Stage at Nicolai. (foto's op pag. 3)
Moderator:Beheerders
ONDERAAN (is de update)!
Ik had de vraag of hier ook al meer mensen zijn die stage lopen of hebben gelopen bij een fietsfabrikant. Dus zoiets als nicolai, kona of weet ik het. Maar dus niet zoiets als batavus of gazelle.
Ik ben namenlijk van plan om een half jaar stage te gaan lopen bij een dergelijk bedrijf, maar ik wou dus even kijken of der nog meer mensen zijn die dat hebben gedaan. En hoe hun ervaring dan was.
thanks!
Ik had de vraag of hier ook al meer mensen zijn die stage lopen of hebben gelopen bij een fietsfabrikant. Dus zoiets als nicolai, kona of weet ik het. Maar dus niet zoiets als batavus of gazelle.
Ik ben namenlijk van plan om een half jaar stage te gaan lopen bij een dergelijk bedrijf, maar ik wou dus even kijken of der nog meer mensen zijn die dat hebben gedaan. En hoe hun ervaring dan was.
thanks!
Laatst gewijzigd door Mathijs- op za nov 13, 2010 10:25 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
-
First post ma ben al wel lange tijd alleen een lezer op dit forum.
Heb zelf geen ervaringen met de bedrijfen die je noemt.
Loop zelf nu een half jaar stage bij een andere nederlandse fietsfabrikant.
Ik zit daar op de afdeling ontwikkeling, denk dat je ook op zo'n soort afdeling wil komen? In de productie wil je bij nederlandse fabrikanten denk ik niet zitten, is alleen maar assemblage. Er word in nederland bij de grote fabrikanten (bijna) niks zelf meer gemaakt.
Succes met een stage plek zoeken
Heb zelf geen ervaringen met de bedrijfen die je noemt.
Loop zelf nu een half jaar stage bij een andere nederlandse fietsfabrikant.
Ik zit daar op de afdeling ontwikkeling, denk dat je ook op zo'n soort afdeling wil komen? In de productie wil je bij nederlandse fabrikanten denk ik niet zitten, is alleen maar assemblage. Er word in nederland bij de grote fabrikanten (bijna) niks zelf meer gemaakt.
Succes met een stage plek zoeken

welk bedrijf werk je dan?
Ja ik werk op dit moment bij batavus gewoon als bijbaan maar daar doe ik ook werk wat je liever niet 8 uur achter elkaar wilt doen.
Maar ik wil idd graag stage lopen bij een ontwikkelings afdeling, dus ontwerpen en dergelijke.
Bij batavus komen de frames ook voor een prikkie uit azie ergens. ik geloof dat zo'n ion frame 15 euro kost incl vervoerskosten.
Maar ik wil graag in duitsalnd wat rond gaan vragen..
Ja ik werk op dit moment bij batavus gewoon als bijbaan maar daar doe ik ook werk wat je liever niet 8 uur achter elkaar wilt doen.
Maar ik wil idd graag stage lopen bij een ontwikkelings afdeling, dus ontwerpen en dergelijke.
Bij batavus komen de frames ook voor een prikkie uit azie ergens. ik geloof dat zo'n ion frame 15 euro kost incl vervoerskosten.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
als je dat soort info gaat rondbazuinen.. of iedereen hat nou al weet of niet.. dan zou ik je niet graag in mijn bedrijf willen hebben..Mathijs- schreef:welk bedrijf werk je dan?
kooz
De bedrijfsleider himself zit er altijd met mij over te ouwehoeren. En ik als doodgewone werknemer heb al heel wat meer '€cijfertjes' gezien. Denk je nou echt dat batavus er wat om geeft, ze verkopen die fietsen toch wel en het is alleen maar gunstig voor jou want dan word het batavus fietsje weer wat goedkoper.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Uhm, kijk dat je als werknemers/collega's onderling het daar binnen het bedrijf over hebt is logisch. Maar dit soort (bedrijfs)informatie op internet/fora rondbazuinen lijkt mij niet de bedoeling. Je zal niet de eerste zijn die voor zulk soort zaken op het matje wordt geroepen 
(nu is dit natuurlijk lichtelijk overdreven in deze situatie, maar kijk er mee uit
)

(nu is dit natuurlijk lichtelijk overdreven in deze situatie, maar kijk er mee uit

