Re:Godskolere, wat is snowboarden gaaf zeg!
Moderator:Beheerders
-
Net terug van 10 dagen Swiss. Veel, heel veel sneeuw gehad.
De eerste paar dagen zelf wat aangeklooid en daarna 3 daagjes les genomen. Einde van de week was het aan 1 stuk door bochtjes en 360 graden slips maken, off-piste boarden en tot slot durfde ik ook te droppen zoals ik gewend was met de BP. Volgend jaar weer! Nu sparen voor een snowboard etc.
in ieder geval iedereen hier ook nog de beste wensen.
Bram
De eerste paar dagen zelf wat aangeklooid en daarna 3 daagjes les genomen. Einde van de week was het aan 1 stuk door bochtjes en 360 graden slips maken, off-piste boarden en tot slot durfde ik ook te droppen zoals ik gewend was met de BP. Volgend jaar weer! Nu sparen voor een snowboard etc.
in ieder geval iedereen hier ook nog de beste wensen.
Bram
-
Ik heb nog een Burton Balance 156 en schoenen maat 44 (+ 46) staan.
Voor 300 euro gaat de plank met één paar schoenen weg.
Grts.
Grts.
Yep...heb ook ontdekt dat snowboarden erg verslavend is. Nu al helemaal tevee; hobbies. Iemand een zak geld voor me?
Godskolere, wat is snowboarden gaaf zeg!........en slecht voor je rug, knie en polsen.
Trust me on this one.
Trust me on this one.
Maar je kan gelukkig wel een deel van de protectoren van de mtb overnemen op "t snowboard als je toch zo extreem wil doen.
El Florio schreef:
Maar je kan gelukkig wel een deel van de protectoren van de mtb overnemen op "t snowboard als je toch zo extreem wil doen.
De zware kwetsuren waren allemaal van te bruuske/zware schokken van"t landen, verdraaien van lichaamsdelen die niet die richting uit horen te draaien, bindingen die breken en u knie rondjes doen draaien enz...en daar helpen protectors jammer genoeg nauwelijks of niks tegen.....trust me

-
Sledge Hammer in town???

-
seg Links, gij zit toch ook in a-pen dacht ik dus als het eventueel hopelijk nog bijsneeuwt moete zeker es meegaan naar de kennedy-tunnel, daar heb ik vorig jaar ne superkoele kikker gebouwd en da ging goe!!! gewoon om dr in te komen enzo...
maar dan moeten we wel vanavond ff met zn allen tot onze allerliefste vader daarboven bidden dat hij het geile witte poeier weer even laat nederdalen over ons arme smachtende zieltjes!
afspraak voor de avondmis? om 7 uur voor het beeldje van Sint-Eustachius ok?
de heer zij met u...
maar dan moeten we wel vanavond ff met zn allen tot onze allerliefste vader daarboven bidden dat hij het geile witte poeier weer even laat nederdalen over ons arme smachtende zieltjes!
de heer zij met u...
Links schreef:
[El Florio schreef:
De zware kwetsuren waren allemaal van te bruuske/zware schokken van"t landen, verdraaien van lichaamsdelen die niet die richting uit horen te draaien, bindingen die breken en u knie rondjes doen draaien enz...en daar helpen protectors jammer genoeg nauwelijks of niks tegen.....trust me![]()
Ik bedoelde vooral zo"n Dainese back-protectie jasje en eventueel polsbescherming.
ik wil ook weer boarden ik ga in februari voor de derde keer snowboarden en ik heb 6jaar geskiet maar snowboarden is zeker veel gaver.
nu nog vette jumps en drops maken
nu nog vette jumps en drops maken
-
jajaja ikke ikke ook ook naar de bergen in februari!!! da zen de goei...
neeje serieus:
hebben jullie dan ook geen last om je evenwichtsgevoel om te switchen van boarden naar biken? ik merk dat als ik even niet geboard heb, dat ik dan veel slechter kan airen omdat het zo anders voelt dan op een fiets...
MAAR toch blijft het godskolere gaaf!
neeje serieus:
hebben jullie dan ook geen last om je evenwichtsgevoel om te switchen van boarden naar biken? ik merk dat als ik even niet geboard heb, dat ik dan veel slechter kan airen omdat het zo anders voelt dan op een fiets...
MAAR toch blijft het godskolere gaaf!
-
het is ckr gaaf en word waarschijnlijk een van mn keuzevakken volgend jaar. outdoorsport het hoofdvak

