Flitsflits topic

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Sven
Flitsflits topic

Bericht door Sven » wo jan 17, 2007 10:58 am

Gdvr de gdvr de gdvr...

's Middags werkafspraak in Valkenburg (Zuid-Limburg) Dacht lekker binnendoor te karren, via Nuth. Rij net de bebouwde kom uit, trek op en FLITS...

Terwijl ik 's ochtends alle mobiele flitsers naar m'n werk had gespot.

Dat wordt uiterlijk 6 weken voor een dikke brief.

Bah.

Topic even afgesplitst van het auto-topic, anders offtopic... ;)
Laatst gewijzigd door Sven op vr jan 19, 2007 2:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jan 17, 2007 4:59 pm

Probleem:
's Middags werkafspraak in Valkenburg (Zuid-Limburg) Dacht lekker binnendoor te karren, via Nuth. Rij net de bebouwde kom uit, trek op en FLITS...
Oplossing:

Niet te hard rijden!

Het is allemaal zo simpel in het leven...
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Sven

Bericht door Sven » wo jan 17, 2007 10:39 pm

:arms:

Inderdaad. Het mooie was dat ik gewoon 100 á 150m voor het bord einde bebouwde kom optrok.

Daar heeft ie me waarschijnlijk gemeten...
Achja..

Erikje

Bericht door Erikje » do jan 18, 2007 5:55 am

Sven schreef:Dat wordt uiterlijk 6 weken voor een dikke brief.
Da's lekker snel, voor mij hadden ze 51 weken nodig om mij voor 6 weken later uit te nodigen voor een gesprekje met 3 mensen in zwarte outfit en wit befje.... daar krijg je dan te horen dat je 104 weken moet uitkijken om niet 18 weken verplicht te moeten fietsen... en oh ja, ik moest een AVID Juicy 7 setje aan die mensen betalen :cry:

Erikje

Sven

Bericht door Sven » do jan 18, 2007 7:38 am

:shock:

Das lang...
Ongeloofelijk...

Ik ga maar weer op weg, met dit heerlijke weer via de snelweg...

Zane!

Bericht door Zane! » do jan 18, 2007 5:08 pm

Erikje schreef:
Sven schreef:Dat wordt uiterlijk 6 weken voor een dikke brief.
Da's lekker snel, voor mij hadden ze 51 weken nodig om mij voor 6 weken later uit te nodigen voor een gesprekje met 3 mensen in zwarte outfit en wit befje.... daar krijg je dan te horen dat je 104 weken moet uitkijken om niet 18 weken verplicht te moeten fietsen... en oh ja, ik moest een AVID Juicy 7 setje aan die mensen betalen :cry:

Erikje
van die lui heb ik nu nooit last..

:angelnot:

zane

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jan 19, 2007 1:36 am

nee sorry ik snap het echt niet. Het is toch niet zo moeilijk om op die teller voor je neus te kijken en te stoppen wanneer het maximum bereikt is?

Ikzelf doe iedere auto die ik krijg even calibreren met een GPS waardoor ik exact weet waar de grenzen liggen. Nog nooit een boete gehad voor te hard rijden. en ik ben jaren lang prive chauffeur geweest waardoor ik de meest luxe bakken ter wereld heb gereden.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr jan 19, 2007 10:15 am

didadunlop schreef:nee sorry ik snap het echt niet. Het is toch niet zo moeilijk om op die teller voor je neus te kijken en te stoppen wanneer het maximum bereikt is?
Moeilijk? nee

Maar op een lege driebaans weg 100km/h is ronduit belachelijk

Anyway, dit is allemaal redelijk offtopic.. vertel liever wat over die luxe bakken ;)

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jan 19, 2007 11:46 am

Maar die 100 KM/h heeft een reden. En waarom zou je als de weg leeg is ineens te hard mogen rijden? Die logica snap ik echt niet.

Daarnaast is de tijdwinst van even hard mogen rijden natuurlijk nihil als je het over het complete stuk bekijkt.

Nee van mij mag de max snelheid zelfs naar 100. Een duidelijk minder verbruik en duidelijk minder overlast.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr jan 19, 2007 11:53 am

didadunlop schreef: Daarnaast is de tijdwinst van even hard mogen rijden natuurlijk nihil als je het over het complete stuk bekijkt.
Ik rijd dagelijks 380km

380 / 100 = 3,8 uur
380 / 130 = 2,92 uur

0,88 uur = 52 minuten..

