De afgelopen 2 weken heb ik mijn pronghorn gebruikt voor de Hondsrug Classic en Bart Brentjens Challenge zien wat een 160mm veerweg bike kan doen,eigenlijk een beetje overkill maar wat kon het mij schelen

.
Hondsrug classic ging eigenlijk best goed ondanks het hete weer toch heerlijk gereden,wat cyclo gasten ingehaald,29ers en veel rijders achter me gelaten gezien ik toch met een heerlijk tempo reed.Na 54km hebben gereden en een wel verdiende 420ste plek van de bijna 1200 deelnemers mag ik best tevreden zijn met dit resultaat.
Bart Brentjens Challenge in Zuid Limburg de 75km tocht gereden met veel pittige klimmentjes en mooie afdalingen met prima weer erbij,het klimmen op zo'n bike ging best goed in het lichtste verzetje de heuvel op zonder van de fiets af te stappen,Afdalingen waren heel erg leuk en kon met een beste snelheid naar beneden knallen.
Na 75km heb ik de tocht uit gereden in 3 uuur en 30min wat naar mijn mening echt super goed is,alleen jammer dat de tijd regristatie systeem zo bagger was en het rare was ik stond niet vermeldt in het klassement

. Ach met mijn eind tijd was goed voor een 12e plaats
Volgende week zondag de Mini DH cup finale rijden met deze bike,moet effe de komende week een chainguide,race cassette en Maxxis DH bandjes monteren
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life