Nationaal belang !

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
appietouw
Nationaal belang !

Bericht door appietouw » ma dec 07, 2009 11:22 am

Wij, medewerkers van ambulance diensten, maken steeds vaker mee dat de patient wel een mobieltje bij zich heeft, maar dat we de hele gsm moeten doorspitten om het telefoon nr te vinden van ouder/partner. Dit hebben we landelijk in de groep gegooid en we zijn tot een slimme oplossing gekomen.
De zgn ICE code.

Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.

Wij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.
"ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.

Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... Steeds wie ze moeten contacteren.

Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,...

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM; stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma dec 07, 2009 11:33 am

Ik heb al een tijdje ICE erin staan. Goede thread!

Ik heb deze ook meestal om:

http://www.roadid.com/Common/default.aspx

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

rcoenders
Contacteer:

Re: Nationaal belang !

Bericht door rcoenders » ma dec 07, 2009 12:18 pm

appietouw schreef:Wij, medewerkers van ambulance diensten, maken steeds vaker mee dat de patient wel een mobieltje bij zich heeft, maar dat we de hele gsm moeten doorspitten om het telefoon nr te vinden van ouder/partner. Dit hebben we landelijk in de groep gegooid en we zijn tot een slimme oplossing gekomen.
De zgn ICE code.

Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.

Wij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.
"ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.

Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... Steeds wie ze moeten contacteren.

Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,...

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM; stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden.

Ook ik heb deze entries al geruime tijd in de telefoon(s) zitten. Als EHBO'er kan ik alleen maar bevestigen dat dit zeer handig is en het een hoop tijdwinst oplevert voor een hulpverlener.

Gr Rob
Rob Coenders

17 Mei 2012 - Sporten voor Duchenne in het centrum van Ede. met MTB Streetrace, Spectaculaire Sport- en dansdemonstraties en Braderie.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » ma dec 07, 2009 12:29 pm

Ik hoorde het ooit eens op de radio en heb nu al denk ik zo'n anderhalf jaar een ICE 1 t/m 3 in mijn telefoon staan

baron062

Bericht door baron062 » ma dec 07, 2009 1:11 pm

Goed plan!
Meteen maar even ingevoerd...

appietouw

Bericht door appietouw » ma dec 07, 2009 1:53 pm

Wij kregen dit bericht bij de brandweer binnen, had er zelf ook nog nooit van gehoord, en dacht zet het maar op de site.

daveneef

Bericht door daveneef » do dec 10, 2009 2:42 pm

He bedankt altijd al wel een oud mobieltje meegenomen het bos in. Maar nog nooit ice ingevoerd gelijk gedaan.
go big and take your time to do that.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » do dec 10, 2009 8:02 pm

goede tip! dank :D

Plaats reactie