In de praktijk is het verschil kleiner, ongeveer een half uur

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jan 19, 2007 2:32 pm

dat is als je consequent 130 rijdt.

380 KM... waarvan misschien 100 in de bebouwde kom/80 zones

300 met 100 = 3 uur
80 met 80 = 1 uur

totaal 4 uur

300 met 130 = 2.3 uur
80 met 80 = 1 uur

totaal = 3.3 uur = 3 uur 20 minuten

En dat is het nog redelijk positief aangezien ik geen 50 meereken/een vrachtwagen die je niet kan inhalen/file etc etc etc waardoor de effectieve tijd die je 130 rijdt tegen mijn 100 steeds kleiner wordt. Maar het kost je wel iedere keer veel brandstof om op te trekken. Want ik zie iedere morgen als ik in de file sta mensen hard wegtrekken wanneer ze even de ruimte hebben, om 200 meter verderop weer op de rem te moeten trappen.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » vr jan 19, 2007 4:09 pm

nee sorry ik snap het echt niet. Het is toch niet zo moeilijk om op die teller voor je neus te kijken en te stoppen wanneer het maximum bereikt is?
Ik kijk liever naar de weg en het verkeer dan naar mijn teller...

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » vr jan 19, 2007 4:11 pm

Want ik zie iedere morgen als ik in de file sta mensen hard wegtrekken wanneer ze even de ruimte hebben, om 200 meter verderop weer op de rem te moeten trappen.
Een groot probleem op de weg vindt ik altijd de remmers, in een groot deel val de gevallen hadden ze niet eens hoeven remmen als ze gewoon even het gas los hadden gelaten. Net zo als mensen die remmen voor elke bocht welke ze sturen waar ze 50 mogen, kwestie van even het gas loslaten en de bocht doorsturen, rijdt ook nog eens prettiger.

Sven

Bericht door Sven » vr jan 19, 2007 4:54 pm

Ik moet wel eerlijk aangeven dat (als je een dagelijkse forens bent) erg begint te wennen aan het weggedrag van anderen.

Inderdaad de punten die worden aangegeven (remmen, optrekken, remmen) en vooral het remmen en onnodig remmen in een bocht valt erg op.

Achja... Ik zit nu naar buiten te kijken hoe ik in godsnaam dadelijk de snelweg opkom. Vrachtwagen gekanteld (Airport-Elsloo, daar langs de snelweg staat het gebouw waar ik werk) en er staat een dikke 3km file...

Spunk

Bericht door Spunk » vr jan 19, 2007 5:10 pm

er zijn nu een maal gewoon mensen die het fijn vinden....
hun eigen fout als ze gepakt worden met de regels te overtreden he.

dat van 100m voor einde zone 50 (of wat was het ook) is belachelijk vind ik dan maar jah welk polies is er niet belachelijk :lol:

gewoon eerlijk zijn. Break the rules and get caught, don't nag and pay :lol:

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr jan 19, 2007 5:48 pm

didadunlop schreef:dat is als je consequent 130 rijdt.

380 KM... waarvan misschien 100 in de bebouwde kom/80 zones

300 met 100 = 3 uur
80 met 80 = 1 uur

totaal 4 uur

300 met 130 = 2.3 uur
80 met 80 = 1 uur

totaal = 3.3 uur = 3 uur 20 minuten

En dat is het nog redelijk positief aangezien ik geen 50 meereken/een vrachtwagen die je niet kan inhalen/file etc etc etc waardoor de effectieve tijd die je 130 rijdt tegen mijn 100 steeds kleiner wordt. Maar het kost je wel iedere keer veel brandstof om op te trekken. Want ik zie iedere morgen als ik in de file sta mensen hard wegtrekken wanneer ze even de ruimte hebben, om 200 meter verderop weer op de rem te moeten trappen.
Als het verkeer 100km/h rijdt dan rijd ik ook 100km/h, voor elk gaatje gas geven is echt onzin.

