Mooi.. nog een paar daagjes wachten...

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm
Mooi.. nog een paar daagjes wachten...

Bericht door DeKerfs » zo dec 25, 2005 11:19 am

.. en dan:


http://www.dakar-derooy.com/2005/nl/plu ... es/262.jpg

http://www.dakar-derooy.com/2005/nl/plu ... es/263.jpg

Ik heb dr zin an... Mooie line-up dit jaar. Hans Stacey heeft naar eigen zeggen goede zaken gedaan in een hoop rand-voorwaarden voor zijn trucks en team. Hans Bekx staat zeer scherp met 2 volledig nieuwe trucks en vader en zoon de Rooy zijn, zoals altijd gewoon goed vertegenwoordigd. Ik kan niet wachten :)
---www.cjmedia.nl---

Chiel
Berichten:981
Lid geworden op:za mei 03, 2003 9:15 pm
Locatie:Amersfoort

Bericht door Chiel » zo dec 25, 2005 6:23 pm

Inderdaad ....wordt vette shit.....
Kijken dussssssss

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Bericht door DeKerfs » vr dec 30, 2005 7:07 pm

GVD!! :evil:

Zowel Team Hans Bekx als Team De Rooy zullen morgen NIET mogen vertrekken in de Dakar rally.

Na problemen rond de goedkeuring van de trucks van zowel Bekx als De Rooy, is nu eindelijk toch het doek gevallen en heeft de overkoppelende autosport federatie de trucks niet goed gekeurd...

Wát er precies mankeert is mij geheel onduidelijk. Voorgaande jaren waren er al problemen, zelfs bij een van de laatste etappes werden auto's om vage redenen toch uit de wedstrijd gehaald... Nu mogen ze niet eens starten...

Ben zeer benieuwd hoe dit verhaal een dikke start gaat krijgen... wat dát zal het zeker... Zowel Jan als Hans zullen hun duur investeerde geld niet zomaar aan de kant zetten omwille van veel te vaag omschreven en dubieuze regelementen die de organisatie zelf met de 'franse slag' hanteerd...

Vind het persoonlijk erg jammer, te meer om dat de trucks hier zowat om de hoek gebouwd zijn en ik de Dakar eigenlijk enkel om de deelname van Bekx, De Rooy en Stacey volg. Eén geluk lijkt dat Hans Stacey (truck gebouwd aan overzijde van de straat waar ik werk) vooralsnog geen problemen lijkt gehad te hebben met inschrijven en goedkeuring.

De gebroeders Van Ginkel (Ginkels Automobiel Fabriek of wel Ginaf) waren zowiezo te laat met inschrijven en zijn niet eens afgereisd.

:argue:
---www.cjmedia.nl---

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Bericht door Elevation12,000 » vr dec 30, 2005 7:18 pm

Die rotfransen weer

Chiel
Berichten:981
Lid geworden op:za mei 03, 2003 9:15 pm
Locatie:Amersfoort

Bericht door Chiel » vr dec 30, 2005 8:10 pm

:ban: :ban: van de rally.... dusss....

das inderdaad mooi Kaa Uuu Tee......

Pino
Berichten:2472
Lid geworden op:wo aug 08, 2001 7:40 am

Bericht door Pino » vr dec 30, 2005 9:00 pm

Wat een typisch Nederlandse" Pavlov-reactie om dit te bestempelen als "met de Franse Slag".
Vorig jaar waren er al problemen (en waarschijnlijk daarvoor ook al) omdat ze zaken erdorr heen proberen te krijgen die niet standaard zijn.
En dan moet je zorgen dat je daar op tijd toestemming voor krijgt of in ieder geval terug kunnen vallen op een duidelijk gehomologeerd standaarddeel (gek he, die standard trucks komen wel door de keuring!).
Als je wedstrijden gaat rijden zorg je ervoor dat je je licentie op tijd hebt en je gaat niet op de startstreep lopen huilen dat het aan de organisatie ligt.
Bleiters zijn het. De papieren maken een belangrijk deel uit van de voorbereiding en als je het niet voor elkaar hebt, ben je een prutser.
(en ik heb er ook minder vleiende benamingen voor)

