Votec MR 120 - cancelled

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
JoostB
Votec MR 120 - cancelled

Bericht door JoostB » wo dec 03, 2014 4:33 pm

Afgelopen jaren, en eigenlijk sinds ik ben begonnen met mountainbiken, rondgereden op een hardtail. Een tijdje geleden kwam ik tot de beslissing om toch voor een fully te gaan, mijn rug zou dit iets fijner vinden, en ook meer comfort op de lange ritten. Het liefst wou ik zoveel mogelijk onderdelen gebruiken van mijn huidige cube hardtail. Het heeft me aardig wat tijd gekost maar maandag kwam ik er een tegen, een fully waar ik mijn eigen onderdelen op kon overzetten, in mijn prijsklasse. Besteld dus bij Bikester en zojuist bezorgd. Het frame is echter niet wat ik had verwacht; de demper ontbreekt, verschillende krassen en vreemde plekken in de lak, en ook de kogellagers werken niet helemaal soepel.
Ik heb dus gemaild naar Bikester, in de hoop een fikse korting en garantieperiode af te kunnen persen, en anders gaat hij terug. Als het wel lukt ga ik hem gewoon opbouwen denk ik.

Excuses voor de slechte kwaliteit foto's.
Afbeelding
Afbeelding
zonder beschermingsmateriaal en door het karton heen:
Afbeelding
iemand heeft met een aansteker lopen spelen waarschijnlijk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
stukje van de lasnaad ontbreekt
Afbeelding

Ik wacht dus even af of ik dit frame ga op bouwen. Eerlijk gezegd hoop ik dat ik wat kan regelen met Bikester, want dit frame was wel echt een buitenkansje. Maar het zou natuurlijk niet prettig zijn als hij ineens door midden breekt.
Laatst gewijzigd door JoostB op zo dec 07, 2014 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » wo dec 03, 2014 6:46 pm

Zou bij mij zoiezo retour gaan...

Je 'buitenkansje' lijkt mij gewoon een frame die niet door de quality controll van de fabriek geraakt is en dat ze ergens kunnen oprapen hebben....
Heeft ronde wielen

voltage

Bericht door voltage » wo dec 03, 2014 7:11 pm

Een fikse korting gekregen bij het aankopen van dit frame?
Anders gewoon terug sturen en geld of ander frame vragen
Al er vreemd dat het frame zo los in de karton word verpakt

Stond er bij met of zonder demper?
Moest het een koopje geweest zijn kan het wel eens zijn dat ergens bij stond met gebreken ofeo ?

JoostB

Bericht door JoostB » do dec 04, 2014 9:41 am

Eerlijk gezegd, voordat het frame bezorgd was, zat ik al met de gedachte om hem helemaal zwart te maken. Die gedachte heb ik nog steeds. Daarom maak ik me niet heel druk om het lakwerk. De kwaliteit van het aluminium zit ik wel mee, want als je ziet hoe het lakwerk is, dan kun je vraagtekens zetten bij de kwaliteit van het frame. Ik heb gevraagd bij Bikester wat de garantie is, en of deze ook nog geldt wanneer ik hem opnieuw lak.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » do dec 04, 2014 9:50 am

Om een eerlijk oordeel te vellen is het wellicht passend om er even bij te zeggen wat je betaald hebt voor dit frame.Eventueel bij benadering.

En stond hij als NIEUW/ONGEBRUIKT op de site?

Ook schrijf je dat de demper''ontbreekt''.
Dat was niet gemeld bij verkoop door Bikester???
En de afbeelding waarvan je jouw aankoopkeuze hebt gemaakt.....
was die dan mèt demper?
Of ook zonder?

Wel benieuwd naar eigenlijk.....
Ook naar de reactie van Bikester....
Maar nogmaals, voorzie ons eerst eens van complete info, voordat er vanalles geroepen gaat worden.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

JoostB

Bericht door JoostB » do dec 04, 2014 10:06 am

Het frame was afgeprijsd van €750,- naar €300,- Een fikse korting dus. Echter waren er nog meer van deze frames, maar dan in andere kleuren, dus ik ga er van uit dat ze er gewoon van af moesten. Het is ook een model uit 2012. Wat betreft de demper, deze stond niet bij de specs. Echter hadden alle andere frames in de webshop geen demper afgebeeld, deze wel. Ook bij het gewicht was de demper al meegerekend. Bikester heeft me al uitgelegd dat deze niet bij de aankoop inbegrepen zat.

Over de staat stond niks vermeld op de site. Aangezien het een afbeelding was van een nieuw frame was mijn verwachting ook om een nieuw frame te krijgen. De reactie van Bikester is dat geen enkel artikel wat ze verkopen tweedehands is, alleen slechts nieuwe artikelen.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » do dec 04, 2014 11:57 am

In dat geval vindt ik 300€ te veel voor een ''nieuw'' behoorlijk beschadigd frame.
Als het de mijne was geweest ging hij retour, ook n.a.v. jouw verhaal over de lagers.
Setje lagers kost vlot 100€ voor dit frame, en dan moeten ze er nog in gemonteerd worden.
Demper kan je natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.
Nieuw = nieuw, dat frame is duidelijk niet nieuw.
Al met al komt er nog aardig wat geld bij, dus ik keek even verder, genoeg fully's
te vinden, zeker in 26''.
Succes i.i.g.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

JoostB

Bericht door JoostB » za dec 06, 2014 10:18 am

De bouw gaat niet meer door, het frame gaat retour. Bikester kon niks meer afhalen van de prijs, en de garantie zou verlopen als ik de lak zou veranderen. Dan houdt het voor mij snel op. Nu even de onderdelen terug op mijn hardtail en daar nog even een tijdje mee rijden.

JoostB

Bericht door JoostB » za dec 06, 2014 10:19 am

Dubbel

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » ma dec 08, 2014 6:08 pm

300€ voor een votec frame is echt geen geld hoor!
Garantie gewoon via votec zelf regelen! Je hebt toch een bon.
En votec heeft er vast geen moeite mee als jij dat frame spuit.
Zou me wel druk maken om haarscheuren door transport schade. Want deze manier van verpakken is niet echt best.
En wie weet is er wel ergens een scheurtje! Krijg je via votec gewoon een helemaal nieuw frame zonder al die ellende.
Maar fully ijs wel echt lekkerder! Zou hem gewoon opbouwen.

Plaats reactie