Etiquette: Riser stuur + bar-ends ?

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

willem12
Etiquette: Riser stuur + bar-ends ?

Bericht door willem12 » za jun 13, 2009 11:57 am

Afbeelding

Afgelopen woensdag van Bas (Exar) op m'n donder....Riser + BarEnd mag niet. Bekeuring van de stijl politie.
Het Internet schreef:In general bar ends on a riser is considered a bit of a social faux-paux. That said If it feels good do it.
En ja, Nokon kabel voor een poploc is beetje over the top 8)
Laatst gewijzigd door willem12 op za jun 13, 2009 12:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

alain

Bericht door alain » za jun 13, 2009 11:59 am

Dat klopt.
Maar van de andere kant; f*ck the police :reallyevil:

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » za jun 13, 2009 2:55 pm

Bekeuring van de stijl politie
En terecht!!!

Ik weet nog wel dat mountainbike plus een keer een Giant ATX DH heeft getest en hun enige kritiek was dat dat ding niet kon klimmen en dat er geen barends op zaten :?

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za jun 13, 2009 4:54 pm

Een riser op een XC-er? :lol:
Een riser op een speelfiets. 8)
Een riser met bar-end? :ban:

Ik had jouw wel anders ingeschat Willem.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

willem12

Bericht door willem12 » za jun 13, 2009 5:26 pm

Het TUIG schreef:Ik had jouw wel anders ingeschat Willem.
Ik heb twee fietsen, de SingleSpeed met de JJ Hbar, waarmee ik vecht om boven te komen en wat me soms niet lukt en een Giant NRS, met riser, waarmee ik zeker weet dat ik boven kom, de hele dag door.

Raid de Hautes Fagnes doe ik echt niet op de Singlespeed.
Alhoewel Pottser vorige week de Ardennen Throphy in Theux wel op SingleSpeed gedaan heeft...

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » zo jun 14, 2009 8:48 pm

Een reden waarom het er meestal niet uitziet is dat door de rise en sweep van een riser de barends naar buiten wijzen. Lijkt me ook niet ergonomisch. Het zou kunnen dat er combinaties van risers en barends zijn die er nog redelijk uitzien en en waar je wel normaal mee kan fietsen.

BSSB187

Bericht door BSSB187 » wo jul 15, 2009 1:19 am

sinds ik mijn NS-Bikes Habanero stuur heb geen bar-ends meer.
Voorheen een Hussefelt dh stuur met bbb ergo bar-ends op een B1 Recon.
Kom maar met je boetes, ik laat je je bonnenboekje er bij opeten 8)
**BeOne Recon**
**On-One The Gimp**
**Da Bomb Castle Bravo**

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo jul 15, 2009 7:40 am

Dat Exar niets gezegd heeft over een Bontrager stuur op een Giant! :shock:

Eigenlijk is de XC etiquette niet moeilijk.

* Geen bar ends op een riser
* Onderdelen zoveel mogelijk van hetzelfde merk, waarbij het merk past bij het merk van de fiets EN het land van origine.
* BBB is altijd not done, op derailleurwieltjes na.
* Zadeltasjes zijn ook uit den boze, tenzij er een zender in zit die je SRM data naar de laptop van je ploegleider of je coach verstuurt.
* Reserve spullen moeten aan je fiets getaped zijn, liefst aan stuur- of zadelpen. Houders voor pompjes mogen niet.
* Rare sturen mogen, maar dan mag je er niet hard op rijden. 'Recreant' JJ zit op het randje!
* Low riser met geflipte stuurpen mag, want alles waar ze in world cups op rijden, mag (de BBB regel gaat boven deze regel).

Pas als je fiets aan de etiquette voldoet, mag je er een foto van maken. Uiteraard wel een drive side foto, waarbij de drive side crank horizontaal en naar voren gericht is en de ketting op het buitenblad ligt en op een van de kleine kransjes achter, zodat de derailleur recht naar beneden is gericht.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo jul 15, 2009 9:14 am

Het TUIG schreef:Een riser op een XC-er? :lol:
niks mis mee, mijn Kona Kula is ook van een riser voorzien en dat rijdt veel beter dan een recht stuur.

En nee, geen bar-ends gemonteerd en persoonlijk vind ik dat ook niet nodig ondanks dat ik altijd met bar-ends op een recht stuur reed.
JeroenK schreef: Eigenlijk is de XC etiquette niet moeilijk.

