Spiff schreef:Wow...jullie rijden wel met heel mooi spul.... Chris King......smul smul smul.
En als onze snelheid nou overeenkomstig die spullen was, maar nee ......

Toch hebben we er een prima (duitstalige) smoes voor: "Man gönnt sich ja sonst nichts" :P
Een CK achternaaf is overigens een prima investering voor een tandem. Wij reden namelijk twee keer een WTB New Paradigm achternaaf in stukken. Dat wil zeggen: de schroefdraad waar de body op geschroefd zit, kwam los van het naafhuis. WTB heeft dat tot twee keer toe zonder discussie én zeer snel verholpen. De CK DiscGoTech die we daarna kochten (in 1998) hebben we nog steeds en die blijft heel. Die CK voornaaf is gewoon een hebbeding; een DT o.i.d. functioneert volgens mij precies hetzelfde en voor véél minder (alhoewel, met die lage dollar ...... ).
[
Spiff schreef:
Prijstechnisch was dit voor ons de beste oplossing. Steekas wielen zijn aardig duurder dan de spotgoedkope baggerset waar we nu meer rijden en een DJ steekas is ook al weer een 150 Euro meer dan waar we nu mee rijden. ALs de boel kapot gaat (wielen en naven) dan stappen we over naar steekas en zware kwaliteit naven. De DJ3 met QR vind dat wel weer een nieuwe bestemming want dat is wel een dijk van een vork!
Zoals aangeduid heb ik geen vergelijking met andere vorken, maar ik ben ook erg blij met de DJ. Zo hadden we in de Mergelheuvelland 2-daagse ergens een situatie waarin ik wel door een fikse kuil heen *moest*. Daar kneep ik "m wel even voor, want met de vaste vork leverde zoiets altijd een forse klap op. Maar er gebeurde eigenlijk niks, we schoven dwars door die kuil heen en reden gewoon door. Dat zijn momenten dat je het nodige vertrouwen in zo"n vork krijgt