Aangezien ik altijd pas na de spits vertrek kan ik vrijwel de gehele rit rijden zoals ik wil rijden (130 dus)
De verdeling is trouwens 350km a 130 (snelweg) en 30km a 100 (provinciaal)

En ik gaf zelf al aan dat het theoretisch 52 minuten was en in de praktijk 30

Het is ook geen hoger doel om die 130 maar te halen... aanpassen aan en anticiperen op het verkeer rijdt veruit het comfortabelst (en dat scheelt nog veel meer brandstof)
Overigens vind ik mijn 1 op 17 (diesel) meer dan acceptabel ;)

En de boetes, ach.. die zijn er bijna niet.
Op de laatste 175.000km in totaal 230 euro aan snelheidsboetes (0,00131 cent per km)

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jan 19, 2007 5:59 pm

1 op 17 met een diesel.. Dat vind ik duur eigenlijk. Mijn benzine haalde 1 p 16 en mijn nieuwe diesel haalt 1 op 21 zonder moeite bij 100 a 110 op de teller (ik moet hem nog ijken maar mijn gevoel zegt dat ik bij 100 op de teller eigenlijk 95 rij)

Edoch blijf ik erbij dat ik het onnodig vindt om hard te rijden. Laast haalde ik een vrachtwagen in net voor Den Bosch (A59) en toen ik was pissen op de A50 zat ie alweer voor me. Ik was nog geen 3 minuten van de snelweg.

Ik vind wel dat er een minimum snelheid moet komen. Als de max 100 is moet de minmum ook 80 zijn. Vooral de mensen die met hun personenauto invoegen met 60 moeten ze echt afschieten.

Rob G

Bericht door Rob G » vr jan 19, 2007 7:03 pm

Dus als het ergens is 120 ga jij 100-110 rijden? Dat zijn juist de mensen waar ik een hekel aan heb... Als het 120 is rijd je gewoon 120, tenzij je auto echt niet harder kan, of je in een vrachtwagen rijd.

Mijn auto rijd overigens 1:13 als ik gewoon normaal rijd, misschien wel zuiniger als ik erg mijn best zou doen, maar ik vind auto rijden gewoon leuk. Af en toe even iets meer gas geven bij het optrekken of inhalen mag dan die paar euro op een tank benzine wel kosten.

Ik zeg ook absoluut niet dat hard rijden niet mag. Ik heb zelf ook een redelijk stevige rijstijl, alleen dan alleen maar op plaatsen waar het verantwoord is. Als ik bijvoorbeeld 's avonds laat of 's nachts over een lege 3 baans A16 terug richting het zuiden rijd, dan is het belachelijk om 100 te moeten rijden. Is het echter 's ochtends opnieuw richting het noorden op diezelfde A16 hardstikke druk, dan pas ik de snelheid aan rond de 100. De doorstroming is immers beter als iedereen zich aan de situatie aanpast en niet elke keer onnodig hoeft te remmen/optrekken. Daar erger ik me ook dood aan...

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr jan 19, 2007 7:11 pm

didadunlop schreef:1 op 17 met een diesel.. Dat vind ik duur eigenlijk.
Als het opgegeven gemiddelde 5.6liter is en ik rijd doorgaans 5.8 a 5.9 dan is dat erg netjes (auto met volle tank en bestuurder van 1600 kg)

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr jan 19, 2007 7:25 pm

msxx schreef:bestuurder van 1600 kg)
Niet mijn god, een bestuurder van 1600kg..... :? :roll:
Die zou wat meer moeten fietsen.

Praktijk voor mij is het eerste deel ook 130km/h waar 100 mag, en dan lekker de file in op de A20 en de A13.....
Put the fun between your legs!

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jan 20, 2007 2:08 am

Dus als het ergens is 120 ga jij 100-110 rijden? Dat zijn juist de mensen waar ik een hekel aan heb... Als het 120 is rijd je gewoon 120, tenzij je auto echt niet harder kan, of je in een vrachtwagen rijd.
Yups het scheelt een dom duiten (ik heb nu een leasebak dus eigenlijk kost het mij niks extra als ik hard rij, maar leasebakken zijn eigenlijk ook verkeerd), beter voor het milieu en voor dat kwartiertje extra ga ik me geen drukte meer maken. Tevens merk ik dat ik veel minder gestressd ben en me steeds minder ga ergeren aan andere mensen met haast. En als het noodzakelijk is trek ik hem wel even ergens snel langs. Maar dat is slechts zelden.

Tevens heb ik nog nooit een verkeersboete gehad. Hetgeen denk ik leuker is om het rijk te pesten dan om voordurend te hard te rijden en te moeten betalen.
Op de laatste 175.000km in totaal 230 euro aan snelheidsboetes (0,00131 cent per km)
Stel dat je 80 jaar wordt. Dan is dagelijks een uurtje extra bezig zijn met rijden 4% van je leven en dan ga ik uit van een volledige 365 dagen per jaar van je geboorte tot je 80ste. By the way het is geen 0,00131procent maar 0,131 procent. Factor 100 verkeerd.

