Scott Voltage FR30 en YT play 2010
Moderator:Beheerders
-
-
- Contacteer:
Ik heb ze op ebay.de gekocht. €10 euro voor ongeveer 14 stickers. De fabrikant warvan ik ze heb gekocht heeft ze alleen niet meer on eBay staan. Tot nu toe de enige die ze ook van 40+ cm heeft (onderbuis) op eBay iig.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0801973699
Deze had ik gekocht. Misschien dat je die gast een mailtje kan sturen. Kwalitatief prima stickers, sowieso voor dat geld.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0801973699
Deze had ik gekocht. Misschien dat je die gast een mailtje kan sturen. Kwalitatief prima stickers, sowieso voor dat geld.
- de lachende derde
- Contacteer:
dit had ik ook via FB aan hem gevraagd.de lachende derde schreef:En die oude stickers kon je er dus gewoon afhalen?
Ik heb eerder wel eens gehad dat ze bij een DMR frame onder een laag vernis zaten..
hij heeft hem licht opgeschuurd tot de stickers bloot kwamen te liggen
die eraf getrokken en alles licht geschuurd.
en daarna mat wit over gespoten..
- de lachende derde
- Contacteer:
Ok mooi. Iets meer moeite maar als je die randjes waar de stickers zaten wegschuurt krijg je hem ook wel strak.Smittie schreef:dit had ik ook via FB aan hem gevraagd.de lachende derde schreef:En die oude stickers kon je er dus gewoon afhalen?
Ik heb eerder wel eens gehad dat ze bij een DMR frame onder een laag vernis zaten..
hij heeft hem licht opgeschuurd tot de stickers bloot kwamen te liggen
die eraf getrokken en alles licht geschuurd.
en daarna mat wit over gespoten..
-
- Contacteer:
De laatste foto die ik heb gemaakt van de voltage voordat het voorframe wordt vervangen.

Er zit namelijk een scheur in bij de headtube.

Het plan was het frame te verkopen met het nieuwe gedeelte en over te stappen op de Nukeproof scalp. Toch besloten met de voltage te blijven rijden, De veelzijdigheid was de beslissende factor.
Een welkome klus heeft voor wat centen gezorgd dus naast het nieuwe frame wordt er weer wat geld over de balk gesmeten voor de nodige upgrades.
De DH setup wil ik uitbreiden met een angle set (waarschijnlijk die van works) om een wat langere wielbasis te krijgen voor het geweld op de DH tracks.
Verder komt er een short travel kit bestaande uit een dhx 5.0 air en een 110-160mm travel fork. Nog niet bekend welke.
Verdere upgrades:
-Spank spike pedals silver
-Maxxis minion F+R 2.5
-reverse components base stuur 18mm rise titan look
-nieuwe grips
Custom Marzocchi works decals zijn ook besteld voor de 888.
Ik wil wederom het standaard 'art'work wegwerken en zelf een ontwerp maken voor het frame. Dit keer niet met schuurpapier en spuitbusje maar met vinyl wat gebruikt wordt voor reclame signing (niet al te dik)
Ik heb al eens een photoshop poging gewaagd maar waarschijnlijk zal het heel anders worden.

Bij vorderingen uiteraard een update.

Er zit namelijk een scheur in bij de headtube.

Het plan was het frame te verkopen met het nieuwe gedeelte en over te stappen op de Nukeproof scalp. Toch besloten met de voltage te blijven rijden, De veelzijdigheid was de beslissende factor.
Een welkome klus heeft voor wat centen gezorgd dus naast het nieuwe frame wordt er weer wat geld over de balk gesmeten voor de nodige upgrades.
De DH setup wil ik uitbreiden met een angle set (waarschijnlijk die van works) om een wat langere wielbasis te krijgen voor het geweld op de DH tracks.
Verder komt er een short travel kit bestaande uit een dhx 5.0 air en een 110-160mm travel fork. Nog niet bekend welke.
Verdere upgrades:
-Spank spike pedals silver
-Maxxis minion F+R 2.5
-reverse components base stuur 18mm rise titan look
-nieuwe grips
Custom Marzocchi works decals zijn ook besteld voor de 888.
Ik wil wederom het standaard 'art'work wegwerken en zelf een ontwerp maken voor het frame. Dit keer niet met schuurpapier en spuitbusje maar met vinyl wat gebruikt wordt voor reclame signing (niet al te dik)
Ik heb al eens een photoshop poging gewaagd maar waarschijnlijk zal het heel anders worden.

Bij vorderingen uiteraard een update.
dit geeft waarschijnlijk wel meer/andere kracht op je headtube, het volgende frame moet natuurlijk niet weer gaan scheuren.martinez242 schreef: De DH setup wil ik uitbreiden met een angle set (waarschijnlijk die van works) om een wat langere wielbasis te krijgen voor het geweld op de DH tracks.
voor langere wielbasis kan je ook de Long IDS dropouts proberen.
wordt je chainstay (en wielbasis) toch weer 10mm langer, dit schijnt wel beter te rijden op ruige tracks
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
hee stiekem mijn schema'tje gepiktmartinez242 schreef: Cijfertjes zeggen dit:
![]()

dit is berekend met de angleset calculator van canecreek.
er vanuit gaande dat hij slacker wordt door de onderste excentrische cup en met een boxxer
als je dit met de bovenste cup zou doen zijn de waarden ietsjes anders:

maar bij de angeleset van works is zowel de onderste als de bovenste cup excentrisch
dus zal het er een beetje tussenin zitten
hoe ga je het midden van je headtube vinden om je angleset goed uit te lijnen?
-
- Contacteer: