Re:2xdbikeZ DORTMUND CLINIC ZONDAG 4 OF 11 JULI !
Moderator:Beheerders
Hee gasten ! De laatste maanden zijn Chiel en ik regelmatig naar Dortmund geweest om te biken. We hadden wat research op het internet gedaan en ontdekten via die weg een wrede baan. 1x daar aangekomen zijn we door wat locals op sleeptouw genomen en inmiddels hebben we dus ontdekt dat Dortmund echt vette tracks heeft op relatief korte afstand van elkaar. (steeds weer zo"n 20 minuten rijden)
Uiteraard hebben we contact gehouden met die locals en sindsdien hebben we zo"n beetje elke x dat we er naar toe geweest zijn weer een nieuwe trail voorgeschoteld gekregen.
De gasten met wie we altijd biken weten inmiddels al dat Dortmund echt wel wat te bieden heeft. We zijn er inmiddels al een paar x met Nick, Dave (dr. Pepper) en dit week-end nog met Martijn wezen biken.
Het ideale van Dortmund is dat de afstand echt goed te berijden valt. Wij rijden er vanaf Amersfoort (met flink op het pedaal trappen) een dikke 1,5 uur over. Peanuts dus !
We willen jullie deze trails niet onthouden dus bij deze !!!!!!!!!!
We willen gewoon een dagje lekker biken met de vaste click............dus......Emiel, Maurice, jeroen, Zane, Ollie, Arthur, Dave, Martijn, Nick, Supersloper, dude etc. etc. .........Laat ff horen !!!!
HET WORDT ZOWIEZO EEN ZONDAG IN JULI EN WE DENKEN AAN
ZONDAG 4 OF 11 JULI !!!!!!!!!
HET COMPLETE PROGRAMMA EN MEER VOLGEN NOG.....HOUDT GEWOON DEZE TOPIC IN DE GATEN !!!!
Uiteraard hebben we contact gehouden met die locals en sindsdien hebben we zo"n beetje elke x dat we er naar toe geweest zijn weer een nieuwe trail voorgeschoteld gekregen.
De gasten met wie we altijd biken weten inmiddels al dat Dortmund echt wel wat te bieden heeft. We zijn er inmiddels al een paar x met Nick, Dave (dr. Pepper) en dit week-end nog met Martijn wezen biken.
Het ideale van Dortmund is dat de afstand echt goed te berijden valt. Wij rijden er vanaf Amersfoort (met flink op het pedaal trappen) een dikke 1,5 uur over. Peanuts dus !
We willen jullie deze trails niet onthouden dus bij deze !!!!!!!!!!
We willen gewoon een dagje lekker biken met de vaste click............dus......Emiel, Maurice, jeroen, Zane, Ollie, Arthur, Dave, Martijn, Nick, Supersloper, dude etc. etc. .........Laat ff horen !!!!
HET COMPLETE PROGRAMMA EN MEER VOLGEN NOG.....HOUDT GEWOON DEZE TOPIC IN DE GATEN !!!!
Re:2xdbikeZ DORTMUND CLINIC
Het schijnt dat er in de buurt van Dortmund inderdaad veel vette trails liggen. Sprak enige tijd geleden nog een gast uit Viersen (bij Dortmund) die zei al dat er enkele vette trails liggen, van korte local dh-tracks tot dirt. Ik wil dat dus ook wel een keer checken.
Heb ook gehoord dat daar erg vette dirts moeten zijn
. Als ik tijd heb heb ik wel zin om maybe mee te gaan.
Ik kom wel uit zuid-limburg.

Ik kom wel uit zuid-limburg.
Dat klopt Tuup er liggen belachelijke Dirts 
Zeg maar zoals die uit die clip van Pink....waar ze met die crossers over heen jumpen..........NO JOKE

Hou de topic in de gaten, want ook de spot waar deze Dirts liggen willen we in die dag meenemen. Er zal die dag echt voor ieder wat wils zijn.
- Idiote Dirts
- Super 4 crossbaan
- Belachelijke alsjezeniethaaltbenjedoodgapjumps.........waarvan er 1
is die gewoon echt niemand gaat doen (ook Arthur niet)
- Smooth tabletop jumps
En ik overdrijf dus echt niet
Tof als je er bij kan zijn.......

