan je dit evengoed doen met ontvetter.
En met 2K verven in spuitbus... Deze soort verf, naargelang het type, is altijd tussen 2 Ã 4 uur te verwerken. Nadien zullen sommigen nog enkele dagen 'vloeibaar' blijven maar het is aan te raden die niet meer te gebruiken omdat ze dan niet meer de volledige goede eigenschappen van krasvastheid, hechting nog zal hebben.
Ik bedoel het strak schuren tbv een strak resultaat

Maar waarom altijd ontvetten? Als je hem niet dagen hebt laten hangen en/of met je vette handen eraan hebt gezeten hoef je echt niet te ontvetten

Matteren voor hechting ja. Korrel 1200 en meer is inderdaad ook goed voor
een HEEL strak en mooi eind resultaat.
Het klinkt stom maar "silliconen besmetting" (visogen) verspreiden zoals
een virus gewoon door de lucht. Dus als ge in uw garage langs de andere
kant 6meter verder met de één of andere substantie bezig zijt kan zich
dat altijd verder zetten op uw frame via de lucht. Vandaar altijd ontvetten.
Dit is een kleine kans uiteraard.
een HEEL strak en mooi eind resultaat.
Het klinkt stom maar "silliconen besmetting" (visogen) verspreiden zoals
een virus gewoon door de lucht. Dus als ge in uw garage langs de andere
kant 6meter verder met de één of andere substantie bezig zijt kan zich
dat altijd verder zetten op uw frame via de lucht. Vandaar altijd ontvetten.
Dit is een kleine kans uiteraard.
+ speed never kills, suddenly becoming stationary is what gets you +
Net ff gewogen op de metfietsenzonderfietsopdeweegschaal-methode en kom nu op 16,8 kilo. Alleen een ketting en een schakelkabel moeten er nog op. Uiteindelijk ga ik nog een hoop gewicht besparen. Zo zitten er nu Minions op maar er gaan Big Betty's op en lichtere chainguide, stuur, stem en zadel van Dartmoor. Zitten nu hele lichte Veltec wielen in maar ik denk dat ik daar ook nog wat kan besparen. En dan nog de extremen zoals een en ander in titanium, maar dat kan op den duur wel. 16,5 moet te doen zijn zonder veel moeite