Stage at Nicolai. (foto's op pag. 3)

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Mathijs-
Stage at Nicolai. (foto's op pag. 3)

Bericht door Mathijs- » wo okt 21, 2009 8:42 am

ONDERAAN (is de update)!

Ik had de vraag of hier ook al meer mensen zijn die stage lopen of hebben gelopen bij een fietsfabrikant. Dus zoiets als nicolai, kona of weet ik het. Maar dus niet zoiets als batavus of gazelle.
Ik ben namenlijk van plan om een half jaar stage te gaan lopen bij een dergelijk bedrijf, maar ik wou dus even kijken of der nog meer mensen zijn die dat hebben gedaan. En hoe hun ervaring dan was.

thanks!
Laatst gewijzigd door Mathijs- op za nov 13, 2010 10:25 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

uni-sander

Bericht door uni-sander » di okt 27, 2009 8:14 am

First post ma ben al wel lange tijd alleen een lezer op dit forum.
Heb zelf geen ervaringen met de bedrijfen die je noemt.
Loop zelf nu een half jaar stage bij een andere nederlandse fietsfabrikant.
Ik zit daar op de afdeling ontwikkeling, denk dat je ook op zo'n soort afdeling wil komen? In de productie wil je bij nederlandse fabrikanten denk ik niet zitten, is alleen maar assemblage. Er word in nederland bij de grote fabrikanten (bijna) niks zelf meer gemaakt.

Succes met een stage plek zoeken ;)

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » vr okt 30, 2009 12:02 pm

welk bedrijf werk je dan?
Ja ik werk op dit moment bij batavus gewoon als bijbaan maar daar doe ik ook werk wat je liever niet 8 uur achter elkaar wilt doen.
Maar ik wil idd graag stage lopen bij een ontwikkelings afdeling, dus ontwerpen en dergelijke.
Bij batavus komen de frames ook voor een prikkie uit azie ergens. ik geloof dat zo'n ion frame 15 euro kost incl vervoerskosten.

Maar ik wil graag in duitsalnd wat rond gaan vragen..
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » vr okt 30, 2009 12:11 pm

Mathijs- schreef:welk bedrijf werk je dan?
Bij batavus komen de frames ook voor een prikkie uit azie ergens. ik geloof dat zo'n ion frame 15 euro kost incl vervoerskosten.
als je dat soort info gaat rondbazuinen.. of iedereen hat nou al weet of niet.. dan zou ik je niet graag in mijn bedrijf willen hebben..

kooz

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » vr okt 30, 2009 5:51 pm

De bedrijfsleider himself zit er altijd met mij over te ouwehoeren. En ik als doodgewone werknemer heb al heel wat meer '€cijfertjes' gezien. Denk je nou echt dat batavus er wat om geeft, ze verkopen die fietsen toch wel en het is alleen maar gunstig voor jou want dan word het batavus fietsje weer wat goedkoper.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Caramba

Bericht door Caramba » vr okt 30, 2009 6:17 pm

Uhm, kijk dat je als werknemers/collega's onderling het daar binnen het bedrijf over hebt is logisch. Maar dit soort (bedrijfs)informatie op internet/fora rondbazuinen lijkt mij niet de bedoeling. Je zal niet de eerste zijn die voor zulk soort zaken op het matje wordt geroepen :shock:

(nu is dit natuurlijk lichtelijk overdreven in deze situatie, maar kijk er mee uit ;) )

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » vr okt 30, 2009 6:55 pm

Ik snap het ook zeker allemaal wel, maar zoals ik al zei heb ik nog wel veel meer financiële dingen gezien van batavus. En dat zijn inderdaad bedrijfs gegevens etc. die leg ik hier ook niet op tafel. Dat met dat frame is hetzelfde als dat iedereen weet dat je nike's eigenlijk maar 5 euro zijn.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr okt 30, 2009 11:12 pm

Vertel er dan wel even bij dat dat de prijs is zonder coating,garantie en bla,bla,bla.

Bij Veltec zoekt men nog mensen.

http://www.veltec.com/Vacatures
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » vr okt 30, 2009 11:24 pm

bij deze dan! alleen in elkaar gelast en vervoerd.

hee thanks, maar het is pas volgend jaar dat ik weer op stage ga maar ik was alvast informatie aan het winnen.
Hoe wist je zo dat veltec vacatures zoekt? kwam je het toevallig tegen of?
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Erikje

Bericht door Erikje » za okt 31, 2009 9:30 am

Het Tuig is écht geteresseerd in de branche, daardoor weet hij dat 8)

uni-sander

Bericht door uni-sander » do nov 05, 2009 10:53 am

Mathijs- schreef:welk bedrijf werk je dan?
Ja ik werk op dit moment bij batavus gewoon als bijbaan maar daar doe ik ook werk wat je liever niet 8 uur achter elkaar wilt doen.
Maar ik wil idd graag stage lopen bij een ontwikkelings afdeling, dus ontwerpen en dergelijke.

