RevoPower

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Newbie
RevoPower

Bericht door Newbie » di mei 16, 2006 5:05 pm

https://www.revopower.com/

Verder geen commentaar :? Maar denk ik wel interessant voor een DP-discussie :arms:

Giesbro

Bericht door Giesbro » di mei 16, 2006 5:36 pm

Hebben ze die ook met schijfrem. Nee serieus, dit zuigt en is alleen voor watjes, net als een spartamet en electrofiets trouwens. En die electrische driewielers voor bejaarden moeten ze ook verbieden, rijden alleen maar in de weg. Genoeg discussie zo??

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » di mei 16, 2006 6:37 pm

Dat wil ik echt niet hebben,het is zo lelijk en het staat echt totaal niet bij je fiets
ik hou het gewoon bij de Traditionele schijfremmen die tegenwoordig gebruikt worden

Newbie

Bericht door Newbie » di mei 16, 2006 6:55 pm

Het is ook geen rem maar een wiel met aandrijving ;)

Maar idd weer om te lachen, hoe verzinnen ze die prut :lol:

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » di mei 16, 2006 7:56 pm

maar waarom zo'n ontiegelijk groot ding in je wiel.Wat heb je eraan.Ik vindt het gewoon geld verspilling

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo mei 17, 2006 9:22 am

Is jullie ook wel eens opgevallen dat zulke dingen altijd op oude modellen toegepast worden?

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » wo mei 17, 2006 10:44 am

Ja lekker handig met 6 kilo aan je voorwiel. Wil wel eens zien hoe die hucken overleeft... :evil: :lol: vlgs mij trashh je hem meteen. En duik je als een baksteen naar voren, door het grotere gewicht.

Oja ben je lekker gezond bezig, komen er nog uitlaatgassen bij vrij. Uche uche. lekker hoor. Onnozelaars. Rot op met je onzin.

En benzine overal verkrijgbaar. Jazeker als je midden in het bos staat, waar in mijlenver geen benzinepomp te vinden is, moet je constant 6 kilo met je meezeulen. Leuk als je veel moet klimmen. :x :ban: deze wiel van deze society. :thumbsdown:

Idd hoe verzinnen ze het.. ontwerpers met te veel tijd en fantasie.

Maak je vrienden jaloers met deze wielen. Jazeker 8) ze lachen je eerder keihard uit. :lol:

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » wo mei 17, 2006 10:55 am

sherlock schreef:Is jullie ook wel eens opgevallen dat zulke dingen altijd op oude modellen toegepast worden?
Waarschijnlijk hadden ze die nog in hun garage staan.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo mei 17, 2006 11:19 am

Waarom toch dit soort dingen meteen afbranden tot op de grond?!?
Idee is toch leuk, je had de eerste mountainbikes moeten zien, zag er ook niet uit en kijk wat er tegenwoordig uit is voortgekomen.
Geen ontwikkeling/ evolutie zonder slachtoffers zeg ik dan maar.
Misschien is dit niet geschikt voor een MTB, aan de andere kant is het wellicht een alternatief om een zo stadfiets om te bouwen naar iets als een Spartamet of zo.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

TuneBrother

Bericht door TuneBrother » wo mei 17, 2006 1:34 pm

axiradius? lijkt me niet zo handig als je een keer flink fout rijd ;)
Of-the-shelf is dialed for the masses, Principia tubing is dialed for performance!

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » wo mei 17, 2006 1:46 pm

Hucken zoals bender doet,dat is pas lachen vooral met 6 kg in je voorwiel :evil: :lol:

Gène

Bericht door Gène » wo mei 17, 2006 1:56 pm

Belachelijk wat een idee. Daar moet je weer amerikaan voor zijn. Die mensen snappen het nog steeds niet. Dat ze bevolking van de bank willen helpen oke, maar ga dan ook daadwerkelijk bewegen.

Leukste van alles is de te verwachten olie crisis. Ze hebben al zelf daarover op hun site. Denk ze nou werkelijk dat er dan nog een druppel te krijgen is?

Och ja, zoals gezegd het idee is leuk, maar of het daadwerkelijk iets is.