Gebruikersavatar
Downhillbillie
Berichten:187
Lid geworden op:ma nov 01, 2004 3:44 pm
Locatie:dordrecht

Bericht door Downhillbillie » vr dec 30, 2005 9:19 pm

Idd. knuppels zijn het. Er wordt niet voor niets elk jaar een boek vol met
eisen neergelegd en geloof me: die zijn vrij rechtlijnig - goed is goed en fout is fout. Een club van zware jongens met zoveel ervaring mag i.m.h.o niet op een l#llige conformiteitsafwijking naar huis gaan. Een foutje is snel gemaakt, je kunt weleens een gokje wagen maar je zult dit altijd moeten kunnen opvangen lijkt me. :swear: -but thenagain what do i know
:oops:

Gebruikersavatar
bart-fmx
Berichten:571
Lid geworden op:vr okt 29, 2004 6:07 pm

Bericht door bart-fmx » za dec 31, 2005 12:01 am

Ik ben het volkomen met pino eens als ze echt zo'n goed voorbereid team waren hadden ze de papieren ook wel in orde. Heb net nog zitten kijken op eurosport en het bleek dat het om een aantal onderdelen ging wat niet op de honologatie lijst (of hoe dat ook heet) stond. Met andere woorden het is niet toegestaan maar we schroeven het er wel op :roll: Dom. En dat er vorig jaar iemand uit de wedstrijd werd gehaald. Dit had te maken met het feit dat je niet alle onderdelen van een truck mag vervangen doe je dit wel dan volgt er diskwalificatie simpel toch?
nothing beats cubic inches

Gebruikersavatar
Zane!
Berichten:4842
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 7:37 pm

Bericht door Zane! » za dec 31, 2005 11:55 am

Dit had te maken met het feit dat je niet alle onderdelen van een truck mag vervangen doe je dit wel dan volgt er diskwalificatie simpel toch?
ja heel simpel.. jij hebt dus ook heel duidelijk opgemerkt wat t kamaz teams in de laatste etappes flikte vorig jaar (weet je niet dus: lassen in dorpen oa)

zane

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Bericht door KoeniE » za dec 31, 2005 12:00 pm

denk dat de mensen die niet zo diep in de materie zitten hier een beetje kort door de bocht gaan... het probleem zit vooral bij de FIA een trage logge en hypocriete franse (maar voor de belasting gevestigd in geneve) organisatie. Zij hebben verzaakt de papieren optijd af te hebben voor DAF (niet voor de teams) en geven niet thuis nu en komen hun beloftes niet na en zeggen 2 januari ben je de eerste... Ik heb vaker met het bijltje FIA gehakt en ik snap het probleem helemaal... zelfs mensen bij de KNAF (nederlandse bond) kennen dit probleem. FIA is er om te cashen en daarna geven ze niet thuis (daar komt het iig vaak op neer !)

Grtz Koen

Steelboy
Berichten:8100
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za dec 31, 2005 12:15 pm

Ook ik vind de gedachte 'niet aan regelementen voldoen, pech voor ze' nogal kort door de bocht.
Het is nogal vreemd als de ene organisatie FFSA aangeeft dat de keuring goed doorlopen is op wat kleine puntjes na. Punten worden aangepast en vervolgens krijgen ze eind december een fax dat het toch niet goed is. FIA mengt zich er nog in en niemand weet meer hoe of wat en belangrijker, niemand neemt een beslissing. De bonden geven dus niet duidelijk aan hoe of wat...

Neem maar aan dat De Rooy en Becx dit soort dingen eerder hebben meegemaakt en er dit jaar alles aan gedaan hebben om zoiets te voorkomen...

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Bericht door KoeniE » za dec 31, 2005 12:17 pm

ff gemoved naar zandbak ivm niet bike gerelateerd :D

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Dus

Bericht door didadunlop » za dec 31, 2005 1:37 pm

idd zeer K*T...

Thierry Sabine draait zich om in zijn graf als ie ziet wat er de laatste paar jaren van de Dakar is geworden.


Echt alleen door bureaucratisch gelul en mensen die op vakantie zijn mogen ze niet starten. Zeer spijtig. Voor mij geen Dakar kijken dit jaar.

