MTB films sharen
Moderator:Beheerders
YOYOYO.... tis bijna weer winter.... tijd dus om met je afgeragde benen bij moeder thuis op de bank bij de kachel te zitten.... en JAJA te kijken naar "some real action" achter de buis cq beeldscherm!!!
Ik heb zelf een aantal films op mijn schijf. Wie wil er met me sharen?
Ik heb een server om op te down- en uploaden... email me jouw lijst met films en ik mail de mijne......
Raggertje
Ik heb zelf een aantal films op mijn schijf. Wie wil er met me sharen?
Ik heb een server om op te down- en uploaden... email me jouw lijst met films en ik mail de mijne......
Raggertje
Re:MTB films sharen
Is het snelle server? 100 kb of hoger?
Ik heb ADSL, 1536/256 Kbit/s en begin november 2048/320 Kbit/s... dus 320 kb voor jouw.....
Met een beeeeeeetje geduld OK hoor!!!
Met een beeeeeeetje geduld OK hoor!!!
Zou wel mooi wezen he, dat 8 kilobit ook maar meteen 8 kilobyte was?
Deel die 320 dus maar ff door 8 en dan heb je de MAXIMALE snelheid die je kunt halen...
Deel die 320 dus maar ff door 8 en dan heb je de MAXIMALE snelheid die je kunt halen...
kleine b staat toch voor bit en B voor byte
dus dan is 320kb toch de max. of mis ik nou wat ???
dus dan is 320kb toch de max. of mis ik nou wat ???
Heb "tff opgezocht:
Hoeveel is een 1 kilobit ook al weer?
bit - kleinste hoeveelheid informatie die verstuurd kan worden (1 of 0, aan of uit dus)
1 Byte - 8 bits
1 Kilobyte (KB) - 1024 bytes (8192 bits)
1 Megabyte (MB) - 1024 kilobytes (8192 kilobit)
1 kilobit (kb) - 1024 bits
1 megabit (mb) - 1024 kilobit
Maar het ging over die fokking video"s en niet over die waaaanzinnigge snelheid van mijn provider.... ;D
So..... nog iemand interesse?
Hoeveel is een 1 kilobit ook al weer?
bit - kleinste hoeveelheid informatie die verstuurd kan worden (1 of 0, aan of uit dus)
1 Byte - 8 bits
1 Kilobyte (KB) - 1024 bytes (8192 bits)
1 Megabyte (MB) - 1024 kilobytes (8192 kilobit)
1 kilobit (kb) - 1024 bits
1 megabit (mb) - 1024 kilobit
Maar het ging over die fokking video"s en niet over die waaaanzinnigge snelheid van mijn provider.... ;D
So..... nog iemand interesse?
Ruud schreef:
Zou wel mooi wezen he, dat 8 kilobit ook maar meteen 8 kilobyte was?
Dus dan is de maximale snelheid die ik kan halen 40 Kb. en dan een goede atb film van 400 mb . Schiet het dus voor geen meter op .
Goed... rommel je toch lekker verder met kazaa.... ik zit zelf nu al een week op een film te wachten tot tie binnen is.....
raggertje schreef:
Goed... rommel je toch lekker verder met kazaa.... ik zit zelf nu al een week op een film te wachten tot tie binnen is.....
Je moet ook geen kazaa gebruiken
met andere vind ik nixxxx...
je kan toch ook gewoon samen gezellig zo"n video gaan bekijken, een soort van winter-video-in de winter fietsen we niet want dan krijg ik koude tenen-meeting ;D ;D ;D
Of je stuurt een CD op, kost ook nagenoeg nix.
dusssss©

dusssss©
BOSS schreef:
je kan toch ook gewoon samen gezellig zo"n video gaan bekijken, een soort van winter-video-in de winter fietsen we niet want dan krijg ik koude tenen-meeting ;D ;D ;D![]()
dusssss©
Kijk dat is nou nog eens een hart onder de riem steken.... i.p.v. dat gezijk over bandbreedtes!
Koele foto"s maak je trouwens...
raggertje schreef:
[BOSS schreef:
je kan toch ook gewoon samen gezellig zo"n video gaan bekijken, een soort van winter-video-in de winter fietsen we niet want dan krijg ik koude tenen-meeting ;D ;D ;D![]()
dusssss©
Kijk dat is nou nog eens een hart onder de riem steken.... i.p.v. dat gezijk over bandbreedtes!
Koele foto"s maak je trouwens...
thnx
dusssss©
I just want to say to those who have chosen to download mt. bike videos without paying for them, that they should stop and think about what they are doing before they download any more.
This year, I was very close to losing Invictus Productions, which I have struggled for eight years to build. There were many factors for this, but a big reason was that video sales have been on a steady decline.