Zeg maar zoals die uit die clip van Pink....waar ze met die crossers over heen jumpen..........NO JOKE

Hou de topic in de gaten, want ook de spot waar deze Dirts liggen willen we in die dag meenemen. Er zal die dag echt voor ieder wat wils zijn.
- Idiote Dirts
- Super 4 crossbaan
- Belachelijke alsjezeniethaaltbenjedoodgapjumps.........waarvan er 1
is die gewoon echt niemand gaat doen (ook Arthur niet)
- Smooth tabletop jumps
En ik overdrijf dus echt niet

Tof als je er bij kan zijn.......
heb je niet toevallig wat foto"s, ben echt wel nieuwschierig.
...................Ook foto"s gaan komen.
Zoals ik al zei, blijf dit Topic checken........
Zoals ik al zei, blijf dit Topic checken........
Yep.....Been there, Done that...
Dit zal een van de 4 tracks zijn.....
Jij ook komen , Kevin ??
Chiel

Dit zal een van de 4 tracks zijn.....
Jij ook komen , Kevin ??
Chiel
Zo, die mountainbikearena was gaaf. Ookal was ik onwijs gaar, heb me er echt wel vermaakt. Allemaal komen dus!
Ben benieuwd naar die dirts en de "DH".
Ben benieuwd naar die dirts en de "DH".
wie heeeft er vervoer??
ik meld me aan
:P

de 11e? ff mooi breken met zn allen!
zane
zane
Martino is ook voor de 11e! :P
En Zane ook, dus het wordt de 11e!
En Zane ook, dus het wordt de 11e!
Zoals Top Cat al zei: Been there, done that.........Gisteren nog trouwens.......Echt een super baantje !
-
EDG-4x baan is echt super! leuke dubbels en tafels en vooral ook veel!! Vooral Kohlensiepen vind ik heel gaaf...wrede jumps in het bos, dit is dan ook meer downhill, freeride. check www.xxpages.de Ben er 2 keer geweest, 1x op sleeptouw genomen met harold en chiel door een local en 1x ff vlug op de terug weg langs EDG. Maar ik ben er cker bij! Datum maakt mij niet zoveel uit!
Nick
Nick
- King Zeus @ DirtE19
Tankbomber schreef:
4 juli is er een city DH in luik... ;D

Misschien is het handig als de mensen die van plan zijn te gaan hun naam hieronder zetten en dan kan je ook duidelijke afspraken maken over het vervoer enzo.
Waarschijnlijk wordt het de 11 e
Maak maar een lijstje.........

Maak maar een lijstje.........
Juist dan ZONDAG 11 JULI IT IS !!!!
Wie ?.......Tot nu toe...............
-Tankbomber / Harold
-Top cat / Chiel
- Dave
- Nick
- WTR / Wouter
- Laaf / Martijn
- Zane
- Tuup J ???
Het programma gaat 1 dezer dagen volgen ;D
Wie ?.......Tot nu toe...............
-Tankbomber / Harold
-Top cat / Chiel
- Dave
- Nick
- WTR / Wouter
- Laaf / Martijn
- Zane
- Tuup J ???
Het programma gaat 1 dezer dagen volgen ;D
Het begin van het programma ;D
8.00 verzamelen bij de grens.
8.30 Vertrek naar de eerste spot die we gaan trashen.
9.30 Aankomst bij eerste spot. Hombruch ;D
Bij deze spot vindt je werkelijk idiote dirt-jumps, neergelegd in 3 rijen.
De eerte rij is voor de mannen ;D
De tweede rij is voor de mannen heeele grote ballen
De derde rij is voor de goden (lees.........motorcrossers die backflips doen enzo)