* Geen bar ends op een riser
* Onderdelen zoveel mogelijk van hetzelfde merk, waarbij het merk past bij het merk van de fiets EN het land van origine.
* BBB is altijd not done, op derailleurwieltjes na.
* Zadeltasjes zijn ook uit den boze, tenzij er een zender in zit die je SRM data naar de laptop van je ploegleider of je coach verstuurt.
* Reserve spullen moeten aan je fiets getaped zijn, liefst aan stuur- of zadelpen. Houders voor pompjes mogen niet.
* Rare sturen mogen, maar dan mag je er niet hard op rijden. 'Recreant' JJ zit op het randje!
* Low riser met geflipte stuurpen mag, want alles waar ze in world cups op rijden, mag (de BBB regel gaat boven deze regel).
*check
*geen BBB gemonteerd dus....check!
*zadeltasjes gadver....dus check!
*geen houders voor pompjes? waar moet je dat ding dan laten? ook aan je fiets tapen? 1 keer een lekke band moet je ook nog eens voorzichtig dat tape eraf peuteren omdat je anders genoodzaakt bent die pomp in je hol te vervoeren of weg te flikkeren na gebruik.....onzin dus. Ik heb gewoon een pomphouder aan de fiets onder de bidonhouder gemonteerd.
*nvt
*nvt

aanvullend:
*spatborden uit den boze.....ga dan niet fietsen als je niet vies wilt worden
*reflectoren tussen de spaken....jakkes!
Laatst gewijzigd door Arnetteman op wo jul 15, 2009 9:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

willem12

Bericht door willem12 » wo jul 15, 2009 9:21 am

Hee,
het is duidelijk komkommertijd.
Niks te doen op het werk ?

Oude threads opschonen...tsss.

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo jul 15, 2009 9:30 am

Arnetteman schreef: *geen houders voor pompjes? waar moet je dat ding dan laten? ook aan je fiets tapen? 1 keer een lekke band moet je ook nog eens voorzichtig dat tape eraf peuteren omdat je anders genoodzaakt bent die pomp in je hol te vervoeren of weg te flikkeren na gebruik.....onzin dus. Ik heb gewoon een pomphouder aan de fiets onder de bidonhouder gemonteerd.
Niks er van. Pompje gaat in de achterzak! Dat is niet veilig, mocht je er op vallen, maar met veiligheid heeft etiquette NIETS te maken. Etiquette hoeft trouwens ook niet praktisch te zijn ;). Helemaal goed is een aan de zadelpen getapete persluchtpatroon of nog meer "pro": Een bus sealant onder druk.

Stel je het beeld voor van een Red Bull full suspension met spatbordjes, riser met bar ends, zadeltasje, reflectoren, maar ook allerlei aangeschroefde artikelen zoals pompjes en bellen. Alles wat aan dat beeld bijdraagt, is tegen de etiquette, dus ook dat pompje ;).

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jul 15, 2009 10:12 am

JeroenK schreef:
Helemaal goed is een aan de zadelpen getapete persluchtpatroon of nog meer "pro": Een bus sealant onder druk.
Nog beter/stoerder/stijlvoller is de CO2 patronen in de V-brake nokbevestigingen te draaien.

dussssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jul 15, 2009 10:29 am

BOSS schreef: Nog beter/stoerder/stijlvoller is de CO2 patronen in de V-brake nokbevestigingen te draaien.
Daar klopt alleen 1 ding niet aan: als je de patronen in je v-brake nokken kunt schroeven heb je blijkbaar schijfremmen en dus geen v-nokken nodig, dus heb je een frame met overbodige zaken, dat is pas overdone!

Spatborden... zijn een anti-statement in de winter en juist daardoor wel toegestaan volgends de modepolitie. De modepolitie is namelijk niet zo achterlijk om een toertocht van 60 km met een nat hol rond te rijden!

Wat zegt de modepolitie over gesoigneerd zijn?

willem12

Bericht door willem12 » wo jul 15, 2009 10:32 am

Steelboy schreef: Wat zegt de modepolitie over gesoigneerd zijn?
Gesoigneerd zijn is altijd goed. Maar dan wel helemaal, niet alleen de benen.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo jul 15, 2009 11:03 am

Steelboy schreef: Spatborden... zijn een anti-statement in de winter en juist daardoor wel toegestaan volgends de modepolitie. De modepolitie is namelijk niet zo achterlijk om een toertocht van 60 km met een nat hol rond te rijden!
ok, ik ben een mooi weer fietser. Een natte wintertoertocht gaan rijden vind ik daarom stoer en dapper. Maar ik vind het des te stoerder en dapperder als je zo'n bagger wintertoertocht zonder spatbord rijd.