In fact, when comparing sales on a month to month basis, Jib and Statement have only been selling about half as many copies as each of the Down Videos did a few years back.
I am not the only one experiencing this, either. Neil, Derek, Bjorn, Digger...we have all experience drops in the total numbers units being sold.
If things continue to go the way they are, it is very possible that many of the producers in this industry will have to look elsewhere to make a living.
The quality, as well as the number of mt. bike videos each year will dwindle. With fewer videos, it will be harder for the top riders to get sponsorship because many of their careers depend on video parts.
So, please...think about it before you download your next mt. bike video off the internet.
Sincerely,
-Thor Wixom
Invictus Productions
Aldus Thor (o.a. maker van JIB) op PinkBike.
Ik kan mij er wel een beetje in vinden.
Ik heb het persoonlijk ook niet zo op kopieren van
bike-DVD"s en ze dan verspreiden via het net.
Ik heb ook geen boter op mijn hoofd, dat wil ik
er ook even bij zeggen.
Thread op PinkBike: http://v10.pinkbike.com/bb/viewtopic.php?t=42941
This year, I was very close to losing Invictus Productions, which I have struggled for eight years to build. There were many factors for this, but a big reason was that video sales have been on a steady decline.
In fact, when comparing sales on a month to month basis, Jib and Statement have only been selling about half as many copies as each of the Down Videos did a few years back.
I am not the only one experiencing this, either. Neil, Derek, Bjorn, Digger...we have all experience drops in the total numbers units being sold.
If things continue to go the way they are, it is very possible that many of the producers in this industry will have to look elsewhere to make a living.
The quality, as well as the number of mt. bike videos each year will dwindle. With fewer videos, it will be harder for the top riders to get sponsorship because many of their careers depend on video parts.
So, please...think about it before you download your next mt. bike video off the internet.
Sincerely,
-Thor Wixom
Invictus Productions
Aldus Thor (o.a. maker van JIB) op PinkBike.
Ik kan mij er wel een beetje in vinden.
Ik heb het persoonlijk ook niet zo op kopieren van
bike-DVD"s en ze dan verspreiden via het net.
Ik heb ook geen boter op mijn hoofd, dat wil ik
er ook even bij zeggen.
Thread op PinkBike: http://v10.pinkbike.com/bb/viewtopic.php?t=42941
hij spreek zich zelf tegen.
als de pro riders afhankelijk zijn van appearance in video"s om sponsorcontracten te krijgen dan hebben de pro"s er juist baat bij dat die films zoveel mogelijk geshared worden via internet. Mensen zullen namelijk eerder een gratis film in huis halen dan een betaalde film, gevolg --> meer mensen zien de film --> meer mensen zien de pro"s --> meer mensen zien de sponsoren van de Pro"s.
wat die dude moet doen, is genoeg sponsoren zoeken voor zijn film"s en dan die films (op DVD) tegen een zo laag mogelijke prijs (wellicht beneden kostprijs) aanbieden en daarnaast een 400Mb DivX-crap-kwaliteit versie op internet knallen, die dienst moet doen als teaser.
Commerciele zenders zijn op het zelfde principe gebaseerd. Je kunt de kijkers niet direct laten betalen voor het kijken naar je programma"s (pay-per-view werkt echt voor geen meter) dus zoek je partijen die graag betalen voor de ogen die de programma"s zien --> m.a.w. reclame tussen en tijdens de programma"s (en dat werkt wel als een dolle, zie maar de grote hoeveelheid commerciele zenders)
ik ken die dude verder niet, maar als ik zijn verhaal lees wil hij ook gewoon geld verdienen (en terecht) dus hier is zijn oplossing.
/edit: Ohja, ik keur het illegaal downloaden van films overigens niet goed ofzo, maar als je weet dat het gebeurt dan moet je daar (in dit geval als producer) gebruik van maken. Ik denk echter ook dat iedereen op dit forum vroeg of laat muziek of films illegaal heeft gedownload wat mijn punt maar weer eens kracht bij zet.
als de pro riders afhankelijk zijn van appearance in video"s om sponsorcontracten te krijgen dan hebben de pro"s er juist baat bij dat die films zoveel mogelijk geshared worden via internet. Mensen zullen namelijk eerder een gratis film in huis halen dan een betaalde film, gevolg --> meer mensen zien de film --> meer mensen zien de pro"s --> meer mensen zien de sponsoren van de Pro"s.
wat die dude moet doen, is genoeg sponsoren zoeken voor zijn film"s en dan die films (op DVD) tegen een zo laag mogelijke prijs (wellicht beneden kostprijs) aanbieden en daarnaast een 400Mb DivX-crap-kwaliteit versie op internet knallen, die dienst moet doen als teaser.