...ook leuk, indoor halfpipe te Landgraaf is geopend. Kan je je prima vermaken. En hard vallen...
Links schreef:
[El Florio schreef:
De zware kwetsuren waren allemaal van te bruuske/zware schokken van"t landen, verdraaien van lichaamsdelen die niet die richting uit horen te draaien, bindingen die breken en u knie rondjes doen draaien enz...en daar helpen protectors jammer genoeg nauwelijks of niks tegen.....trust me![]()
een rugprotector doet heel erg veel,
trust me;)
- Ghostdog - X
- Contacteer:
Black Tragic schreef:
Ik heb nog een Burton Balance 156 en schoenen maat 44 (+ 46) staan.
Grts.
klinkt als iemand die Bram nooit in het echt gezien heeft :P
boardje van 1.56 gaat niet werken met bram van 2m+

Hoe de hel durf en of mag je met 8 a 10 dagen beginnende snowboard talent in hemelsnaam OFF-Piste boarden, (tenzij je dit al op skies deed, maar dan nog)kerel wat heb je buiten de piste te zoeken, echt ongeloofelijk stom...was het naast de piste of echt off piste (het meest overtrokken begrip in de wereld). Zeker ook lekker zonder schep, sonde, ehbo, pieper en communicatie middelen de poeder in. Bram de beste wensen en nog vele jaren board plezier gewenst...Ga zo door.BOMBPROOF bram schreef: Net terug van 10 dagen Swiss. Veel, heel veel sneeuw gehad.
De eerste paar dagen zelf wat aangeklooid en daarna 3 daagjes les genomen. Einde van de week was het aan 1 stuk door bochtjes en 360 graden slips maken, off-piste boarden
Bram
(ik bedoel het niet hatelijk, ik kan alleen zo boos worden over die hollandertjes die naast de pistes knallen zonder ook maar een gram van alpinisme en of terrein ervaring te dragen, kennis van sneeuw, wat bestaan er meerdere soorten sneeuwkristallen met andere hechteigenschappen ??? laat staan kennis van zoeken met pieper enz enz, vallen elk jaar weer hoopjes onnodige doden mee. Hetzelfde geldt voor duitsers die de noordzee effe opknallen om te surfen enz, dat werkt gewoon te vaak niet, allen zijn dit vaak dodelijke fouten)
Als jij mij kan uitleggen hoe een rugprotector "heel erg veel kan doen" tegenZAG schreef: een rugprotector doet heel erg veel,
trust me;)
torsionale breuken en kwetsuren dan zou ik je misschien nog geloven.... ::)
Want dat soort kwetsuren zijn Nr1 in mijn snowboardland.
trust me staat er niet bij om tough te klinken, jammer genoeg.
box one bastard schreef:
seg Links, .........
de heer zij met u...
Hey box one bastard, ik heb daar staan wachten.....en wachten ......en wachten....
...aan de Sint-Eustachius kerk maar er is niemand komen opdagen........ ;D
zondaars.
-
ELVIS schreef:
[BOMBPROOF bram schreef:
Net terug van 10 dagen Swiss. Veel, heel veel sneeuw gehad.
De eerste paar dagen zelf wat aangeklooid en daarna 3 daagjes les genomen. Einde van de week was het aan 1 stuk door bochtjes en 360 graden slips maken, off-piste boarden
Bram
Hoe de hel durf en of mag je met 8 a 10 dagen beginnende snowboard talent in hemelsnaam OFF-Piste boarden, (tenzij je dit al op skies deed, maar dan nog)kerel wat heb je buiten de piste te zoeken, echt ongeloofelijk stom...was het naast de piste of echt off piste (het meest overtrokken begrip in de wereld). Zeker ook lekker zonder schep, sonde, ehbo, pieper en communicatie middelen de poeder in. Bram de beste wensen en nog vele jaren board plezier gewenst...Ga zo door.