Maar ik wil graag in duitsalnd wat rond gaan vragen..
Inkoop prijzen zijn altijd not done klaar, maar goed.
Aangezien je zelf aangeeft bij batavus te werken kan je daar niet informeren voor een baantje op de ontwikkelingsafdeling. Je hebt de connecties in prencipe al lijkt me.
succes met het zoeken van een stageplek.
kijk anders even op de website van de accel group vind je vast wel een bedrijf wat je wat lijkt, en kan je dan via batavus mischien wel regelen.

Lautje

Bericht door Lautje » do nov 05, 2009 11:38 am

Opleidingsniveau? Richting?? Misschien wel ffies handig om te vermelden.

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » vr nov 06, 2009 10:59 am

Mbo niveau 4, Engineering (werktuigbouw). Zit nu in het 2e jaar maar ik ben dus al lichtelijk aan het rond kijken waar ik stage zou kunnen gaan lopen in het 1e halfjaar van me 3e jaar.
En nja batavus is dus niet helemaal dat wat ik wil, de ontwikkelingsafdeling houd zich met iets andere fietsen bezig dan ik graag zou willen. En verder is het gewoon een persoonlijke keuze, als het allemaal niet wil kan ik altijd nog terug vallen op batavus.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » zo feb 28, 2010 9:15 pm

Voor wie het leuk vind om te weten: Bijna zeker dat ik in augustus een half jaar op stage ga bij nicolai!
Tijdje geleden heen gemailt, kreeg echt een super reactie terug en ze zijn blij mij te mogen ontvangen.. beter kan het niet! Nu alle shit even regelen.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Whouz

Bericht door Whouz » zo feb 28, 2010 9:41 pm

Mathijs- schreef:Voor wie het leuk vind om te weten: Bijna zeker dat ik in augustus een half jaar op stage ga bij nicolai!
Tijdje geleden heen gemailt, kreeg echt een super reactie terug en ze zijn blij mij te mogen ontvangen.. beter kan het niet! Nu alle shit even regelen.
Is duits toch?
Moet je dan 100% duits praten daar :|
Lijkt me best leuk maar wel ingewikkeld :P

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » zo feb 28, 2010 9:42 pm

Niet voor mij, ik ben half duits :lol:..
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

illuminatastigmata
Contacteer:

Re: Stage

Bericht door illuminatastigmata » ma mar 01, 2010 10:54 am

Mathijs- schreef: of gazzelle.

Nieuw merk???
:lol:
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma mar 01, 2010 1:33 pm

Mathijs- schreef:Voor wie het leuk vind om te weten: Bijna zeker dat ik in augustus een half jaar op stage ga bij nicolai!
Cool. Goed gedaan. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn een leuke stage te vinden. Zeker in het buitenland.

Veel succes iig. Laat wat van je horen als je er zit

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » ma mar 01, 2010 2:25 pm

illuminatastigmata schreef:
Mathijs- schreef: of gazzelle.

Nieuw merk???
:lol:
hahaha, ja die is nieuw 8)..

Faxmulder schreef:
Cool. Goed gedaan. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn een leuke stage te vinden. Zeker in het buitenland.

Veel succes iig. Laat wat van je horen als je er zit
Thanks! Ik zal eens van me laten horen zodra ik er ben :D ..
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

nut-case

Bericht door nut-case » ma mar 01, 2010 3:03 pm

congrads man! lijkt me een vette stage volgens mij ist wel een gezellig bedrijf met vreeeemde mensen:P
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » ma sep 06, 2010 9:29 pm

Ik zit in duitsland heb vandaag me eerste stage dag gehad! Zal ergens wel even een blog plaatsen voor iemand die het leuk vind.
Heb meteen ook even kunnen geilen op de vele Nicolai's en de bikes die mee waren naar eurobike.
Iemand die de Elektrische mountain bike van Nicolai gezien heeft? Dat word mijn project hehe!
En niet te begrijpen hoeveel frames daar liggen die nog nooit betaald en opgehaald zijn :|
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Caramba

Bericht door Caramba » ma sep 06, 2010 10:58 pm

Leuk om te horen! Keep us posted :)

merrybike

Bericht door merrybike » di sep 07, 2010 8:31 am

Mathijs- schreef:Ik zit in duitsland heb vandaag me eerste stage dag gehad! Zal ergens wel even een blog plaatsen voor iemand die het leuk vind.
Heb meteen ook even kunnen geilen op de vele Nicolai's en de bikes die mee waren naar eurobike.
Iemand die de Elektrische mountain bike van Nicolai gezien heeft? Dat word mijn project hehe!
En niet te begrijpen hoeveel frames daar liggen die nog nooit betaald en opgehaald zijn :|
dus die ga je aan ons geven?

bettes

Bericht door bettes » di sep 07, 2010 12:33 pm

Afbeelding
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » di sep 07, 2010 1:12 pm

bettes schreef:Afbeelding
Hadden we graag gehad ja; maar iik denk niet dat dat mogelijk is :lol:
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Plaats reactie