Plons

Bericht door Plons » di jan 23, 2007 12:12 pm

jaar km : 110.000

Ik hou mij nergens aan de snelheid (behalve als ik weet als er flitsers staan)

Boetes in Belgie zijn IETSKE groter als die in Nederland.

beter nog, ik rij op het moment het hardste in Nederland van heel europa.
Boetes zijn zo laag, dat ik die met plezier betaal.

Mooi stukje racebaan is bvb dat nieuwe stuk van eindhoven naar de A 50 (naar de burgerking buurt) daar kan je rustig 200 bollen en je wordt daar dan nog regelmatig ingehaald, eindhoven moet daarvoor een prijs krijgen want nergens kan je nog zo mooi hard rijden hier in de buurt
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Fry

Bericht door Fry » di jan 23, 2007 12:18 pm

Rob G schreef:Dus als het ergens is 120 ga jij 100-110 rijden? Dat zijn juist de mensen waar ik een hekel aan heb... Als het 120 is rijd je gewoon 120, tenzij je auto echt niet harder kan, of je in een vrachtwagen rijd.

Mijn auto rijd overigens 1:13 als ik gewoon normaal rijd, misschien wel zuiniger als ik erg mijn best zou doen, maar ik vind auto rijden gewoon leuk. Af en toe even iets meer gas geven bij het optrekken of inhalen mag dan die paar euro op een tank benzine wel kosten.

Ik zeg ook absoluut niet dat hard rijden niet mag. Ik heb zelf ook een redelijk stevige rijstijl, alleen dan alleen maar op plaatsen waar het verantwoord is. Als ik bijvoorbeeld 's avonds laat of 's nachts over een lege 3 baans A16 terug richting het zuiden rijd, dan is het belachelijk om 100 te moeten rijden. Is het echter 's ochtends opnieuw richting het noorden op diezelfde A16 hardstikke druk, dan pas ik de snelheid aan rond de 100. De doorstroming is immers beter als iedereen zich aan de situatie aanpast en niet elke keer onnodig hoeft te remmen/optrekken. Daar erger ik me ook dood aan...
Ze zouden beter de rijsnelheden aanpassen aan wat het milieuvriendelijkst is, over 50 jaar is alle aardolie op. En dan hebben we een groter probleem dan gewoon niet meer met de auto kunnen rijden.

wictor

Bericht door wictor » di jan 23, 2007 12:51 pm

Fry schreef:Ze zouden beter de rijsnelheden aanpassen aan wat het milieuvriendelijkst is, over 50 jaar is alle aardolie op. En dan hebben we een groter probleem dan gewoon niet meer met de auto kunnen rijden.
Ik weet niet of dat zo erg veel uit zou maken. Het probleem is vooral dat de verkeersdrukte zo enorm is (en de layout van veel wegen mbt stoplichten, drempels, rotondes, etc. zo gigantisch onhandig is) dan mensen constant aan 't optrekken er afremmen zijn. Tenzij je in een Prius rondrijdt slurpt dat best wat brandstof.

Op een gegeven werkdag kan je - tenzij je rare uren werkt - zowat nergens een mooi constante snelheid rijden over een redelijk afstand. Zelfs in 't weekend (ik reis doordeweeks met 't OV of de fiets) is het vaak nog een drama qua drukte en lomp rijgedrag!

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » di jan 23, 2007 3:34 pm

Fry schreef:
Rob G schreef:Dus als het ergens is 120 ga jij 100-110 rijden? Dat zijn juist de mensen waar ik een hekel aan heb... Als het 120 is rijd je gewoon 120, tenzij je auto echt niet harder kan, of je in een vrachtwagen rijd.

Ze zouden beter de rijsnelheden aanpassen aan wat het milieuvriendelijkst is, over 50 jaar is alle aardolie op. En dan hebben we een groter probleem dan gewoon niet meer met de auto kunnen rijden.
Bio-Diesel en Ethanol (uit bijv. zuikerbieten) zijn allang klaar, dus maak je daar maar niet druk om. De olieboeren willen echter eerst hun olie veel te duur verkopen.

Plaats reactie