Om deze dirts tracks heen ligt een soort van BMX parcour, met een paar lekkere dubbels en tafels. Ondergrond is klei-achtig met daaroverheen het Willingen gravel-spul. Je start op een huge start heuvel, dus je trapt je niet helemaal gek.
11.30 Vertrek naar de volgende spot. Om alle inpak-toestanden te voorkomen biken we daar gewoon naar toe. Zal een 15 minuten fietsen zijn.
12.00 Aankomst tweede spot
Dit is in een bos en door de locals zelf gegraven. Gaat lekker DH. Een lekkere singletrack met goeie kombochten en jumpjes erin. Hier hoef je geen kamikaze-piloot te zijn om lekker te kunnen biken ;D
Om de track heen liggen ook weer wat andere lekkere jumps, Waaronder een serie van 3 tafels. ook hier start je weer vanaf een giga berg, dus trappen is weer niet nodig ;D Er ligt ook nog ergens een rijtje niet al te geweldig gegraven dirts..........................En ook nog 2 heerlijke dubbels ;D
Toen wij hier voor het eerst kwamen deed het ons best wel denken aan ons eigen baantje in Soesterberg...........
13.30 Terug fietsen naar de auto"s...........
14.00 Vertek naar de derde spot.
14.30 Aankomst derde spot. Kohlesiepen
Eenmaal hier aangekomen helaas eerst een flinke wandeling naar boven... :-[...................Dit is een soort DH baan in het bos....Er worden hier ook wel locale wedstrijden gehouden (illegaal)......doet wel wat denken aan Namen. Glad , glibberig, wat wortels ontwijken en een paar sicke jumps ! Er zijn meerdere mogelijkheden om beneden te komen en als je deze probeert kom je ook weer andere jumps tegen.
Ook als je geen ballen hebt groot als meloenen kun je hier wel uit de voeten............Maar er liggen toch wel echt een paar hele zieke jumps, waarvan 1....dus echt door niemand gesprongen gaat worden ;D ;D
Als iemand het toch in z"n hoofd haalt om ém te springen, dan krijgt deze persoon van 2xd bikeZ "s avonds absoluut een Mac. Donalds maaltijd aangeboden !!!! Supersize that is !!!
17.00 Als iedereen nog energie heeft .......Vertek naar de laatste spot...
........4 cross baan E.D.G.
17.30 Aankomst E.D.G.
Wederom een fijne wandeling naar boven......pffffff....... :-[ en dan ........Een heerlijke 4 cross baan. Met wel pittige jumpjes erin, maar na wat oefening zeker te doen. Kwa hellingspercentage zoiets als B-Hoek. Echt professioneel aangelegd, met ook weer de Willingen-Gravel ondergrond. Mijn favoriete track ;D
Goeie dubbels, een paar tafels (ook met step-up), whoop tie doos........Top baantje ;D ;D
20.00 Naar huis rijden
22.00 Met de tong op je schoenen en de adrenaline nog zwaar aanwezig thuiskomen.
Dat is ém wel zo"n beetje denk ik..........
8.00 verzamelen bij de grens.
8.30 Vertrek naar de eerste spot die we gaan trashen.
9.30 Aankomst bij eerste spot. Hombruch ;D
Bij deze spot vindt je werkelijk idiote dirt-jumps, neergelegd in 3 rijen.
De eerte rij is voor de mannen ;D
De tweede rij is voor de mannen heeele grote ballen

De derde rij is voor de goden (lees.........motorcrossers die backflips doen enzo)