Begint er wel op te lijken dat pro (lees fabrieks) teams wel alles mogen doen (Jutta Kleinschmidt met d'r opgeblazen motor enkele jaren geleden, Kabirov met zijn buiten het kamp gelaste frame, GPS overtredingen etc etc) maar dat "prive"rijders steeds meer buiten het spel vallen door de vele regels. daar kan je als prive rijder gewoon niet tegenop boksen.

Tijd om de TurboTwin over te vliegen en als tourist met 200 KM/H langs het parcours gaan vliegen....

GOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
bart-fmx
Berichten:571
Lid geworden op:vr okt 29, 2004 6:07 pm

Bericht door bart-fmx » za dec 31, 2005 6:01 pm

Zane! schreef:
Dit had te maken met het feit dat je niet alle onderdelen van een truck mag vervangen doe je dit wel dan volgt er diskwalificatie simpel toch?
ja heel simpel.. jij hebt dus ook heel duidelijk opgemerkt wat t kamaz teams in de laatste etappes flikte vorig jaar (weet je niet dus: lassen in dorpen oa)

zane
Lassen is wat anders dan onderdelen vervangen
nothing beats cubic inches

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » za dec 31, 2005 6:22 pm

Niet als het tijdens een stage is waar je alle reparaties binnen het kamp moet uitvoeren. Kamp was dicht en hun zijn "even" naar een dorpje verderop gegaan.

En dat is niet het enige. Jan de Rooy had zijn motor opgeblazen. Mocht dus niet verder rijden in de competitie. Jutta Kleinschmidt (Volkswagen) deed hetzelfde. Hebben ze een nieuwe motor ingelepeld en ze mocht gewoon doorracen.

Nee sinds het overlijden van Thierry Sabine en de komst van de ASO is het avontuur voor particulieren redelijk voorbij.

Gebruikersavatar
bart-fmx
Berichten:571
Lid geworden op:vr okt 29, 2004 6:07 pm

Bericht door bart-fmx » za dec 31, 2005 6:52 pm

Ik zeg ook niet dat het er beter op wordt hoor ik vind het zelf ook steeds minder worden.
nothing beats cubic inches

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Bericht door KoeniE » zo jan 01, 2006 12:16 pm

was dit ook niet de reden dat hubert auriol een aantal jaar geleden de dakar organisatie uit gestapt is? Het is gewoon puur bureau cratisch gelul want er rijden wel mee auto's mee waar ze wel uitzonderingen voor maken omdat ze anders niet in de race mee kunnen doen... (zoals robby gordon met zijn car(b/t)onnen 2 wiel aangedreven hummer...)

Gebruikersavatar
dobbel our zero
Berichten:1210
Lid geworden op:wo mar 12, 2003 10:18 am
Locatie:Rotterdam

Bericht door dobbel our zero » wo jan 04, 2006 1:15 am

vinden jullie het daarnaast ook zo irritant dat ze bij rtl7 steeds van die weinig irritante reclameblokken tijdens de uitzending er tussendoor drukken?

heb tot nu toe de uitzendingen wel gecheckt en vond 't aardig irritant :x

Gebruikersavatar
Drooze @ DirtE19
Berichten:1235
Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
Locatie:D19 trails
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo jan 04, 2006 10:13 am

waar en wanneer is er eigenlijk het beste programma om dakar een beetje te volgen?

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Bericht door KoeniE » ma jan 09, 2006 8:51 pm

Het is weer zo ver... Het eerste slachtoffer van dit jaar...

The Dakar in mourning
For the second consecutive year, the Dakar caravan was stricken on the route towards Kiffa. Australian rider Andy Caldecott, victim of a massive accident, was killed instantly at km 250 of the stage. Today also saw the retirement of Isidre Esteve, who was taken to hospital in Nouakchott following an accident. Cyril Despres posted his third stage win.

The stage following the rest day spent in Nouakchott was to be the turning point of the 2006 Dakar. The sporting spectacle promised to the competitors was overshadowed by the tragedy that unfolded at km 250, where Andy Caldecott succumbed after an accident aboard his KTM. Alerted at 11h31, the organisation dispatched a medical helicopter to the scene of the incident. Arriving at 11h55, the doctors confirmed at 11h57 the passing of Caldecott, according to the doctors he was killed instantly.