Commerciele zenders zijn op het zelfde principe gebaseerd. Je kunt de kijkers niet direct laten betalen voor het kijken naar je programma"s (pay-per-view werkt echt voor geen meter) dus zoek je partijen die graag betalen voor de ogen die de programma"s zien --> m.a.w. reclame tussen en tijdens de programma"s (en dat werkt wel als een dolle, zie maar de grote hoeveelheid commerciele zenders)
ik ken die dude verder niet, maar als ik zijn verhaal lees wil hij ook gewoon geld verdienen (en terecht) dus hier is zijn oplossing.
/edit: Ohja, ik keur het illegaal downloaden van films overigens niet goed ofzo, maar als je weet dat het gebeurt dan moet je daar (in dit geval als producer) gebruik van maken. Ik denk echter ook dat iedereen op dit forum vroeg of laat muziek of films illegaal heeft gedownload wat mijn punt maar weer eens kracht bij zet.
Filesharing is niet tegen te houden... je ziet het al aan de muziek industrie... In de states worden mensen voor de rechter gedaagd die muziek en films aanbieden (zelfs alleen met kazaa)...
Het is verboden... maar we deden hetzelfde met bandjes en VHS-tapes... dusssss©
Ben het dus helemaal met Joost eens, de filmmakers moeten (al dan niet) gedwongen gebruik maken van het medium.
Dus download je filmpje en kijk goed naar de sponsors.... en als je het een toffe video vind koop "m dan.......
Ben het dus helemaal met Joost eens, de filmmakers moeten (al dan niet) gedwongen gebruik maken van het medium.
Dus download je filmpje en kijk goed naar de sponsors.... en als je het een toffe video vind koop "m dan.......
raggertje schreef:
Filesharing is niet tegen te houden... je ziet het al aan de muziek industrie... In de states worden mensen voor de rechter gedaagd die muziek en films aanbieden (zelfs alleen met kazaa)...
HEY HEY HEY HEY
dat Dusssss© is van MIJ en is illegaal om te kopieren/sharen dat © teken staat er niet voor nix.
nog 1 keer en ik daag je voor de rechter vriend(dat kan nl. ook in NL) >:( >:(

on topic:
volgens mij moeten die videomakers idd een beetje kreatiever filmen/editten hier en daar een spandoekje ophangen of ff snel een logo tussendoor laten zien, rijders met gesponsorde shirts aan etc. En zo duur is het persen van DVD"s volgens mij nou ook weer niet(correct me if i"m wrong)
dusssss©
Wat ik wat hypocriet vind van veel platenmaatschappijen en andere producenten is dat vaak wordt gedacht dat iedere gedownde movie anders zou zijn gekocht. Als ik 180 movies down wil toch niet zeggen dat wanneer die mogelijkheid niet aanwezig was dat ik ze zou hebben gekocht? Anyway, in de muziekbizz (met name in de states) hebben ze t echt niet eslccht dus lekker muziek blijven downen. Bike movies daarentegen is een wat andere kwestie.... Als je r dr voor over hebt dan vind ik ook dat je gewoon die dvd moet kopen. Je kijkt zown movie toch wle vaker dan eens (of nie Rodger
)

Don Diablo schreef:
Je kijkt zown movie toch wle vaker dan eens (of nie Rodger)
Bij ons thuis minimaal 3 keer per week verplicht.
Net als de sex trouwens.
BOSS schreef:
HEY HEY HEY HEY
dat Dusssss© is van MIJ en is illegaal om te kopieren/sharen dat © teken staat er niet voor nix.
Hoe oud was je ook alweer?
Rodger, nog geen nieuws over de films?
Ruud schreef:
[BOSS schreef:
HEY HEY HEY HEY
Hoe oud was je ook alweer?

dusssss©
Nope, ik heb eergister een mail gestuurd naar nsmb maar nog geen reaktie.Ruud schreef:
dusssss©
HEY HEY HEY HEY
nog 1 keer en ik daag je voor de rechter vriend(dat kan nl. ook in NL)
Alles wat op het net staat is ook van mij..... beter goed van het net geplukt dan slecht zelf gemaakt... ;D
Tjaaaa©
nog 1 keer en ik daag je voor de rechter vriend(dat kan nl. ook in NL)
Alles wat op het net staat is ook van mij..... beter goed van het net geplukt dan slecht zelf gemaakt... ;D
Tjaaaa©
ik heb die Thor eens een mailtje gestuurd met de post die ik hier heb geplaatst (ja, wel eerst vertaald naar Engels :-X)
eens kijken watie zegt
groeten Joost
eens kijken watie zegt
groeten Joost
Succes!
Ik heb een paar keer met zijn zus gemaild (om wat foto"s te bestellen)
en dat duurde soms weken eer ik een antwoord kreeg.
Ik heb een paar keer met zijn zus gemaild (om wat foto"s te bestellen)
en dat duurde soms weken eer ik een antwoord kreeg.