Internet en Windows...
Moderator:Beheerders
D"r was laatst over heisa over het feit dat Windows een lek oid had, en dat je dat zo snel mogelijk!!! moest dichten. Okee, goed. Ik die update gedownload en geïnstalleerd (was SP1 dacht ik), en alles werkt nog goed.
Totdat... ik internet weer wilde starten. Normaal is op dat icoontje klikken genoeg, ik had de IE ingesteld dat ie dan zelf verbinding zou maken. Die instelling is niet veranderd, maar werkt echter niet meer. Okee, vervelend, maar niets aan te doen, ik kan er mee leven.
Vervelender: mijn vader werkt met Outlook, en daar doet ie ff een stukje raarder. Berichten kunnen wel geopend worden, maar bijlagen worden direct als onveilig bestempeld en kunnen daardoor niet geopend/opgeslagen worden. Dit geldt niet alleen voor nieuwe berichten, maar ook voor oude, die al heel lang in z"n inbox staan, en als veilig bestempeld waren.
Dus: heeft iemand raad/tips voor mij? En niet met ""Neem Linux"" oid aankomen, daar schiet ik toch niets mee op... Vooral dat van de Outlook is bijzonder vervelend.
Shoot! :-*
Totdat... ik internet weer wilde starten. Normaal is op dat icoontje klikken genoeg, ik had de IE ingesteld dat ie dan zelf verbinding zou maken. Die instelling is niet veranderd, maar werkt echter niet meer. Okee, vervelend, maar niets aan te doen, ik kan er mee leven.
Vervelender: mijn vader werkt met Outlook, en daar doet ie ff een stukje raarder. Berichten kunnen wel geopend worden, maar bijlagen worden direct als onveilig bestempeld en kunnen daardoor niet geopend/opgeslagen worden. Dit geldt niet alleen voor nieuwe berichten, maar ook voor oude, die al heel lang in z"n inbox staan, en als veilig bestempeld waren.
Dus: heeft iemand raad/tips voor mij? En niet met ""Neem Linux"" oid aankomen, daar schiet ik toch niets mee op... Vooral dat van de Outlook is bijzonder vervelend.
Shoot! :-*
Re:Internet en Windows...
Er waren waarschijnlijk meer keuzes die je kon maken tijdens het updaten. Het enige dat je niet had moeten doen is SP1 updaten tenzij je een geregistreerde versie van Windows hebt. Ik vermoed dus dat je een illegale versie van windows hebt waar SP1 niet op werkt.
Tip. Gooi SP1 er af en zorg dat alles clean is (ook je registry). Als je SP1 wilt kun je beter uitkijken naar een gekraakte versie.
Maar nogmaals, SP1 heeft niets met het lek te maken.
Tip. Gooi SP1 er af en zorg dat alles clean is (ook je registry). Als je SP1 wilt kun je beter uitkijken naar een gekraakte versie.
Maar nogmaals, SP1 heeft niets met het lek te maken.
SP 1 voor Internet Explorer? Die is toch niet recent die update of vergis ik me nu? Dacht dat ze die al medio of eind vorig jaar hadden uitgebracht.
Enigste wat er nu uit is, is een update van SP1 voor IE maar voor de rest niets speciaals.
Greetz,
Animine
Enigste wat er nu uit is, is een update van SP1 voor IE maar voor de rest niets speciaals.
Greetz,
Animine
Dat probleem met Outlook is geloof ik gewoon een vinkje in de opties van outlook. Ik heb zelf geen outlook dus kan het niet controleren, maar het komt me bekend voor.
Waarschijnlijk stond de optie op "bijlagen wel openen", maar is die door het updaten weer omgezet.
Waarschijnlijk stond de optie op "bijlagen wel openen", maar is die door het updaten weer omgezet.
-
Oulook -> Tools -> Options -> Security -> Do not allow attachments... uitvinken.
Alee, en dat waarschijnlijk in het Nederlands dan
Succes
Alee, en dat waarschijnlijk in het Nederlands dan

Succes
Die van dat uitvinken ga ik ff proberen! Maar ik heb overigens wel de legale versie van Xp (pro). Je computer werd dan gecheckt op welke update(s) je moest hebben, en in mijn geval was dat dus SP1. Ik weet niet of dat van internet erdoor komt, maar het is iig gelijktijdig gebeurd (dus zou wel logisch zijn..)
Edit: Outlook is weer prima! Thanks! Nu nog van dat internet zooi, iemand nog een tip?
Edit: Outlook is weer prima! Thanks! Nu nog van dat internet zooi, iemand nog een tip?

Heb je al een beetje rondgekeken onder internet-opties? Staat de goede verbinding als standaardverbinding ingesteld en is ook gekozen voor: altijd mijn standaardverbinding kiezen. Het kan ook helpen om dit opnieuw allemaal te doen en dan okee te klikken.
Overigens is het zo dat SP1 niet eens wil installeren als je een illegale versie hebt, dus als ie wel installeert dan is het gewoon goed.
Ik raad je overigens aan om automatische updates in te schakelen (icoon op bureaublad van deze computer > rechtermuisknop > eigenschappen > automatische updates) zodat je computer altijd up-to-date is. Nieuwe updates worden dan automatische gedownload en vervolgens gevraagd of het moet worden geinstalleerd (dit moet je dan ook ff aanvinken bij automatische updates).
Overigens is het zo dat SP1 niet eens wil installeren als je een illegale versie hebt, dus als ie wel installeert dan is het gewoon goed.
Ik raad je overigens aan om automatische updates in te schakelen (icoon op bureaublad van deze computer > rechtermuisknop > eigenschappen > automatische updates) zodat je computer altijd up-to-date is. Nieuwe updates worden dan automatische gedownload en vervolgens gevraagd of het moet worden geinstalleerd (dit moet je dan ook ff aanvinken bij automatische updates).
Had idd al onder internet-opties gekeken, en alles klopte. Wachtwoord enzo opnieuw ingevuld, ""altijd standaard verbinding kiezen"" stond ook nog aangevinkt.. dus ik snap het niet
Automatische updates stonden ook al aan trouwens, maar iig bedankt

Automatische updates stonden ook al aan trouwens, maar iig bedankt

mijn bevinding is dat I explorer stinkt en gisteren van mijn pc verwijderd is...
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
je moet gewoon in je hoofd houden dat een computer altijd doet wat je vraagt, niet wat je denkt dat je vraagt
:-*

Jurriaan schreef:
Appel![]()
Dank je voor de wederom zeer nuttige bijdrage in een topics over PC"s.
Tuurlijk kopen we nu allemaal een Apple omdat iemand niet zo goed met de software overweg kan. Want hej, de software bij Apple is voor iedereen METEEN een open boek.
Cut the crap.
right! ik begrijp dat jij een tevreden Apple gebruiker bent!