Ik snap het ook zeker allemaal wel, maar zoals ik al zei heb ik nog wel veel meer financiële dingen gezien van batavus. En dat zijn inderdaad bedrijfs gegevens etc. die leg ik hier ook niet op tafel. Dat met dat frame is hetzelfde als dat iedereen weet dat je nike's eigenlijk maar 5 euro zijn.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Vertel er dan wel even bij dat dat de prijs is zonder coating,garantie en bla,bla,bla.
Bij Veltec zoekt men nog mensen.
http://www.veltec.com/Vacatures
Bij Veltec zoekt men nog mensen.
http://www.veltec.com/Vacatures
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
Inkoop prijzen zijn altijd not done klaar, maar goed.Mathijs- schreef:welk bedrijf werk je dan?
Aangezien je zelf aangeeft bij batavus te werken kan je daar niet informeren voor een baantje op de ontwikkelingsafdeling. Je hebt de connecties in prencipe al lijkt me.
succes met het zoeken van een stageplek.
kijk anders even op de website van de accel group vind je vast wel een bedrijf wat je wat lijkt, en kan je dan via batavus mischien wel regelen.
Mbo niveau 4, Engineering (werktuigbouw). Zit nu in het 2e jaar maar ik ben dus al lichtelijk aan het rond kijken waar ik stage zou kunnen gaan lopen in het 1e halfjaar van me 3e jaar.
En nja batavus is dus niet helemaal dat wat ik wil, de ontwikkelingsafdeling houd zich met iets andere fietsen bezig dan ik graag zou willen. En verder is het gewoon een persoonlijke keuze, als het allemaal niet wil kan ik altijd nog terug vallen op batavus.
En nja batavus is dus niet helemaal dat wat ik wil, de ontwikkelingsafdeling houd zich met iets andere fietsen bezig dan ik graag zou willen. En verder is het gewoon een persoonlijke keuze, als het allemaal niet wil kan ik altijd nog terug vallen op batavus.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Voor wie het leuk vind om te weten: Bijna zeker dat ik in augustus een half jaar op stage ga bij nicolai!
Tijdje geleden heen gemailt, kreeg echt een super reactie terug en ze zijn blij mij te mogen ontvangen.. beter kan het niet! Nu alle shit even regelen.
Tijdje geleden heen gemailt, kreeg echt een super reactie terug en ze zijn blij mij te mogen ontvangen.. beter kan het niet! Nu alle shit even regelen.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Is duits toch?Mathijs- schreef:Voor wie het leuk vind om te weten: Bijna zeker dat ik in augustus een half jaar op stage ga bij nicolai!
Moet je dan 100% duits praten daar

Lijkt me best leuk maar wel ingewikkeld :P
-
- Contacteer:
Cool. Goed gedaan. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn een leuke stage te vinden. Zeker in het buitenland.Mathijs- schreef:Voor wie het leuk vind om te weten: Bijna zeker dat ik in augustus een half jaar op stage ga bij nicolai!
Veel succes iig. Laat wat van je horen als je er zit
hahaha, ja die is nieuwilluminatastigmata schreef:Mathijs- schreef: of gazzelle.
Nieuw merk???

Thanks! Ik zal eens van me laten horen zodra ik er benFaxmulder schreef:Cool. Goed gedaan. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn een leuke stage te vinden. Zeker in het buitenland.Mathijs- schreef:Voor wie het leuk vind om te weten: Bijna zeker dat ik in augustus een half jaar op stage ga bij nicolai!
Veel succes iig. Laat wat van je horen als je er zit

Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Ik zit in duitsland heb vandaag me eerste stage dag gehad! Zal ergens wel even een blog plaatsen voor iemand die het leuk vind.
Heb meteen ook even kunnen geilen op de vele Nicolai's en de bikes die mee waren naar eurobike.
Iemand die de Elektrische mountain bike van Nicolai gezien heeft? Dat word mijn project hehe!
En niet te begrijpen hoeveel frames daar liggen die nog nooit betaald en opgehaald zijn
Heb meteen ook even kunnen geilen op de vele Nicolai's en de bikes die mee waren naar eurobike.
Iemand die de Elektrische mountain bike van Nicolai gezien heeft? Dat word mijn project hehe!
En niet te begrijpen hoeveel frames daar liggen die nog nooit betaald en opgehaald zijn

Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
dus die ga je aan ons geven?Mathijs- schreef:Ik zit in duitsland heb vandaag me eerste stage dag gehad! Zal ergens wel even een blog plaatsen voor iemand die het leuk vind.