The Australian rider, who was participating in his third Dakar, retired in 2004 after completing the Atar stage with a broken ankle. The following year, he finished sixth in the final standings, with two stage wins at Smara and Kayes. Jordi Arcarons took notice of this performance and offered Caldecott a spot in the KTM-Repsol team to stand in for the injured Jordi Duran. Caldecott, a last minute entry for the rally, posted the best time on the Er Rachidia stage, and occupied 10th place in the standings.

Cyril Despres didnÂ’t have the time to enjoy his third stage win on the 2006 Dakar. Under other circumstances, this performance could have held a legitimate satisfaction for the defending champion, because before the start he wasnÂ’t sure of his capability to deal with the pain from tendonitis in his right wrist. But despite his third success, the atmosphere in the bivouac is not of celebration, especially for the KTM-Gauloises team, which also saw one of its own have a serious accident. Isidre Esteve Pujol, who crashed twice, was taken by helicopter to hospital in Tidjikja He was looked after by rally doctors, he will be immediately transferred by airplane to hospital in Nouakchott for a medical scan.

Afbeelding

Special release
Death of Andy Caldecott
The organisers of the 28th edition of the Dakar have learnt today, Monday the 9th of January 2006, the death of KTM rider n°10 Andy Caldecott.

At km 250 of stage 9 between Nouakchott and Kiffa, on a fast portion, the Australian biker suffered a bad crash. and died.

Aware of the accident at 11:31AM, the rally headquarters immediately sent a medical helicopter that landed at 11:55 AM on the scene of the accident. The doctors unfortunately could only note the death of the biker that according to them struck immediately.

Andy Caldecott, 41 years of age, was competing in his third Dakar. He had finished 6th of the 2005 edition and was currently 10th overall of this edition after having won stage 5 between Nador and Er-Rachidia in Morocco.

To his family that was immediately contacted, the Dakar wishes to express its sincere condolences.

Gebruikersavatar
zonoskar
Berichten:2600
Lid geworden op:za nov 24, 2001 12:29 am

Bericht door zonoskar » ma jan 09, 2006 10:09 pm

Hopelijk schaffen ze hiermee die achterlijke snelheidsbeperking af, het heeft blijkbaar geen zin. Jammer van Caldecot overigens, ik leef met zijn gezin mee. Maar hij stierf wel tijdens z'n favoriete bezigheid (of iig een van z'n favoriete). RIP.

Gebruikersavatar
Mech
Berichten:440
Lid geworden op:vr aug 17, 2001 5:09 pm

Bericht door Mech » di jan 10, 2006 6:26 pm

Snelheids beperking maakte in deze idd niks uit. Hij is gevallen in een volgas situatie op een snelle piste waar veel stof hing door de eerder gestarte langzamere motoren. Naar alle waarschijnlijkheid heeft hij een gat geraakt en hierdoor voorover geslagen en hij heeft de motor in de nek gekregen. Ik denk niet dat er veiligheids maatregelen zijn die zoiets kunnen voorkomen. Maar het blijft gewoon echt klote, 3e KTM fabrieksrijder in 2 jaar die verongelukt.

Brum.
Berichten:3080
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 5:56 pm

Bericht door Brum. » wo jan 11, 2006 3:20 pm

En Stacey op nr. 2... Alleen Tchaguine nog op 3u voorsprong. Tsja, het is weer 'als' dag, want 'als' Hans gister niet op z'n zij was gegaan met het rode monster dan stond hij nu in de positie om de leiding over te nemen, maarja...

Benieuwd wat de Rooy en Bekx voor volgend jaar in mekare knutselen, heb alleen Bekx 1x in actie gezien op de A50, maar wát een geweld, nie normaal!

Wat is die Knuiman trouwens een aars, beetje op TV verkondigen hoe Caldecott van de route afweek en onverantwoorde risico's nam. Beetje respect graag meneer RTL7minuteninkoper...

Plaats reactie