Re:Toer du Heuvelrug 2004

Organiseer een meeting of gezamelijke deelname aan een evenement.

Moderator:Beheerders

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo dec 26, 2004 12:02 am

Tall Boy Bram schreef:
Dus... er wordt nu morgen niet gemiet?

okee, dan kan ik lekker uitslapen...

TBB

Als het 2 januari wordt, zijn wij er ook met de tandem. Want de stoker is vrouw en beiden zijn conditioneel redelijk "in shape". Maar Tall Boy & Small Natasha konden dan niet? Of wel?

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo dec 26, 2004 1:23 am

idd 2 jan niet wel 9 jan.

TBB

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo dec 26, 2004 12:14 pm

bij mij geen kwijt geraakte sleutels, gebroken autoruiten of gebroken demper bouten. ;D

lekker gefiets met zonnetje.
leuk om die kant van de heuvelrug weer eens befietst te hebben.

helaas weer een hoop nieuwe ruiterpaden erbij, kapot gereden paadjes door bosbouwers, even zoveel paden die gedwarsboomt werden door gekapte bomen en inmiddels onstaat er een vaste DTC route door het bos.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma dec 27, 2004 4:34 pm

The Pyreneeën King schreef:
bij mij geen kwijt geraakte sleutels, gebroken autoruiten of gebroken demper bouten. ;D

lekker gefiets met zonnetje.
leuk om die kant van de heuvelrug weer eens befietst te hebben.

helaas weer een hoop nieuwe ruiterpaden erbij, kapot gereden paadjes door bosbouwers, even zoveel paden die gedwarsboomt werden door gekapte bomen en inmiddels onstaat er een vaste DTC route door het bos.

Waarom "helaas weer nieuwe ruiterpaden erbij"? Mijn vrouw rijdt paard en kent een aantal plaatsen op de Heuvelrug waar een ruiterpad spontaan begint c.q. eindigt (hangt van je rijrichting af ;) ). Het is dus wettelijk gezien onmogelijk om daar met paardrijden te beginnen of te stoppen. Recentelijk hebben bosbeheerders kennelijk besloten om hier iets aan te doen en zijn er aanpassingen geweest.

Verder kun je toch weinig bezwaar hebben tegen ruiterpaden? Of bedoel je dat bestaande "gewone" paden (waar je dus bijna per definitie ook mag fietsen) zijn omgebouwd tot ruiterpad?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma dec 27, 2004 7:29 pm

dubbelop schreef:
Waarom "helaas weer nieuwe ruiterpaden erbij"? Mijn vrouw rijdt paard en kent een aantal plaatsen op de Heuvelrug waar een ruiterpad spontaan begint c.q. eindigt (hangt van je rijrichting af ;) ). Het is dus wettelijk gezien onmogelijk om daar met paardrijden te beginnen of te stoppen. Recentelijk hebben bosbeheerders kennelijk besloten om hier iets aan te doen en zijn er aanpassingen geweest.

Verder kun je toch weinig bezwaar hebben tegen ruiterpaden? Of bedoel je dat bestaande "gewone" paden (waar je dus bijna per definitie ook mag fietsen) zijn omgebouwd tot ruiterpad?

"Mogen fietsen" en "Heuvelrug", dat gaat inmiddels ook niet meer samen..
Daarentegen mag je je met je paard over de hele Heuvelrug uitleven, dus bezwaar tegen nieuwe ruiterpaden? Ja, daar had ook een nieuwe mountainbike route kunnen liggen.

En nee, ik heb niks tegen paarden, wij hebben er zelf ook twee...

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma dec 27, 2004 8:37 pm

JJ schreef:
"Mogen fietsen" en "Heuvelrug", dat gaat inmiddels ook niet meer samen..

Niet overal, dat is waar. Maar bij mij in de buurt (Amerongen) gelukkig nog wel. Al zal het gedrag van enkele groepen daar binnenkort ook wel een eind aan maken :(
[
JJ schreef:
Daarentegen mag je je met je paard over de hele Heuvelrug uitleven, dus bezwaar tegen nieuwe ruiterpaden? Ja, daar had ook een nieuwe mountainbike route kunnen liggen.

En nee, ik heb niks tegen paarden, wij hebben er zelf ook twee...

Dan weet je ook dat je je zeker niet *overal* op de Heuvelrug met je paard mag uitleven, maar uitsluitend op de daarvoor aangelegde ruiterroutes. De boswachters controleren hier (terecht) behoorlijk streng op, omdat met name paarden een pad ernstig beschadigen.

