Bouw je eigen kruisraket!
Moderator:Beheerders
http://www.interestingprojects.com/cruisemissile/. Deze gast probeert een kruisraket te bouwen met een budget van $2500.
Re:Bouw je eigen kruisraket!
....dat zal Bush leuk vinden.............

- cHoc
Bikeroo schreef:
http://www.interestingprojects.com/cruisemissile/. Deze gast probeert een kruisraket te bouwen met een budget van $2500.
begrijpend lezen ook een studie richting??
budget is $5000
-
haha $2,500 is wel errug ver onder "Watch me build one for under $5,000" ;D
Schitterend man! ff een quotje:
"Obviously the goal of this website is not to provide terrorists or other nefarious types with the plans for a working cruise missile..."
...maar doen dat eigenlijk wel! lol!
"Obviously the goal of this website is not to provide terrorists or other nefarious types with the plans for a working cruise missile..."
...maar doen dat eigenlijk wel! lol!
-
- Forumbeheerder
allemaal kattenpis vergeleken met Dru zijne orange gun. Voor tien € en wa cowboydouche uit de Penny Markt schiet ie van t ijsselmeer tot aan de moerdijk met
appelsienen
En u voor u kloeten
appelsienen
En u voor u kloeten
.....lol....
-
Is nogal stevige BS dit .... ik schat dat je voor 5000 dollar net een fractie van de electronica van een tomahawk hebt ... en ik denk ook niet dat ie van militaire GPS gebruik gaat maken.
Maar op zich een leuke hobby :P
..waarschijnlijk zal het idd niet veel meer voorstellen dan een PVC buis met wat kruit van uitgeholde rotjes erin..............
Correctie $5000 ;D ;DBattleSickO schreef: Is nogal stevige BS dit .... ik schat dat je voor 5000 dollar net een fractie van de electronica van een tomahawk hebt ... en ik denk ook niet dat ie van militaire GPS gebruik gaat maken.
Dat weet ik zo zeker nog niet. Commercieel verkrijgbare GPS ontvangers zijn echt niet duur en je hebt inderdaad geen mil GPS te hebben om een doel te raken. Doe daar een tweedehands traagheidsnavigatie systeempje bij, een mobile pcmcia, webcam. En als je het zelf kan doen een besturingscomputer bouwen op een simpele printplaat. Sluit GPS, traagheidsnavi, mobile pcmcia , webcam (om het doel echt te kunnen zien), de hele rataplan aan op de printplaat.
Ooit wel eens van TOMTOM navi software gehoord die op een PDA draaid op windows CE. Daar kan je wel een programma voor schrijven die allerlei zaken regelt wat betreft navigatie en vluchgeleiding. Dan heb niet eens een mobieltje en webcam nodig want dan wordt het een vuur en vergeet wapen.
En dan het tuig zelf. Het hoeft niet snel te gaan, waarom niet langzaam. Men koopt een radiobestuurbare zweefvlieger of iets dergelijks en monteer een paar zonnecellen en electromotoren (want die zijn veel stiller dan die jankende tweetakten) en knutsel die in het vliegtuig. PDA heeft geen stroom nodig want zijn batterij gaat echt heel lang mee. Voor andere apparaten doe je er een lichtgewicht batterij in (Li-ion zijn wel licht dacht ik). Ik denk dat zo"n terrorglider ;D ;D toch wel minstens enkele honderden kilometers ver kan komen zoniet meer als je maar het gewicht laag houd.
Wat voor materiaal vervoer je ermee: C4, buskruit, TNT staven, Gifgas (zo"n vliegtuigje is daar erg geschikt voor), Vuile bom waar radioactieve ziekenhuisafval inzit, you name it.
Het lijkt mij dus niet al te moeilijk toch. Je moet wel een paar handige jongens hebben en een IT"er voor het koppelen van windows CE en navigatiesoftware ala TomTom met de servo motoren e.d.
Dat dit nog niet gedaan vind ik zelf heel vreemd want alle benodigdheden kun je bij wijze van spreken gewoon bij de plaatselijke modelbouwshop en de Vobis aanschaffen.
You get the point

mmmmmmm...........ben jij toevallig bezig met het opzetten van een terroristische aanslag....???? ;D ;D
-
Yo Bikeroo goed stuk ;D maar ik denk zelfs dat dat niet te betalen is met 5000 dollar (echt weinig) .... een PDA kost al rond de 10% van je budget ... en uiteindelijk moet je toch enige precisie hebben wil je een doel raken zonder een belachelijk grote hoeveelheid explosieven mee te nemen.
Overigens kun je op bijvoorbeeld globalsecurity.org veel lezen over de tomahawk en aanverwanten ... er zit bijvoorbeeld een systeem in dat de omgeving van het doel herkent ... zo"n kruisraket programeren duurt al 12 uur ofzo.
Maar ja respect voor de hobbyisten natuurlijk
ik ben wel benieuwd wat ze er van gaan bakken.
Overigens kun je op bijvoorbeeld globalsecurity.org veel lezen over de tomahawk en aanverwanten ... er zit bijvoorbeeld een systeem in dat de omgeving van het doel herkent ... zo"n kruisraket programeren duurt al 12 uur ofzo.
Maar ja respect voor de hobbyisten natuurlijk

PdA heb je al voor 300 euri. GPS Ontvanger/Kaart voor Compaq Ipaq 158 euro. Zweefvlieger 279 bij conrad electronics met een spanwijdte van 4200 mm ;D ;D ;D. Motor weet ik niet maar neem gewoon een simpele electromotor en bouw daar een propeller op, ik schat zo"n 100 euri. Komt daar nog de servo"s bij en aanverwante besturings onderdelen a 100 euro mot kunnen.
Er zijn natuurlijk ook andere manieren om dat vliegtuigje te besturen via GPRS en straks UMTS bijvoorbeeld en een webcam.
Ik zal eens een artikel hierover in de KIJK opzoeken want daarin stond dacht ik dat een of andere instantie zich zorgen maakte over onder andere UMTS die gebruikt kan worden voor plaatsbepaling van Modelvliegtuigjes.
Er zijn natuurlijk ook andere manieren om dat vliegtuigje te besturen via GPRS en straks UMTS bijvoorbeeld en een webcam.
Ik zal eens een artikel hierover in de KIJK opzoeken want daarin stond dacht ik dat een of andere instantie zich zorgen maakte over onder andere UMTS die gebruikt kan worden voor plaatsbepaling van Modelvliegtuigjes.
Ik vind het juist ziekelijk dat er zoveel geld wordt uitgegeven, terwijl het op zun eerste vliegtocht neer kan storten en al het werk in het nix verdwijnt...

hij wil zelfse een pulsjet engine gebruiken
dat is wel erg stoer !
dat is wel erg stoer !