Modepolitie kan mijn rug op in dat geval.....spatborden zijn NOT-DONE!

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo jul 15, 2009 12:45 pm

Spatborden OK, maar natuurlijk niet op je zomerfiets!

Je singlespeed of crosser waarmee je in de winter traint, mag die dingen natuurlijk hebben. Ook erg "pro": Een racefiets met iets dikkere banden en spatborden, om in de mindere jaargetijden de duurtraining basis aan te kunnen leggen.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jul 15, 2009 1:09 pm

fuck kom ik aan met:

- rekje
- h-bar
- bel
- frametas

Gelukkig heb ik schijt aan de fashion police.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Caramba

Bericht door Caramba » wo jul 15, 2009 1:31 pm

Ik zag afgelopen weekend nog een mooi exemplaar rijden :o

- Barends die kaarsrecht omhoog staan tot halverwege de onderarm en dan ook nog eens een heel stuk naar binnen toe zijn gebogen.
- Van die hendels op de remhendels gemonteerd om ook te kunnen remmen als je je handen op de barends hebt.

Het was iets in de trend van:

Afbeelding

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jul 15, 2009 1:51 pm

Caramba schreef:- Van die hendels op de remhendels gemonteerd om ook te kunnen remmen als je je handen op de barends hebt.
Je bedoelt de BB specials?

Afbeelding

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jul 15, 2009 3:06 pm

Steelboy schreef:
BOSS schreef: Nog beter/stoerder/stijlvoller is de CO2 patronen in de V-brake nokbevestigingen te draaien.
Daar klopt alleen 1 ding niet aan: als je de patronen in je v-brake nokken kunt schroeven heb je blijkbaar schijfremmen en dus geen v-nokken nodig, dus heb je een frame met overbodige zaken, dat is pas overdone!
persoonlijk blaas ik mijn band alijd gewoon met de mond op, heb toch lucht zat.

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

mateis

Bericht door mateis » wo jul 15, 2009 3:26 pm

Alles goed en wel, maar dat BBB-worstje sluit extreem mooi aan op de shifter... Stijlpolitie zegt: bravo!

De barend is alleen wat aan de dunne kant, die moet eigenlijk nog in stuurlint ingepakt worden (evt. ook met carbonprint, voor het thema). Dit kan zo ECHT niet. :D

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo jul 15, 2009 4:25 pm

stijl politie,mode politie all the same,gewoon niks van aan trekken en rijden
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

BSSB187

Bericht door BSSB187 » wo jul 15, 2009 5:33 pm

Caramba schreef:
- Van die hendels op de remhendels gemonteerd om ook te kunnen remmen als je je handen op de barends hebt.
Zijn die nog te krijgen dan...?
Met handen aan de bar-ends niet kunnen remmen was eigenlijk de reden dat ik nu geen bar-ends meer heb.
Verder zet ik op mijn bike wat ik wil wat iemand er ook over te zeiken heeft.

Dusss²
**BeOne Recon**
**On-One The Gimp**
**Da Bomb Castle Bravo**

Caramba

Bericht door Caramba » wo jul 15, 2009 6:26 pm

Steelboy schreef:Je bedoelt de BB specials?
Als jij het zegt! Geen idee hoe die dingen heten, het zag er in ieder geval niet heel erg modieus uit ;)

BSSB187 schreef:Zijn die nog te krijgen dan...?
Met handen aan de bar-ends niet kunnen remmen was eigenlijk de reden dat ik nu geen bar-ends meer heb.
Verder zet ik op mijn bike wat ik wil wat iemand er ook over te zeiken heeft.
Dusss²
Ik zou zeggen vraag het eens bij een fietszaak, heb ze al een lange tijd niet gezien...
Uit eigen ervaring kan ik je wel zeggen dat ik ze eerder in de weg vond zitten dan dat ze hielpen.
Ook ik heb mezelf vroeger schuldig gemaakt aan de grote barends en de remhendel gevallen :angelnot:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do jul 16, 2009 8:48 pm

Gatver ik heb een BBB stuur.
Gelukkig bike ik meestal op de Nedereindse Berg en de style politie komt daar niet:lol: , toch.. :shock:

Plaats reactie