Om deze dirts tracks heen ligt een soort van BMX parcour, met een paar lekkere dubbels en tafels. Ondergrond is klei-achtig met daaroverheen het Willingen gravel-spul. Je start op een huge start heuvel, dus je trapt je niet helemaal gek.
11.30 Vertrek naar de volgende spot. Om alle inpak-toestanden te voorkomen biken we daar gewoon naar toe. Zal een 15 minuten fietsen zijn.
12.00 Aankomst tweede spot
Dit is in een bos en door de locals zelf gegraven. Gaat lekker DH. Een lekkere singletrack met goeie kombochten en jumpjes erin. Hier hoef je geen kamikaze-piloot te zijn om lekker te kunnen biken ;D
Om de track heen liggen ook weer wat andere lekkere jumps, Waaronder een serie van 3 tafels. ook hier start je weer vanaf een giga berg, dus trappen is weer niet nodig ;D Er ligt ook nog ergens een rijtje niet al te geweldig gegraven dirts..........................En ook nog 2 heerlijke dubbels ;D
Toen wij hier voor het eerst kwamen deed het ons best wel denken aan ons eigen baantje in Soesterberg...........
13.30 Terug fietsen naar de auto"s...........
14.00 Vertek naar de derde spot.
14.30 Aankomst derde spot. Kohlesiepen
Eenmaal hier aangekomen helaas eerst een flinke wandeling naar boven... :-[...................Dit is een soort DH baan in het bos....Er worden hier ook wel locale wedstrijden gehouden (illegaal)......doet wel wat denken aan Namen. Glad , glibberig, wat wortels ontwijken en een paar sicke jumps ! Er zijn meerdere mogelijkheden om beneden te komen en als je deze probeert kom je ook weer andere jumps tegen.
Ook als je geen ballen hebt groot als meloenen kun je hier wel uit de voeten............Maar er liggen toch wel echt een paar hele zieke jumps, waarvan 1....dus echt door niemand gesprongen gaat worden ;D ;D
Als iemand het toch in z"n hoofd haalt om ém te springen, dan krijgt deze persoon van 2xd bikeZ "s avonds absoluut een Mac. Donalds maaltijd aangeboden !!!! Supersize that is !!!
17.00 Als iedereen nog energie heeft .......Vertek naar de laatste spot...
........4 cross baan E.D.G.
17.30 Aankomst E.D.G.
Wederom een fijne wandeling naar boven......pffffff....... :-[ en dan ........Een heerlijke 4 cross baan. Met wel pittige jumpjes erin, maar na wat oefening zeker te doen. Kwa hellingspercentage zoiets als B-Hoek. Echt professioneel aangelegd, met ook weer de Willingen-Gravel ondergrond. Mijn favoriete track ;D
Goeie dubbels, een paar tafels (ook met step-up), whoop tie doos........Top baantje ;D ;D
20.00 Naar huis rijden
22.00 Met de tong op je schoenen en de adrenaline nog zwaar aanwezig thuiskomen.
Dat is ém wel zo"n beetje denk ik..........
Re:2xdbikeZ DORTMUND CLINIC ZONDAG 11 JULI !
hier wat info over die 4-x baan!
http://www.edg-mountainbike-arena.de/ed ... arena.html
Lijk t me leuk om ook te komen!
Harry Klanderman schreef:
hier wat info over die 4-x baan!
Pff dat had ik allang gepost ::)
En ik ga uiteraard ook mee.
"t hele programma staat erop incl. tijden enzo......
Lang verhaaltje geworden.
Lang verhaaltje geworden.
Hee Haroldo,
Ziet er cool uit.
Weet waarschijnlijk de dag zelf of ik ga.
Greetz,
Jeroen
Ziet er cool uit.
Weet waarschijnlijk de dag zelf of ik ga.
Greetz,
Jeroen
dude, kan ik met jou meerijden?? laat ff wat horen

Nee man ik neem jou echt niet mee al krijg ik er geld bij...
Anyways lijkt me onderhand wel dat je daar 2 dagen terrecht kunt om alles te bekijken... IDtje misschien?
En Harold, moet je die jumps ook echt landen voor een gratis mac maaltijd?

Anyways lijkt me onderhand wel dat je daar 2 dagen terrecht kunt om alles te bekijken... IDtje misschien?
En Harold, moet je die jumps ook echt landen voor een gratis mac maaltijd?