didadunlop schreef:dat is als je consequent 130 rijdt.
380 KM... waarvan misschien 100 in de bebouwde kom/80 zones
300 met 100 = 3 uur
80 met 80 = 1 uur
totaal 4 uur
300 met 130 = 2.3 uur
80 met 80 = 1 uur
totaal = 3.3 uur = 3 uur 20 minuten
En dat is het nog redelijk positief aangezien ik geen 50 meereken/een vrachtwagen die je niet kan inhalen/file etc etc etc waardoor de effectieve tijd die je 130 rijdt tegen mijn 100 steeds kleiner wordt. Maar het kost je wel iedere keer veel brandstof om op te trekken. Want ik zie iedere morgen als ik in de file sta mensen hard wegtrekken wanneer ze even de ruimte hebben, om 200 meter verderop weer op de rem te moeten trappen.
Als het verkeer 100km/h rijdt dan rijd ik ook 100km/h, voor elk gaatje gas geven is echt onzin.
Aangezien ik altijd pas na de spits vertrek kan ik vrijwel de gehele rit rijden zoals ik wil rijden (130 dus)
De verdeling is trouwens 350km a 130 (snelweg) en 30km a 100 (provinciaal)
En ik gaf zelf al aan dat het theoretisch 52 minuten was en in de praktijk 30
Het is ook geen hoger doel om die 130 maar te halen... aanpassen aan en anticiperen op het verkeer rijdt veruit het comfortabelst (en dat scheelt nog veel meer brandstof)
Overigens vind ik mijn 1 op 17 (diesel) meer dan acceptabel
En de boetes, ach.. die zijn er bijna niet.
Op de laatste 175.000km in totaal 230 euro aan snelheidsboetes (0,00131 cent per km)