Heb je al eens contact gehad met de bosbeheerders over de aanleg van nieuwe c.q. aangepaste MTB-routes? Onze ervaring is dat ze naar redelijke argumenten best willen luisteren. Misschien moet je (in samenwerking met andere DP-ers) een paar concrete voorstellen doen om routes aan te leggen. Wie weet wordt zo"n voorstel wel aangenomen!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma dec 27, 2004 9:14 pm

dubbelop, no offense, jij hebt zo te lezen geen ervaring met het laten aanleggen van een nieuwe mtb route. Staatsbosbeheer is meestal de makkelijkste partij, maar o.a. natuurmonumenten en gemeenten zijn niet vooruit te branden.
De nieuwe route in Soest heeft ruim 2 jaar in d emolen gezeten voordat ie er was.
De eventueel nieuwe route in de duinen zit nu ruim 1 jaar in de molen en zal daar ook nog wel een jaar zitten.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma dec 27, 2004 10:48 pm

Er zijn paarden routes over de hele heuvelrug, wat van MTB routes nog niet gezegd kan worden..

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di dec 28, 2004 8:21 am

JJ schreef:
Er zijn paarden routes over de hele heuvelrug, wat van MTB routes nog niet gezegd kan worden..

klopt, die paarderoutes zijn destijds in een iets andere tijd aangelegd. Toen de beheerder en zijn baas zelf nog paard reden........... :?

Er zijn zelfs gebieden waar men paarden- EN menroutes heeft, dat is zoiets als XC routes EN freeride routes hebben.........

dussssss©

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » di dec 28, 2004 4:44 pm

The Pyreneeën King schreef:
dubbelop, no offense, jij hebt zo te lezen geen ervaring met het laten aanleggen van een nieuwe mtb route. Staatsbosbeheer is meestal de makkelijkste partij, maar o.a. natuurmonumenten en gemeenten zijn niet vooruit te branden.
De nieuwe route in Soest heeft ruim 2 jaar in d emolen gezeten voordat ie er was.
De eventueel nieuwe route in de duinen zit nu ruim 1 jaar in de molen en zal daar ook nog wel een jaar zitten.

Inderdaad, ik heb er geen ervaring mee. En gezien je reactie moet ik dat maar zo houden :P
Maar nu even serieus: als je eens iemand nodig hebt om hierover fraaie brieven aan autoriteiten te sturen of andere "ondersteunende diensten" te verlenen, ben ik je man. Als Heuvelrug-bewoner wil ik daar graag aan meewerken.

Blijft de vraag of er op 2 januari nog gefietst wordt vanuit W"berg (nu het nog mag..... ;) )

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di dec 28, 2004 8:56 pm

het zou wel wat zijn om een heuvelrug-beraad op te richten.
immers de gebruikersvergunning van de huidige routes loopt binnen 1,5 jaar af.

2 jan fiets ik als gids van TCW"79 een plaatselijk rondje

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di dec 28, 2004 9:12 pm

DOEN!!!

Ik heb meer plannen en wil je daarover ook wel wat vertellen.

Een NL - IMBA tak zou ook wel wat zijn.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do dec 30, 2004 3:09 pm

Zeker.. zoiets is in Nederland noodzaak, willen wij nog kunnen blijven genieten van enigzins interessante rondjes.

Daarbij moeten ideeën als één soort pas die je toegang geeft tot alle eventueel nu al reeds deels te-betalen-routes. Eén pas voor heel het land. Alles loopt nu geweldig door elkaar heen.. en als we niets doen... trekken we zeker aan het kortste eind!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do dec 30, 2004 3:48 pm

NL tak van de IMBA is al onderzoek naar gedaan door een aantal overkoepelende organisaties en word aan gewerkt

dusssssss©

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » do dec 30, 2004 5:07 pm

BOSS schreef:
NL tak van de IMBA is al onderzoek naar gedaan door een aantal overkoepelende organisaties en word aan gewerkt

dusssssss©

Idee van een suggestie van een mogelijke tijdsplanning hiervan?

Enne....... rijdt men 2/1/05 nog - waar deze draad ooit eens over begon? Bij droog-achtig weer (ja, wij zijn watjes) willen we graag mee.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do dec 30, 2004 5:10 pm

dubbelop schreef:
[
BOSS schreef:

dusssssss©

NTFU........... need i say more ::)

dussssss©

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » do dec 30, 2004 9:44 pm

BOSS schreef:
[
dubbelop schreef:
[
BOSS schreef:

dusssssss©

NTFU........... need i say more ::)

dussssss©

Oh, ik begreep uit je woorden dat eraan gewerkt wordt :P

Plaats reactie