Als 2-wieler liefhebber ben ik ooit begonnen met fietscross, uiteindelijk op een 599cc belandt en nu weer terug bij een singlespeed, heerlijk!
Inmiddels heb ik een hoop geleerd; dit is mijn eerste bouwproject en ik heb geen enkele ervaring met het uit elkaar halen en samenstellen van een "nieuwe" fiets.
Op veel forums, waaronder hier, heb ik veel gelezen en ook veel inspiratie opgedaan uit fietsen van anderen.
Het leek me leuk om mijn foto's ook eens te plaatsen.
Ik heb er een paar gemaakt in het begin stadium (schuren, verfen; geen poedercoaten o.i.d. want ik wilde zoveel mogelijk zelf doen. Nu weet ik ook waarom ik nooit meer Hammerite op een fiets smeer!), en ook een paar nu hij bijna af is.
Een vriend had nog wat onderdelen liggen (zoals voorblad, zadel), sommige dingen heb ik nieuw gekocht (stuur, pedalen, ketting), andere weer van Marktplaats afgehaald (wielen, frame met remset) en sommige bij tweedehands fietsenmakers (spacers, achter tandwiel, nieuwe trapas..... de oude bleek schroefdraad te missen na demontage van het voorblad).
Goed, hierzo dan! (als hij af is dan laat ik daar ook wel een foto van zien)
Helaas heb ik geen betere foto's; de fiets staat momenteel nog bij de "klus" vriend dus ik kan ook geen nieuwe maken.
Frame: Motobecane Club 1980
Dit kocht ik zonder wielen, zadel, ketting, oftewel; in belabberde staat.
Zag bij thuiskomst ook dat er over een randje tape was heen geverfd en de achterbrug een grote snee had. Ooit gestolen geweest? Geen idee.. Nouja, was ook maar 30€! Hier mocht ik fouten bij maken

Een foto van hoe hij er ooit heeft uitgezien:

Toen ging ik aan het werk:

laten lassen (staal) en dicht gesmeerd:

Voorblad van een vriend (46T)

Ik ben benieuwd of ik niet binnen 2 tellen in de stoeprand lig vanwege de zwakke achterbrug, of gewoon door mijn riser bar heen knak die zo goedkoop was maar ontzettend cool glow in the dark.
We shall see!
Tot nu toe heb ik ontzettend veel plezier gehad met het lezen van alle posts hier en het bouwen zelf!
Marjolein