Ventana El Rey 2009 29er

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma apr 11, 2011 11:17 pm

Smuss schreef:Supervet dennis!!!!! Ook mooi groen gras op de Weebosch :) Rondje eersel + luyksgestel?
Klopt, alleen halverwege het rondje Luijksgestel waren de benen op, grrr. Ik had nog wel uren kunnen fietsen op die fiets :)

@[HEAD]MarxNL: In de praktijk heb ik er geen last van. Mijn hakken komen niet tegen het frame en ik zie niet dat er contact gemaakt is tussen frame en crank. Het zal wel goed zijn dan. Ik merk alleen niet zoveel van de lage Q-factor, maar dat zal wel aan mij liggen.

kevx

Bericht door kevx » do apr 21, 2011 6:50 pm

Machtig!!!

Gène

Bericht door Gène » vr apr 22, 2011 9:16 am

Dat veld is veel te plat voor die fiets! You need some hills mate.

Ziet er uit alsof je inderdaad wel een paar uurtjes kan blijven rollen. Goed gedaan.
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr apr 22, 2011 9:24 am

Thanks. Ik heb zondag een toertocht in Rillaart gereden waar het wat omhoog en omlaag ging. De fiets stuurt een klein beetje nerveus, dus ik denk dat ik toch moet regelen dat de vork iets langer wordt. Op zich weet ik hoe het moet (van een spacer moet 10mm afgezaagd worden). Verder fietst ie lekker. Op de klimmetjes is 2x9 wel even wennen. Normaal schakel ik niet zo vaak met de voor derailleur, maar nu moest dat echt wel. Maar daar wen je snel aan. Aan het gewicht heb ik me niet gestoort, hij rijdt alsof ie veel lichter is. De remmetjes zijn wel een beetje ondermaats als het wat omlaag gaat. Maar daar helpen grotere schijven wel tegen. Al met al ben ik zeer tevreden met de fiets.

Gisteren heb ik een nieuwe zadelpen en zadel binnen gekregen. Maar de carbon zadelrails past niet lekker op de klem, de diameter daarvan is net wat te groot. Vijlen aan de klem dan maar? Of heeft iemand een brilliante ingeving? Een ander zadel is natuurlijk geen optie :) (zadelpen eigenlijk ook niet).
Laatst gewijzigd door zonoskar op vr apr 22, 2011 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gène

Bericht door Gène » vr apr 22, 2011 9:27 am

Een andere zadelklem? Vijlen verzwakt misschien, of het moet "net niet" klemmen.
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

zonoskar

Bericht door zonoskar » za apr 23, 2011 8:16 pm

Nieuwe spulletjes zijn binnen gekomen. Zadel: Selle Italia SLR carbonium Zadelpen: Raceface Next SL. Ik heb de klemming van de raceface wel een stukje moeten uitfrezen, want de carbon rails van de SLR waren 9mm en de zadelpen kon alleen 7-8mm aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Effe snel tegen de muur.
Afbeelding

Het is misschien wel een beetje dom om een Raceface zadelpen te kopen (aangezien ze failliet zijn), maar hij was goedkoop en ik ben zeer tevreden met die in mijn Titus. Die gaat toch alweer 3 jaar mee. En hij is niet te zwaar, 230gram (zelf gewogen). De fiets is nu 250g minder zwaar, dus zal nu rond de 12Kg zitten.

zonoskar

Bericht door zonoskar » za mei 21, 2011 3:33 pm

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag tijdens mijn vaste rondje een paar foto's gemaakt.

willem12

Bericht door willem12 » za mei 21, 2011 4:18 pm

zonoskar schreef:Vandaag tijdens mijn vaste rondje een paar foto's gemaakt.
Dat vind je wel leuk he :)

Is ook wel een leuke fiets.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

zonoskar

Bericht door zonoskar » za mei 21, 2011 6:21 pm

Haha. Ik had mijn 5D bij me, maar inderweg kwam ik er achter dat er geen CF kaartje in zat. Dus maar een paar foto's gemaakt met mijn Desire. Ach, verkleint naar 1024px zit het er niet eens slecht uit.

socrates69

Bericht door socrates69 » zo mei 22, 2011 5:25 pm

zonoskar schreef:Afbeelding

Vandaag tijdens mijn vaste rondje een paar foto's gemaakt.
Mooi ding man! Helemaal af. lefties hebben toch wel wat.
Een Karate Aap is cool!

Plaats reactie