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Newbie

Bericht door Newbie » wo mei 17, 2006 2:41 pm

En dan te bedenken dat je een nieuw wiel (van $400) kan aanschaffen als je er een slag in rijdt. Al denk ik niet dat dat heel snel gebeurt maar toch.. :roll:

Je kan er waarschijnlijk wel aardige nose-manuals mee doen 8)

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » wo mei 17, 2006 9:05 pm

downhillbiker schreef:Hucken zoals bender doet,dat is pas lachen vooral met 6 kg in je voorwiel :evil: :lol:
Mwa tel er maar ongeveer 6 kilo bij dan. Denk dat zijn complete voorkant ala 6 kilo weegt dan. Maarja geef het aan Bender eens kijken wat hij er van heel houd. krek weinig denk ik.

Dit ding tot op de grond afbranden, waarom niet./ Die fietsen met die tweewielaandrijving op het voorwiel, doormiddel van een wormwiel overbrenging werd ook niks hier in Nederland. Dus jah leuke ideeen, maar ze slaan de plank mis kwa commerciele haalbaarheid.

Alhoewel zo'n soort systeem wel werkte in de Paris Dakar, made by Yamaha.

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » wo mei 17, 2006 9:38 pm

Gewoon die waardeloze uitvinding uit een Vliegtuig laten droppen en zien of die nog heel is.Het blijft een zielig uitvinding om te hebben,maar ja het is amerikaans en daar denken ze alleen maar groot. :lol:

Maartentje

Bericht door Maartentje » do mei 18, 2006 12:39 am

Neenee,

Het is een Amerikaanse uitvinding en daar denken ze alleen maar lui....

Zo'n wiel is echt dikke onzin, dan kan je net zo goed een crossmotor nemen en de singletracks gaan verkennen....

dusss....
It's you, not the bike

Le Mark

Bericht door Le Mark » do mei 18, 2006 11:32 am

Ik vind het wel grappig. Meeste mensen(zoals ik) Weten niet eens hoe ze zoiets moeten bouwen ;) Ik vind het altijd wel knap
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr mei 19, 2006 9:44 pm

Grappig. Er staat op de site zelfs een link naar http://www.lifeaftertheoilcrash.net/, lezen die hap.
Ik vind dit wiel wel wat hebben. De constructie is best wel geniaal eigenlijk. Weer zo'n vinding waarvan je denkt, waarom zijn ze daar nou niet eerder opgekomen. Ja ik weet het je kan ook zelf trappen maar mijn moeder bijvoorbeeld niet meer zo goed i.v.m botontkalking. Dan is dit perfect en niet al te duur. De motor is zeer schoon en voldoet aan de strengste milieueis uit de wereld, namelijk die van Californië waar 2-takt motoren feitelijk verbannen zijn, en is zeer zuinig.
Je kan dan wel gelijk deze vinding gaan bashen maar als je al één iemand uit de auto haalt en op deze motor zet heb je al wat gewonnen.

Le Mark

Bericht door Le Mark » za mei 20, 2006 5:24 pm

Tenzij iedereen dat wiel in zn fiets zet, en ook gewoon auto blijft rijden :D Kom je ook geen stap verder ;) :(
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"

koekie

Bericht door koekie » wo mei 24, 2006 12:09 am

come on!

Think outside the box!
Is niet bedoeld voor sportieve doeleinden, of freeriden.
Tis een technische vingeroefening, een visie van iemand..

Denk niet dat het de oplossing is tegen onze olieconsumptie.
Maar goed, het zit em dus in het kleine en efficiënte en dat is nu precies hoe we (en vooral de amerikanen) moeten denken.

Mitshubishi heeft bijvoorbeeld al een lancer evo ontwikkeld met 4 electromotoren op iedere naaf van het wiel.
die los van elkaar kunnen werken (vernuftige 4wielaandrijving)
onafgeveerd gewicht is dan wel weer een probleem, en laat je dat nu net bij een auto zo licht mogelijk willen hebben..
Maargoed, t laat zien dat je in een conventionele fiets / mtb een dergelijk systeem volledig bruikbaar kan inbouwen.

tis een hi-tech solex als het ware.
Maar wat je er nu precies aan hebt? tis een mooi stukje techniek.
Knap bedacht. Maar een oplossing is het niet.
2-takt motoren vervuilen relatief veel, En persoonlijk vind ik dat er meer gekeken moet worden naar 100% schone alternatieven.
kleiner & efficiënter waar het niet anders kan.

maar verder.
Gewoon fietsen!!!!!!!!!!!!!

Plaats reactie