(ik bedoel het niet hatelijk, ik kan alleen zo boos worden over die hollandertjes die naast de pistes knallen zonder ook maar een gram van alpinisme en of terrein ervaring te dragen, kennis van sneeuw, wat bestaan er meerdere soorten sneeuwkristallen met andere hechteigenschappen ??? laat staan kennis van zoeken met pieper enz enz, vallen elk jaar weer hoopjes onnodige doden mee. Hetzelfde geldt voor duitsers die de noordzee effe opknallen om te surfen enz, dat werkt gewoon te vaak niet, allen zijn dit vaak dodelijke fouten)
ik denk dat je off-piste en off-piste hebt. hier bestond dat uit een hellingkje waar al wat spoortjes stonden maar waar het geen kwaad kon. (eerst geinformeerd bij de locals van de lift en mijn vriendin die al zo"n 20 jaar in dat gebied komt.) Off-piste was voor mij dus hetgeen dat (vlak) naast de gewone piste lag. Gewoon een alternatieve route door dikke sneeuw. Niks geen hele steile hellingen waar veel (natuurlijke) lawines voortkomen. Ik heb helaas geen foto"s.
-
Daarnaast, over de mate van bescherming... Ik had behalve mijn Dainese combo (rug, armen, heupen) ook mijn knie en scheenbeen Dainese aan. Maar ook een speciale Snowboard-beginners-broek met zachte stukken op heupen en bij kont. Die had ik onder de Dainese aan. Mijn (intergraal)helm had ik thuis gelaten vanwege ruimtegebrek in de auto en omdat patricia begon te protesteren over nog meer zooi die ik mee wou nemen. (en dat sneeuw toch altijd zacht was....) Maar die helm gaat volgende keer wel degelijk mee. Sneeuw is helemaal niet altijd zacht. (auw!) Ik zag heel veel gasten met Uvex helmen (BP heeft Uvex bike in het assortiment, nu Ski nog...). Zo"n helm heb ik volgende keer wel bij me.
Ik ben meer dan eens op mijn bek gegaan. op mijn knie bijv. daar hielp die dainese wel goed tegen. en op mijn kont natuurlijk daar hielp die snowboard broek veel. Gelukkig heb ik niet lichaamsdelen blijvend vervormd.
Ik ben meer dan eens op mijn bek gegaan. op mijn knie bijv. daar hielp die dainese wel goed tegen. en op mijn kont natuurlijk daar hielp die snowboard broek veel. Gelukkig heb ik niet lichaamsdelen blijvend vervormd.
Full body armors, scheenbeschermers en helms tijdens t boarden... Waar moet dat naartoe met de jeugd van tegenwoordig ::)

-
Dude© schreef:
jeugd
???
30 jaar alweer hoor. Ouwe mensen breken eerder hoor, dan moet je je zelf inpakken!
En verder ben ik het met je titel compleet eens. ;D
Bedankt dat je mijn reactie niet aanvallend opvatte. ;D
(ps Willingen/Winterberg is dichtbij om te planken)
Bedankt dat je mijn reactie niet aanvallend opvatte. ;D
-
ELVIS schreef:
ja, maar daar heeft Patricia geen 2-de huisje... met alle gemakken die je je maar kan voorstellen... plus dat je in de zomer ook de mogelijkheid hebt om te biken!
2e huisje, vrouw, sneeuw, fietsen.....volgens mij heb jij iets beter gedaan dan ikuh ;D